Kirjoittaja Aihe: Netti verkkolevyn asentaminen ubuntuun näkyväksi??  (Luettu 2020 kertaa)

ubunisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 237
    • Profiili

Niin miten tuon netissä olevan wippies verkkolevy osion saa näkymään ubuntussa?
Eli sehän on saman tyylinen kuin ubuntu one mutta miten sen sitten asetusten kautta saa toimintaan tässä ubuntussa?  ::)
Ubuntu 11.04 natty+samsung r522+ hp pöytäkone 3.2ghz hyper-threading+ubuntu 11.04 natty+sonera viihdepaketti digiboxi linux ytimellä+telewell adsl wlan kaapeli modeemi.

ubunisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 237
    • Profiili
http://wiki.ubuntu-fi.org/isog

*TOsin en tiedä oliko tuosta mitään apua mutta sain wippies levyn näkymään seuraavasti.:

Sijainnit--->yhdistä palveluun kautta..
Ubuntu 11.04 natty+samsung r522+ hp pöytäkone 3.2ghz hyper-threading+ubuntu 11.04 natty+sonera viihdepaketti digiboxi linux ytimellä+telewell adsl wlan kaapeli modeemi.

OlliJ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Jatkan tätä, jos joku huomaisi.

Olen päivittämässä tietokonettani ja päätin kokeilla tässä uudessa Nattya, kun nyt pitäisi Unitynkin toimia. Toimiihan se, jopa verkkolevyn toinen asema tuli näkyviin heti asentamisen päättyessä (pidin uusasennuksessa kotikansion koskemattomana). Mustan hyvin, kuinka sain 10.04 LTS-ympäristössä kotiverkon muut asemat  näkyviin, mutta en löydä Unitysta kohtaa "sijainnit" jotta voisin "yhdistää palveluun" - tai kohdassa minkä ymmärrän "sijainneiksi" ei ole vaihtoehtoa "yhdistä palveluun" . Voisiko joku valistaa minua, mihin se on piilotettu?

Olli
« Viimeksi muokattu: 11.05.11 - klo:22.42 kirjoittanut OlliJ »
Olli harmaaparta

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
Vs: Netti verkkolevyn asentaminen ubuntuun näkyväksi??
« Vastaus #3 : 10.05.11 - klo:01.39 »
mihin se on piilotettu?
Moni muukin asia on piilossa perinteiseen ubuntuun tottuneelle.

Itse ratkaisin ohjelman kirjautumalla ulos, valitsemalla kirjautumisikkunan alapalkista "perinteinen ubuntu" ja kirjautumalla sisään.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Netti verkkolevyn asentaminen ubuntuun näkyväksi??
« Vastaus #4 : 10.05.11 - klo:11.47 »
Luullakseni tuo yhdistäminen onnistuu tähän tapaan: Avaa joku hakemisto ja valitse valikosta Tiedosto -> Ja tästä jokin yhdistä palvelimeen -valintaa vastaava valinta.

Muokkaus: Juurikin Yhdistä palvelimeen... kuten Kullervokin alla kirjoittaa.
« Viimeksi muokattu: 10.05.11 - klo:13.46 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Vs: Netti verkkolevyn asentaminen ubuntuun näkyväksi??
« Vastaus #5 : 10.05.11 - klo:12.24 »
Jatkan tätä, jos joku huomaisi.

Olen päivittämässä tietokonettani ja päätin kokeilla tässä uudessa Nattya, kun nyt pitäisi Unitynkin toimia. Toimiihan se, jopa verkkolevyn toinen asema tuli näkyviin heti asentamisen päättyessä (pidin uusasennuksessa kotikansion koskemattomana). Mustan hyvin, kuinka sain 10.04 LTS-ympäristössä kotiverkon muut asemat  näkyviin, mutta en löydä Unitysta kohtaa "sijainnit" jotta voisin "yhdistää palveluun" - tai kohdassa minkä ymmärrän "sijainneiksi" ei ole vaihtoehtoa "yhdistä palveluun" . Voisiko joku valistaa minua, mihin se on piilotettu?

Olli
Nautiluksessa Ctrl+L (jos oikein muistan)
Tai yläpalkin Tiedosto -valikon alimmainen valinta Yhdistä palvelimeen.
« Viimeksi muokattu: 10.05.11 - klo:12.29 kirjoittanut Kullervo »