Kirjoittaja Aihe: ["ratkaistu"] Miten saisi helposti edelliset ajurit käyttöön? (eee pc ja wlan)  (Luettu 1698 kertaa)

Ikosa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Noh, nyt on hakua käytetty ja ihmetelty, mutta kai taas haen väärin.

Niin, päivitin Ubuntu 11.04:seen (johon asennettu ubuntu studio-paketit) ja ei toimi enään wlan (kone jumittuu täysin, kun kytkee päälle ja jos käynnistää wlan päällä, niin ei aukea), joten lienee ajuriongelma.

Kysymys:
Miten saan asennettua 10.10 version wlan-ajurit ja poistettua nämä edelliset?

Kone on siis minulle rakas Asus eee pc 1001px. Muillakin wlan ongelmia eee PC-sarjan ja 11.04 kanssa, mutta kukaan ei ehdottanut sielä edellisiä ajureita, joten onko siis mahdollistakaan?

Ainiin, lukeeko muillakin 11.04 käyttäjillä tossa "Sovel!ukset" noin, että toinen ällä on huutomerkki? ;D

______________________________________________________________________________________________
Turhaa höpinää:
En haluaisi asentaa ubuntu 10.10:ä uudelleen, kun viimeksi yritin linux mint 10.04 ja 10.10, ubuntu studio 10.04 ja 10.10, lubuntu,xubuntu,ubuntu,kubuntu 10.10 ja 10.04 asennella, niin heitti jotain "memory" juttua, vaikka hyvin tämä nyt toimii Sain ubuntu 9.10 asentumaan koneelleni. Joillain muillakin ongelmana ja juuri tuo ubuntu 9.10 asentaminen tuli ilmi ainoana ratkaisuna. Jos joku haluaa kertoa, mistä tämä johtuu, niin saa kertoa =)
« Viimeksi muokattu: 05.05.11 - klo:15.02 kirjoittanut Ikosa »

Antifilatelisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
    • Profiili
Haa törmäsin mielenkiintoiseen miniläpille suunnattuun ubuntu varianttiin : http://fi.wikipedia.org/wiki/Jolicloud

Eipä tästä sinulle apua ole, mutta innostuin itse tuosta jolicloudista :)

Ikosa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
offtopic:
Kappas, hyvähän se on, että noita miniläppäriversioita on enemmänkin. Itse olen äänikortin (M-audio fast track pro) takia jumissa ubuntu studion kanssa, muuten tässä olisi varmaan puppy linux =).

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Näyttäis olevan kernelibugi.. Ainakin näitä lueskellen:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/773150
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1741593

Eli auttaisko noiden perusteella korjauksena nämä toimenpiteet (jos siis vain pääset verkkoon esimerkiksi langalla)?
Koodia: [Valitse]
sudo apt-add-repository ppa:kernel-ppa/pre-proposed
sudo apt-get update

Ja sen jälkeen pitäisi olla uutena päivityksenä tarjolla uusi kerneli ja asennat sen ja testaat..


Offtopic: Tämä on minusta rasittavaa Ubuntussa, kun väkisin pitää releasoida silloin kun ollaan ilmoitettu. Jos siis tosiaan uudempi kerneli korjaa homman, niin minusta näin fataaleja bugeja EI SAISI päästää releaseen mukaan. Sillä ei ole mitään merkitystä, että myöhästyykö release kuukauden vai ei, mutta minusta aivan käsittämättömän idioottimaista antaa tälläistä käyttäjäkokemusta  >:(
« Viimeksi muokattu: 05.05.11 - klo:08.03 kirjoittanut timbba »

Ikosa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Ongelma sitten "ratkaistu", kun äänikortti ei toiminu ja pitää tänää äänitellä. XP:llä ja linux puppyllä mennään, jahka osaavat ihmiset korjaavat =)


Kiitos kaikille ja hyvää kevättä!