Kirjoittaja Aihe: Proxmox virtualisoinnin verkkoasetukset  (Luettu 1822 kertaa)

deeq

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Proxmox virtualisoinnin verkkoasetukset
« : 25.05.10 - klo:18.56 »
Nyt olisi tarvista avulle, niille jotka tietää tai on perehtynyt kyseiseen systeemiin voisi vähän jelppiä verkkoasetusten kanssa.

Itse proxmox toimii hyvin, saan tehtyä openvz ja kvm containereita mutta en saa sitten kirveelläkään näkymään niitä ulos verkosta. Sisäisellä ip:llä (esim. 192.168.0.101) pääsen kyllä käsiksi niihin mutta ulkopuolelta en pääse.

Tarkotus olisi siis ajaa serveri virtuaalisesti ja ohjata vain tietty portti ulkomaailmasta sisäverkkoon kyseiseen serveriin. Olen yrittänyt tämän ohjeen kanssa ja koittanu myös ilman shorewallia pelkillä iptables portti ohjauksilla.

Kyseessä on Debian 5, proxmox kernel 2.6.24 ja koneessa on 1 verkkokortti (eth2) tällä hetkellä kiinni joka saa IP:n elisalta. KAIKKI apu on nyt tarpeen, rupeaa usko loppumaan kesken  :'(

Kysykää lisätietoja niin kirjoittelen niitä mielellään.

karvanoppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Proxmox virtualisoinnin verkkoasetukset
« Vastaus #1 : 26.04.11 - klo:18.54 »
Voi olla että olen aivan hakoteilla, mutta voisiko johtua mac osoitteesta. Eli jos ulkoinen Elisan verkko ei suostu antamaan uutta ip osoitetta virtuaali koneillesi? Jos en väärin muista niin ainakin Soneralla on muistaakseni 4 ip:tä maksimissaan taloutta kohden, joten varmista tämä myös, ettei sulla ole ip:t käytössä?

Toi 192.168.1.101 on varmaan VPN osoitteita jos sulla kerran on kone suoraan johdolla netissä ilman NATtia?

edit: Oppista tämä olikin vuoden vanha aihe  ::)
« Viimeksi muokattu: 26.04.11 - klo:18.57 kirjoittanut karvanoppa »