Kirjoittaja Aihe: Ei tunnista kuulokkeitani?  (Luettu 2951 kertaa)

Grandi

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Mun kotisivut englanniksi
Ei tunnista kuulokkeitani?
« : 09.04.11 - klo:17.49 »
Käytössäni on Ubuntu 10.10, eikä se vaikuta tunnistavan kuulokkeitani (KOSS cs-100). Samat kuulokkeet kuitenkin toimivat esim. Windowsilla. Missä vika?

EDIT. Tässä on alsa-tietoni: http://www.alsa-project.org/db/?f=e2b1e634f73aa208564931f4effcf1d267452ec4
EDIT 2. Etsin Googlella apua tähän, ja ohjeita noudattamalla sain koko Alsan poistettua. Miten asennan Alsan takaisin?
EDIT 3. Poistin koko Ubuntun. Case closed.
« Viimeksi muokattu: 09.04.11 - klo:20.35 kirjoittanut Grandi »

Xnewbie

• Käyttäjä
  • Britney
    • Profiili
Vs: Ei tunnista kuulokkeitani?
« Vastaus #1 : 09.04.11 - klo:20.55 »

Heh, poistatko myös sitten Windowssin jos joku juttu ei heti toimi?  ;D

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #2 : 09.04.11 - klo:21.23 »
Ongelma on kyllä todennäköisemminkin äänikortin kanssa kuin varsinaisesti niissä kuulokkeissa. Jos olisit kertonut, että mihin kytkit ne kuulokkeet, oliko kaiuttimia kiinni (kannettavan tapaksessa tietysti on, mutta et maininnut) ja kuuluiko niistä. Sen lisäksi aina kannattaa tarkistaa, ettei äänet ole pois päältä/hiljaisella, tosin sen varmaan teitkin. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

kestosippi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 10.04.11 - klo:10.41 »
Tosimies poistaa koko tietokoneen ;D

Mun yksi kaveri teki niin, kun hermostui johonkin pikkuvikaan. Heitti koko lootikon pihalle hankeen pystyyn.

Grandi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 10.04.11 - klo:10.57 »
Heh, poistatko myös sitten Windowssin jos joku juttu ei heti toimi?  ;D
Ei ole ainakaan toistaiseksi tullut vastaan tilannetta, jossa Windowsissa jokin juttu ei olisi heti toiminut. Tämä on Linux-kehittäjien innovaatio.

Ongelma on kyllä todennäköisemminkin äänikortin kanssa kuin varsinaisesti niissä kuulokkeissa. Jos olisit kertonut, että mihin kytkit ne kuulokkeet, oliko kaiuttimia kiinni (kannettavan tapaksessa tietysti on, mutta et maininnut) ja kuuluiko niistä.
En tiedä mikä äänikortti minulla on, mutta eikös sen pitäisi näkyä noista alsa-tiedoistani? Kuulokkeet on kiinnitetty ihan normaalisti niille varatuille paikoille keskusyksikössäni, eikä minulla ole kaiuttimia.

Sen lisäksi aina kannattaa tarkistaa, ettei äänet ole pois päältä/hiljaisella, tosin sen varmaan teitkin. :)
Joo. Katsoin myös alsamixeristä läpi, että kaikki on kunnossa.

Pehtoori

• Vieras
« Vastaus #5 : 10.04.11 - klo:11.07 »
Asensitko Ubuntun uudestaan?

[/quote]

Varmaan aika turha "uhkailla" täällä kenellekään, ei taida kukaan olla vastuussa sinua enempää Ubuntun "tekemisestä".

Kiukutelkaa sinne minne kiukuttelut kuuluu JOS ON AIVAN PAKKO.

Grandi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 10.04.11 - klo:13.20 »
Asensitko Ubuntun uudestaan?
En asentanut tai sanonut asentaneeni Ubuntua uudestaan. Ko. järjestelmä kuitenkin löytyy läppäriltäni ja muistitikultani.

Varmaan aika turha "uhkailla" täällä kenellekään, ei taida kukaan olla vastuussa sinua enempää Ubuntun "tekemisestä".

Kiukutelkaa sinne minne kiukuttelut kuuluu JOS ON AIVAN PAKKO.
Poistin Ubuntun tästä pöytäkoneeltani, koska se ei tarjonnut niitä perusedellytyksiä, joita käyttöjärjestelmältä odotan. Halusin Ubuntulle varaamani levytilan takaisin Windowsin käyttöön. Mielenkiintoista, että tällainen toiminta on mielestäsi "kiukuttelua" tai "uhkailua". Mielestäni voisit lopettaa kokonaan tuollaisten turhien provoviestien kirjoittamisen.

Storck

• Vieras
« Vastaus #7 : 10.04.11 - klo:13.29 »
Rauha maahan.

Itse kirjoitit isolla "case closed" ja annoit ymmärtää ettei Ubuntua enää ole joten sinä aloitit. Jatkoit kuitenkin aihetta vaikka sen jo suljit joten kestä sinäkin pientä...

Täytyy kirjoittaa niin kuin asiat on niin ei tule sekaannuksia.

Grandi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #8 : 10.04.11 - klo:14.29 »
Itse kirjoitit isolla "case closed" ja annoit ymmärtää ettei Ubuntua enää ole
Sanoin poistaneeni Ubuntun, koska poistin Ubuntun. Sanoin "case closed", koska Ubuntun poistettuani ei ollut enää kuulokeongelmaa, johon apua kysyin. Annoin siis ymmärtää kaiken aivan niin kuin se on.

joten sinä aloitit.
Onpas siinä rakentavaa argumentointia. Itsekin huusin aina ala-asteella "toi aloitti!!".

Jatkoit kuitenkin aihetta vaikka sen jo suljit joten kestä sinäkin pientä...
Jatkoin keskustelua, koska viestiketjuun tuli uusia vastauksia, joissa yhdessä oli jopa minulle esitetty kysymys.

Täytyy kirjoittaa niin kuin asiat on niin ei tule sekaannuksia.
Olen sanonut asiat täsmälleen niin kuin ne ovat. En ole väittänyt mitään, mikä ei olisi totta.

Rauha maahan.
Ensin sanot "rauha maahan", mutta sitten osallistutkin itse samaan kinasteluun esittämällä omat mielipiteesi asioiden kulusta. Kun jatkoit itse samaa keskustelua, "pakotit" samalla minutkiin vastaamaan näkemyksiisi. Jos haluat riidan oikeasti päättyvän, älä nyt herranjumala ainakaan itse siihen osallistu!

Storck

• Vieras
« Vastaus #9 : 10.04.11 - klo:14.33 »
UGH

Grandi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #10 : 11.04.11 - klo:14.53 »
Kokeilin tässä pöytäkoneellani tuota muistitikulle samalta levyltä asennettua 10.10:tä. Tässä äänet toimivat ihan normaalisti.

Johtopäätös: Asennus varmaan epäonnistui toisella kerralla. Tosin asennuslevy antoikin joitakin outoja virheilmoituksia toisella käynnistyskerralla. Taidan luoda uuden asennuslevyn ja kokeilla uudestaan kiintolevylle asentamista.