Kirjoittaja Aihe: Mitenkäs Sampopankin kanssa ja Natty?  (Luettu 2579 kertaa)

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Mitenkäs Sampopankin kanssa ja Natty?
« : 09.05.11 - klo:21.02 »
Niin, millä selaimella toimii ja miten?

Asensin tutulle Nattyn vanhaan koneeseen, se tahmaili vistan kanssa ihan kauhealla tavalla. Muuten hyvä mut valittaa kuulema Sampopankki ettei tue tätä linuxin javaa. Asensin Sun-javan ja poistin OpenJDK:n jo.
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

ljpp

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 127
    • Profiili
    • BitBuners.com - We Burn a Bit!
Vs: Mitenkäs Sampopankin kanssa ja Natty?
« Vastaus #1 : 09.05.11 - klo:23.45 »
Hyvin toimii Sun Javalla.

L.General

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
  • When you are going thru hell, don't stop.
    • Profiili
Vs: Mitenkäs Sampopankin kanssa ja Natty?
« Vastaus #2 : 10.05.11 - klo:05.56 »
Itse käytin verkkopankkia sovellusvalikoimasta löytyvällä chromiumilla. Tuntui toimivan paljon paremmin ja nopeammin kuin firefoxilla. Loppujen lopuksi kyllästyin Sampo Pankin verkkopankkiin ja katsoin parhaaksi vaihtaa pankkia. Mukavaa oli myös todeta puhelimessa Sampo Pankin virkailijalle että vaihdan pankkia koska verkkopankkinne linux-tuki on niin surkea. Sanoi laittavansa palautteen eteenpäin.

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Mitenkäs Sampopankin kanssa ja Natty?
« Vastaus #3 : 10.05.11 - klo:09.22 »
Onkohan sinne jäänyt vielä "icedtea" ?  Itse yleensä avaan Synaptic: in uuden asennuksen jälkeen ja kirjoitan hakukenttään iced  jolloin se näyttää sekä nuo nuo "Open" että "Iced" -paketit.  Pelkällä "Sun" Javalla varsinainen yhteys toiminut aina / kaikilla Ubuntu -versioilla vaikka saattaa herjailla Sampo pankin yhteystestissä noin joka toisella kerralla --- ei havaintoa syystä.

Olen nähnyt Nordean, Sammon ja Aktian (säästöpankki) verkkopankit ja vähiten moitittavaa / mukavin käyttää noista on ollut Aktian toteutus.  Saisi kilpailijatkin kopioida joitakin ideoita tuolta :)    Esimerkki: Nordeassa pitää itse muistaa missä kohdassa salasanalistaa ollaan menossa. Tuo johtaa helposti siihen että listaa viivataan yli kun ei muuten muisteta missä mennään ja sen joutuessa vääriin käsiin on helppoa tietää oikea salasana.  Aktiassa kerran käytettävä salasanalista on numeroitu ja niitä käytetään satunnaisessa järjestyksessä eli systeemi pyytää tyyliin "Anna salasana numero 37". (Tuota edeltää login kiinteällä tunnuksella.)    OP: n verkkopankkia en ole koskaan käyttänyt.
 
 

« Viimeksi muokattu: 10.05.11 - klo:09.51 kirjoittanut ajaaskel »
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

majatalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 287
    • Profiili
Vs: Mitenkäs Sampopankin kanssa ja Natty?
« Vastaus #4 : 10.05.11 - klo:10.39 »
OP:lla on sama systeemi: kysyy aina "anna salasana/tunnusluku joka vastaa numeroa X. eikä edes aina mene järjestyksessä, joten siinäkin mielessä askel parempaan suuntaan.

pitäisi kysyä vaimolta kuinka palvelu on toiminut, kun sen koneessa on Fedora. Itse käytän yleensä Windows koneesta joten en osaa linux tukeen sanoa. FF pelaa nätisti siellä puolen(IE:tä meillä ei käytä kukaan, edes lapset).

jusssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 444
    • Profiili
Vs: Mitenkäs Sampopankin kanssa ja Natty?
« Vastaus #5 : 10.05.11 - klo:16.16 »
OP:n verkkopankki on aina toiminut kaikissa Linux jakeluissa, joita olen käyttänyt tai kokeillut:
Ubuntu, Mint, openSUSE, Debian, Fedora. En ole poistanut erikseen ICEDtea javaa Synapticilla, joten siitä ei ole ollut haittaa ainakaan verkkopankin käytössä. Onko siitä  mahdollisesti haittaa muussa käytössä? Miksi sellainen yleensä on ohjelmavarastoissa? Onko Sun Java lähtökohtaisesti mukana, kun uutta jakelua asentaa? Jos ei ole, niin mistä sen saa?  Hakusanalla Sun Java ei  Synaticissa näkynyt  olevan sen tapaistakaan asennettuna.

Asiaan ehkä liittyen (tai sitten ei): miksi java- applet toimii Nattyn Firefoksissa ja Cromiumissa, mutta ei Operassa? Pitääkö Operassa pistää rasti johonkin ruutuun vai liittykö tämä SUN Javan puuttumiseen?

nimimerkillä "yksi tyhmä kysyy enemmän kuin.....".


uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Mitenkäs Sampopankin kanssa ja Natty?
« Vastaus #6 : 10.05.11 - klo:18.37 »
Kävin kaverin luona äsken kattomassa mikä se hämminkin nyt oli:
Kun sinne pankkiin kirjautuu ekaa kertaa sisään niin sehän kysyy Sunin javalla että hyväksytäänkö tämä sivusto taijotainsinnepäin, siihen sit kaks vaihtoehtoa Accept tai Cancel. Se oli painanu cancel kaikilla kerroilla kun oli yrittäny sinne sisään... Varsinainen atk-guru.

Mut, taitaa toivoa olla, saattaa siitä tulla uusi "käännytetty"...
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Mitenkäs Sampopankin kanssa ja Natty?
« Vastaus #7 : 10.05.11 - klo:20.08 »
Lainaus
Onko Sun Java lähtökohtaisesti mukana, kun uutta jakelua asentaa? Jos ei ole, niin mistä sen saa?
Ei liene näkyvissä oletuksena uuden asennuksen jälkeen mutta kun lisää "Canonicalin kumppanit"  ohjelmalähteisiin ja painaa Synaptic: in "Päivitä" nappia niin alkaa näkyä.   "sun-java6-plugin" asentelee muistaakeseni kaiken tuohon tarvittavan.
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

ljpp

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 127
    • Profiili
    • BitBuners.com - We Burn a Bit!
Vs: Mitenkäs Sampopankin kanssa ja Natty?
« Vastaus #8 : 10.05.11 - klo:20.41 »
Mukavaa oli myös todeta puhelimessa Sampo Pankin virkailijalle että vaihdan pankkia koska verkkopankkinne linux-tuki on niin surkea. Sanoi laittavansa palautteen eteenpäin.

Itse olen huomauttanut tuosta OpenJDK ongelmasta verkkopankin yhteydenottotoiminnolla ja minulle jopa soitettiin Sampo Pankin tekniseltä osastolta ja keskusteltiin asiasta. Painetta vain sinnepäin.

Muutenhan Sampon verkkopankki on oikein monipuolinen ja ihan toimiva.