Kirjoittaja Aihe: työpöydän palkit  (Luettu 2721 kertaa)

030366

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
työpöydän palkit
« : 04.06.11 - klo:19.09 »
Moikka.

Asensin uusiman ubuntun ja palkit oli siten etttä alhaalla oli avoimet nettiselaimet, ylhäällä toinen palkki jossa ohjelmat, järjestelmä yms.

Asensin näytönohjaimen ajurit ja ubuntun hakemat automaattiset päivitykset. Käynnistin uudelleen ja nyt palkit muuttui siten että yläällä on palkki jossa ei juuri toimintoja (tiedosto, muokkaa, näytä jne) ja vasemmassa reunassa leveä pikakuvakepalkki jonka kautta on muihin ohjelmiin hankala päästä.

Miten pääsisin takaisin siihen tilaan että yläpalkissa oli mm. ohjelmille oma palkki josta sai valita toimiston., grafiikan tms. vasemman reunan palkkia en saa pois ja alkuperäiseen tilaan..

nooobie..  ::)

Storck

  • Vieras
Vs: työpöydän palkit
« Vastaus #1 : 04.06.11 - klo:19.12 »
Jos on kirjautuminen salasanan takana niin valitse kirjautuessa perinteinen Ubuntu, jos automaattinen niin asetuksista säädät sisäänkirjautumisruutu-paikasta työpöydäksi edellä mainitun perinteisen...

030366

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: työpöydän palkit
« Vastaus #2 : 04.06.11 - klo:19.25 »
Kiitän ja kumarran  :D nyt pääsin takas siihen mitä olen tottunut käyttäään.. toi olisi muuten ollut ihan ok mutta en olisi saanut siihen mahtumaan kaikkia ohjelmia mitä olisin halunnut.

aku506

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: työpöydän palkit
« Vastaus #3 : 04.06.11 - klo:19.53 »
Kiitän ja kumarran  :D nyt pääsin takas siihen mitä olen tottunut käyttäään.. toi olisi muuten ollut ihan ok mutta en olisi saanut siihen mahtumaan kaikkia ohjelmia mitä olisin halunnut.


Jos haluat, voin kirjoittaa ohjeet, joilla saa sinne enemmän kuvakkeita.

030366

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: työpöydän palkit
« Vastaus #4 : 04.06.11 - klo:20.11 »
Moikka. Ei varmaan olisi pahitteeksi.  Nyt on vajaa kymmenen ohjelmaa yläpalkissa ja olen vasta päässyt vauhtiin. mailit, taulukkolaskenta, gimp, ufran, picasa..   :) tosin gimp vaatii paljon opettelua kun oon käyttänyt photaria ja lightroomia + muita vanhempia m$ ohjelmia about 7 vuotta =)

aku506

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: työpöydän palkit
« Vastaus #5 : 04.06.11 - klo:20.51 »
1. Asenna compiz-config-settings-manager esimerkiksi sovellustenhallinnasta (Voi olla nimellä compiz -asetusten hallinta)
2. Käynnistä se
3. Valitse kohdasta työpöytä Unity plugin
4. Valitse experimental -välilehti
5. Vedä launcher icon size sopivan kokoiseksi.

Ja lopuks sellanen vihje, että oikeaa yläkulmaa klikkaamalla saa haettua ohjelman esim. sen nimellä. Sieltä pääsee kätevästi käsiksi niihin ohjelmiin, joita ei käytä päivittäin.

Ja tiedän miltä tuntuu vaihtaa Gimppiin! En itse pärjää yhtään, jos mulle annetaan photoshop.

Ja jos haluaa kaikista Unityn hienouksista päästä kärryille, seuraava taustakuva on hyvä luettavaksi.
http://www.howtogeek.com/news/unity-3d-keyboard-shortcut-and-mouse-trick-quick-reference-wallpapers/4565/

030366

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: työpöydän palkit
« Vastaus #6 : 04.06.11 - klo:23.12 »
Kiitos  :D pitää perehtyä tuohon ja taustakuvalinkki meni kirjanmerkkiin jotta perehdyn siihen. Yllättävän hyvin kaikki on pelannut ja firefox tuntuu pelaavan nopeammin kuin visvassa. tulostinta vaan en ole saanu testattua kun molemmista värit loppu. canoonin mp600 ei anna edes scannata jos yksiki väri on loppu.