Kirjoittaja Aihe: ASUS P5Q Pro emolevy ja tuulettemien kontrollointi  (Luettu 2187 kertaa)

Daring

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
 
Mulla on emona asus P5Q pro miten ubuntussa saa puhaltimet hiljaisemmaksi ne huutaa aina täysillä.     Wintoosissa se käy hyvin EBU-6-Eginenellä, mutta miten Ubuntu 10.04 64 Bittisessä. En viitsi biosista pudottaa se vaikuttaa kaikkinn järjestelmiin. Koneessa on nyt XP-Pro 32Bit Ja sama 64BIT TIETYSTI UBUNTU 10.04 64 BIT.

Keljuttaa toi puhaltimien huutaminen. Ps. näyt. ohjain itse kontloroi itseaan ATI 5700 Series. Sen kanssa ei ongelmia, eikä myöskään minkään mtv3 tai ylen kanssa. Vastatkaa gurut selvillä konsole komenoilla peruteluineen. Mieluumin suomeksi ilman turhia Jenkki-Linkkejä.
                                           
                                                                                                                 

juyli

  • Vieras
Vs: ASUS P5Q Pro emolevy ja tuulettemien kontrollointi
« Vastaus #1 : 17.03.11 - klo:21.07 »
Mulla on emona asus P5Q pro miten ubuntussa saa puhaltimet hiljaisemmaksi ne huutaa aina täysillä. 
Mikäköhän noiden tuulettimien perimmäinen idea oikein on? Liittynee jossakin määrin  koneen jäähdytykseen (vrt. ydinvoimalat, joiden ydin ei pääse sulamaan).
Nuo ovat kuitenkin niin rautaläheisiä komponentteja, joten BIOS olisi tuo avainasia, kuten jo itsekin totesit.
Ubuntulle on kuitenkin ohjelma lm-sensor, jolla voi seurata ko. asiaa:
http://packages.ubuntu.com/lucid/lm-sensors
Lähtisin lähestymään ongelmaa hankkimalla äänettömämmät tuulettimet tai muilla tavoin tehokkaamman tuuletuksen laitteeseen.
Sinun vaihtoehtosi on ollut jo aiemmin Windows ja sen EBU-6-Eginen.

Daring

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: ASUS P5Q Pro emolevy ja tuulettemien kontrollointi
« Vastaus #2 : 07.04.11 - klo:02.25 »
                                         Kait mä ny tiiän propeleiden tarkotuksen

Ensinnäkin tiiän sen ASUS emo ei kestä millään järjestelmällä mitä siihen suositellaan jäähdytystä.

Sain muuten uuden takuuseen ja itse vaihdoin puhaltimet hiljaisemmiksi ja jopa lisäsin yhden häh?
Niissä ei ongelmia vaan se et hyt ne kaikki huutaa täysillä. Sukat pyörii jaloissa. Lämmöt Ok. hitaamillakin tehoilla Wintoosien mukaan.

En nyt anna periksi tän Ubuntun suhteen kysyn kysymästä päästyäni. Aikaa on toi mun ainoo ongelma. Yks lysti onko Firefox lontoota vai suomea. Thunderbird ja Opera suomeksi pieni ihmetys.

No pienet bugit tervetulleita. Vähän tätä käyttänyt Ubuntua meinaan, muuta pyrin päätteellä tekemään kaikki.

No Ubutua sillon tällö käyttänyt  7.10 lähtien ja ei ole pettänyt koskan mitä varmuuteen tulee.

Wintoosien kans olen aika Guru ja etenkin XP:n ne uudemmat on jotenkin kopioita  Ubuntusta?

Jaa niin pääasiaan vittiikö joku vastata ilman niitä  nuolia ja ja tähtiä ne ei kuulu  asiaan.

KOMENTO: miten asennetaann esim. sovellus, joka ei ole pakettivastossa , vaan olen löytänyt sen sen muualta ja soveluksessa lukee sopiva Ubutuntua varten.(EBU_Engine)

Ps. Löysin Fan Controllin ASUKSEN sivivuilta kokeilisin. Tolla ekakalla ehdotuksella ei tee mittään kaikki tervevetulleita vastaukset. Krerron joskus omia ratkaisujani johonkin.

            

Ps. ASUS emot kaikki yhteensopivia Linux ytimellä varustettujen järjestelmien kanna. ASUKSEN sivuilta löysin EBU-Enginen Ubuntua varten.                                                                                                                    /Abase

Kiroilu ei auta mitään, siivottu -Storck
« Viimeksi muokattu: 07.04.11 - klo:11.05 kirjoittanut Storck »

Storck

  • Vieras
Vs: ASUS P5Q Pro emolevy ja tuulettemien kontrollointi
« Vastaus #3 : 07.04.11 - klo:11.02 »
Minun pöytäkoneessa on Asuksen P5Q ja olen bioksesta laittanut säädöt asentoon "hiljainen" ja kaikki toimii.