Kirjoittaja Aihe: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?  (Luettu 4156 kertaa)

foliohattu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« : 22.03.11 - klo:09.36 »
Otsikkohan on aivan absurdi. Mutta täytyy sanoa että tämä Ubuntu 10.10 toimii niin sulavasti, nopeasti ja pehmeästi, että se herättää Windows-kokemusten jälkeen valtaisaa mielihyvän tunnetta. Ei yhtään ylimääräistä ilmoitusta mistään pakkorekisteröinnistä tai häiritseviä kehotuksia ostaa milloin virusturvaa ja milloin Officen koekäytön päättymisestä johtuvia ostoilmoituksia.

Kell onni on, se onnen jakakoon  :D
ammattipedagogi

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #1 : 22.03.11 - klo:11.58 »
Kyllä tämä Ubuntu 10.10 toimii mukavasti, käyttöympäristö on looginen ja useammat työpöydät antavat mahdollisuuden ryhmitellä avoinna olevat asiat miellyttävästi omiin alakokonaisuuksiinsa. Windowsin äärimmäisen sekamelskan, epämääräisen hidastelun, puuttuvien työpöytien ja epäloogisen käyttöympäristön jälkeen, on totta, että Ubuntu koneen ääreen istahtaminen on rauhoittavaa  ;D

Liinustaja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #2 : 22.03.11 - klo:14.23 »
Laitampa minäkin, ku tykkään kans kovasti Ubuntusta. Versiosta 8.10 asti olen käyttänyt sitä, eli hyvin pitkälti pari vuotta. Paljon on muuttunut mutta hyvin on kehittäjät lunastanu lupauksensa nimenomaan paremmin tietokoneen kanssa toimivasta käyttöjärjestelmästä. Olen yksi niistä joka raivostui M$:n winukkaan, osin kaatuilujen ja osin maksullisten virustorjunta- ja palomuuriohjelmien, haittaohjelmien poisto-ohjelmien ja muiden "ylimääräisten", hermoja raastavien päivitysten kanssa tappelemiseen. (vieläki raivostuttaa >:-/ ). Ilmaisohjelmia löytyy joo, mutta luotto niihin on nollasta kymppiin luokkaa 1 tai 2.

Joskus tietysti väkisinkin miettii Ubuntun tietoturvaa, mutta kummasti koneen rauta lopettaa ylimääräiset tekemiset samaan aikaan kuin käyttäjänsäkin (vrt. Windows-> ruti ruti ruti..) Winukka on mulla käytössä täysin pelaamista varten, ei muuhun.

Ubuntussa on myös kadehdittavan hieno 3D työpöytä-grafiikka.

junnuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 331
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #3 : 22.03.11 - klo:23.24 »
Hei!

Minä taas suorastaan rakastuin 6.04 64 bit ja nyt tämä tunne on jalostunut syväksi ystävyydeksi 10.10 jakeluun. :D

valoisin terveisin junnuh
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #4 : 24.03.11 - klo:09.35 »
Minä olen rakastunut vaimooni. Yritän jättää rakkaudenosoitukset käyttöjärjestelmiä kohtaan muille.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #5 : 24.03.11 - klo:10.33 »
jossain päin maailmaa voisi vaikka avioitua käyttöjärjestelmänsä kanssa :)
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #6 : 24.03.11 - klo:10.41 »
jossain päin maailmaa voisi vaikka avioitua käyttöjärjestelmänsä kanssa :)
Joo niin voi, ja vaikka hevosensa.

ubunisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 237
    • Profiili
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #7 : 25.03.11 - klo:07.09 »

*En tiedä rakastumisesta mutta kyllä tämä on ollut pelaava ohjelmisto ja vähän kuin sellainen "hoidokki" jota voi ruokkia ohjeistaa yms yms,eli vähän niinkuin elävä järjestelmä omassa muodossaan ja eipä olla meidän taloudessa kumpikaan WIntoosan puolelle menty ja voi mennä aikaa ennenkuin tarviikaan edes niihin mennä takaisin  ;D
Ubuntu 11.04 natty+samsung r522+ hp pöytäkone 3.2ghz hyper-threading+ubuntu 11.04 natty+sonera viihdepaketti digiboxi linux ytimellä+telewell adsl wlan kaapeli modeemi.

foliohattu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #8 : 25.03.11 - klo:10.57 »
Minä olen rakastunut vaimooni. Yritän jättää rakkaudenosoitukset käyttöjärjestelmiä kohtaan muille.

Well, kyllähän tuotteisiin voi ihastua ja viehättyä, rakastuminen on vähän raskas termi. Kun tämä tuoteihastuminen tapahtuu, niin silloin seuraa ostopäätös.

Tuoterakastumisesta oli ohjelma "puolisoni eiffel-torni-dokumentti".
Jotku varmaan veisivät hedelmätietokoneita vihillekin...



ammattipedagogi

Proloque

  • Vieras
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #9 : 25.03.11 - klo:11.54 »
Voiko se sitten viihdyttää ja kiihdyttää.
Siihen voineen sitten vihastua,tai ihastua.
Jokainen mieltymystensä mukaan.
Sitä saa,mitä tilaa,joskus enemmänkin.   ::)

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #10 : 25.03.11 - klo:14.29 »
rakastuminen on vähän raskas termi
 Niinpä, tätä esitettyä rakastumista käyttöjärjestelmään juuri kommentoinkin.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #11 : 25.03.11 - klo:15.52 »
Kaikkeen uuteenhan voi "ihastua", mutta rakastuminen taitaa mennä h...-sapiens puolelle. ( ei tohdi tota h-sanaa enään kirjoittaa ).  ::)Aikoinaan ihastuin ekoihin Linux-distroihin, nyt alkavat olemaan jo niiin tuttuja. ;D
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11441
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #12 : 25.03.11 - klo:16.14 »
Joskus epäilen, että joillain Windows (juu) käyttäjillä on avioliitto käyttöjärjestelmiensä kanssa, kun ne tuottavat päänsärkyä ja silti niistä ei voi luopua.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #13 : 25.03.11 - klo:16.30 »
Käyttöjärjestelmän päivittäminen on helpompaa kuin vaimon päivittäminen. ;D terveisin Timo
ps. 25 vuotta yhteistä taivalta vaimon kanssa
"Linux, made in Finland"

linukka

  • Vieras
Vs: Voiko käyttöjärjestelmään ihastua?
« Vastaus #14 : 25.03.11 - klo:19.18 »
En ole koskaan ollut niin tyytyväinen kuin Ubuntun käyttäjänä. Aiempia linuxeja kokeillut 10 vuoden aikana useita mutta aina Windows vei voiton koska kaikkia tarvitsemiani ominaisuuksia en saanut siihen aikaan, mutta ei enää käy edes mielessä että Linuxista luopuisin. Parasta että voi itse tehdä ongelmille jotain ja toimivuus on usein omista taidoista kiinni jotka vain kehittyvät koko ajan. Windowsilla taantuu oppimaan elämään virheiden kanssa joille ei voi mitään.