Kirjoittaja Aihe: webdav ja samba  (Luettu 1473 kertaa)

jikek

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
webdav ja samba
« : 14.04.11 - klo:06.49 »
hei!
Minulla on ubuntu server pohjainen nas purkki, joka pyörittää tällähetkellä Samba serveriä.
Olen suunnitellut asentavani purkkiin myöskin webdav serverin. Olisiko neuvoja filejen omistaja tietojen hallintaan?
samoja filejä pitäisi pystyä käpistelemään sekä webdav että samba. Käsittääkseni webdav talletetut tiedosto tulee www-data omistamiksi ja samba talletetut sitten samba käyttjien. joissain ohjeissa esitetty että filejen omistuksesta voi tulla ongelma,  ainakin FTP yhteydessä.

jikek

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: webdav ja samba
« Vastaus #1 : 16.06.11 - klo:06.57 »
Hei.
Saisiko tiedostot toimimaan sekä samba palvelulla että webdav jos loisin Sambaan käyttäjän www-data ja antaisin sille luku ja kirjoitus oikeudet? Aiheuttaako tällainen ratkaisu "tunnettujen/luotettujen" käyttäjien järjestelmässä tietoturva riskejä?

hei!
Minulla on ubuntu server pohjainen nas purkki, joka pyörittää tällähetkellä Samba serveriä.
Olen suunnitellut asentavani purkkiin myöskin webdav serverin. Olisiko neuvoja filejen omistaja tietojen hallintaan?
samoja filejä pitäisi pystyä käpistelemään sekä webdav että samba. Käsittääkseni webdav talletetut tiedosto tulee www-data omistamiksi ja samba talletetut sitten samba käyttjien. joissain ohjeissa esitetty että filejen omistuksesta voi tulla ongelma,  ainakin FTP yhteydessä.