Kirjoittaja Aihe: pökkylä pelaamaan  (Luettu 1682 kertaa)

Tura

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
pökkylä pelaamaan
« : 05.07.11 - klo:20.58 »
Hei!

Täällä asennellaan nettiä ja siihen liittyen ihan tyhmä kysymys. Sain mobiilinettipökkylän pelaamaan läpylläni asentamalla usb-modeswitchit paikassa, josson wifi. Nyt tartteis saada mokkula rokkaamaan myös pöytäpöntössä, mutta kuinka saisin siihen asennettua em. paketit. Lataamalla ne läpylle, siirtämällä tikulle ja siitä toiselle koneelle, mut kui?  ???
Satanan Tura!

Tura

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: pökkylä pelaamaan
« Vastaus #1 : 05.07.11 - klo:21.38 »
Pahoittelen epäselvyyttä. Siis ongelma on se, etten tiedä, kuinka saan usb-modeswitch + usb-modeswitch-data -paketit asennettua koneelle, jossa ei ole internetyhteyttä.
Satanan Tura!

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: pökkylä pelaamaan
« Vastaus #2 : 05.07.11 - klo:22.02 »
Pahoittelen epäselvyyttä. Siis ongelma on se, etten tiedä, kuinka saan usb-modeswitch + usb-modeswitch-data -paketit asennettua koneelle, jossa ei ole internetyhteyttä.

Käsittääkseni joudut lataamaan erikseen nämä paketit tai customoida livecd imageen usb-modeswitch paketit.

Ubuntu:n pakettihaku:
http://packages.ubuntu.com/

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: pökkylä pelaamaan
« Vastaus #3 : 05.07.11 - klo:23.36 »
.deb -paketeista on helppoa asentaa jälkikäteen melkein mitä vain. Joko Ubuntu versiosi oma modeswitch tai sitten vaikka näin (riippuen mikä tuo nettitikkusi ja Ubuntusi on):

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=39112.msg306599#msg306599

Huomaa kuitenkin oikea bittimäärä Ubuntustasi.
« Viimeksi muokattu: 05.07.11 - klo:23.40 kirjoittanut ajaaskel »
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

Tura

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: pökkylä pelaamaan
« Vastaus #4 : 07.07.11 - klo:23.06 »
KIITOS teille vastauksista! Olen keskellä muuttoa ja nettiprojekti jäi kesken. Olen toiveikas että pokkula lähtis pelaamaan noiden pakettien asennuksella, kuten mopoläpyn kanssa kävi. Mun laajakaistan avaamiseen on aikaa vielä viikko, ja telekkaripötikkä ei jostain syystä ala toimia - arvelin, että joudun asentelemaan uudelleen ajureita, johon tartteisin nettiyhteyttä, joka ei toimi ilman usb-modeswitchejä, tällanen tarina  ;D

Mulla on muuten juurikin toi Huawein 367 eiku mikä se oli, ja luin kyllä ketjun mutten taas ymmärtänyt  :-[
Satanan Tura!