Kirjoittaja Aihe: RTC Scriptan automatisointi (viisaan linux käyttäjän apua kaivataan)  (Luettu 1761 kertaa)

Blah91

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Elikkäs käynnistän servukoneeni RTC timerillä (joka toimii hyvin), mutta mun pitää aina joka päivä manuaalisesti laittaa ajastus seuraavalle päivälle ja se tuppaa unohtumaan joskus. Nyt ois tavotteena et saisin ton automatisoitua.

Scripta:

Koodia: [Valitse]
SECS=`date -u --date "2011-06-02 08:55:00" +%s`
sudo bash -c "echo 0 > /sys/class/rtc/rtc0/wakealarm"
sudo bash -c "echo $SECS > /sys/class/rtc/rtc0/wakealarm"

Eli tossa kone ois nyt ajastettu käynnistymään 2. kesäkuuta 2011 klo 11:55 (toi timer käyttää hiuka erii aikavyöhykettä mutta se ei haittaa).
Pitäs siis jotenkin saada toi päivämäärä automaattisesti vaihdettua ennen scriptan ajamista "nykynen pvm + 1 vuorokausi". Kuukauden vaihdos tietenki kuukausi pitäs vaihtuu, ja vuoden vaihdos vuosi. Koitin googleilla hiukan mutta en oikein meinannu löytää mitään hyödyllistä, varsinkin kun olen vielä hieman aloittelija linux asioissa.

Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi väsätä mulle toimivan scriptan jonka sitten voisin laittaa ajautumaan aina koneen käynnistyksessä.
Tietsikka: ASROCK AMD880G, AMD PHENOM II X6 960T (2 coree unlockattu vakaana), 8GB RAM 1600 Mhz, 2x OCZ AGILITY 3 120GB SSD, MSI R7850

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Elikkäs käynnistän servukoneeni RTC timerillä (joka toimii hyvin), mutta mun pitää aina joka päivä manuaalisesti laittaa ajastus seuraavalle päivälle ja se tuppaa unohtumaan joskus. Nyt ois tavotteena et saisin ton automatisoitua.

Scripta:

Koodia: [Valitse]
SECS=`date -u --date "2011-06-02 08:55:00" +%s`
sudo bash -c "echo 0 > /sys/class/rtc/rtc0/wakealarm"
sudo bash -c "echo $SECS > /sys/class/rtc/rtc0/wakealarm"

Eli tossa kone ois nyt ajastettu käynnistymään 2. kesäkuuta 2011 klo 11:55 (toi timer käyttää hiuka erii aikavyöhykettä mutta se ei haittaa).
Pitäs siis jotenkin saada toi päivämäärä automaattisesti vaihdettua ennen scriptan ajamista "nykynen pvm + 1 vuorokausi". Kuukauden vaihdos tietenki kuukausi pitäs vaihtuu, ja vuoden vaihdos vuosi. Koitin googleilla hiukan mutta en oikein meinannu löytää mitään hyödyllistä, varsinkin kun olen vielä hieman aloittelija linux asioissa.

Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi väsätä mulle toimivan scriptan jonka sitten voisin laittaa ajautumaan aina koneen käynnistyksessä.

Sitä viisasta odotellessa, kokeiles jatkaa vaikka tuolta pohjalta;

jekku@pumppu:~$ date '+%Y-%m-%d %H:%M:%S'
2011-06-02 07:59:27
jekku@pumppu:~$ date '+%Y-%m-%d %H:%M:%S' --date=' + days'
2011-06-03 07:59:30

Eli muuttujaan noukittuna:
ekku@pumppu:~$ UD=`date '+%Y-%m-%d %H:%M:%S' --date=' + days'`
jekku@pumppu:~$ echo $UD
2011-06-03 08:01:20

Olisiko lähelläkään sitä kun haet?


timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Siis joka päivä haluat koneen käynnistyvän ja samaan aikaan? Jos näin, niin useimmiten bios tarjoaa tuon suoraan.

Blah91

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Siis joka päivä haluat koneen käynnistyvän ja samaan aikaan? Jos näin, niin useimmiten bios tarjoaa tuon suoraan.
Olen kyllä koittanut laittaa, mutta ei ole toiminut. Pitää tosin vielä uudestaan tökkiä tuota biossia, jospa jotain olisi jäänyt huomaamatta.
Tietsikka: ASROCK AMD880G, AMD PHENOM II X6 960T (2 coree unlockattu vakaana), 8GB RAM 1600 Mhz, 2x OCZ AGILITY 3 120GB SSD, MSI R7850