Kirjoittaja Aihe: parempi digi kortti  (Luettu 2187 kertaa)

mikall

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 53
    • Profiili
parempi digi kortti
« : 03.07.06 - klo:12.44 »
Koneestani löytyy Hauppauge Nova T Kortti ja se pelaa paremmin kuin windows käytössä,
mutta usein joku kanavanippu ei näy koska kortti vaatii erittäin hyvän singnaalin.
Onko tiedossa korttia,
joka toimisi yhtä helposti Ubuntussa,
muta tulisi toimeen heikommall singnaalilla.
jos laitan molemmat kortit samaan koneeseen,
toinen kai pitäis olla raudalla purkaava.

Sarkas

  • Vieras
Re: parempi digi kortti
« Vastaus #1 : 03.07.06 - klo:17.29 »
Koneestani löytyy Hauppauge Nova T Kortti ja se pelaa paremmin kuin windows käytössä,
mutta usein joku kanavanippu ei näy koska kortti vaatii erittäin hyvän singnaalin.
Onko tiedossa korttia,
joka toimisi yhtä helposti Ubuntussa,
muta tulisi toimeen heikommall singnaalilla.
jos laitan molemmat kortit samaan koneeseen,
toinen kai pitäis olla raudalla purkaava.


Mulla on Nebulan kortti mutta en osaa sanoa olisko se parempi kun tuo sun korttis, ei tämäkään täydellisesti toimi yksi kanavanippu puuttuu mutta se johtuu liian heikosta antennista, sama ongelma windowsilla.
Ne kanavat mitä se löytää toimii kuitenkin hyvin ja oli helppo asentaa toimimaan tuon ohjeen mukaan.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3634.0

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Re: parempi digi kortti
« Vastaus #2 : 03.07.06 - klo:18.53 »
Mulla on Nebulan kortti, ja toimii todella mainiosti niin Linuxissa kuin Windowsissakin. Mutta SNR on kortillani 20-21 dB, BER on yleensä 0,0000-0,0001, ja Strength 75%. Kuvanlaatu on katsottavaa.

JOs on heikko signaali, niin siihenhän on joitain vahvistimia muistaakseni olemassa.

Edit: Ja kaikki niput näkyy.

Sarkas

  • Vieras
Re: parempi digi kortti
« Vastaus #3 : 03.07.06 - klo:19.39 »
Mulla on Nebulan kortti, ja toimii todella mainiosti niin Linuxissa kuin Windowsissakin. Mutta SNR on kortillani 20-21 dB, BER on yleensä 0,0000-0,0001, ja Strength 75%. Kuvanlaatu on katsottavaa.

JOs on heikko signaali, niin siihenhän on joitain vahvistimia muistaakseni olemassa.

Edit: Ja kaikki niput näkyy.

Kokeilin vahvistinta mutt ei vaikutusta digipuolella, analogisella kuva parani.
Tuo antenni on yhdistelmä-malli siksi ei mikään tehokkain mahdollinen.