Kirjoittaja Aihe: Gthumb 2.11.3 kommentit ei toimi  (Luettu 1814 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Gthumb 2.11.3 kommentit ei toimi
« : 12.03.11 - klo:12.39 »
Olen käyttänyt jo pitkään gthumbia arkistoissa kuvaamieni asiakirjojen järjestelyyn ja kommentoimiseen. Tähän asti kaikki on ollut hyvin, mutta pöytäkoneeni Maverickissa on uudempi versio ohjelmaa, enkä saa kommentteja näkyviin, en tehtyä uusia. Valikoista puuttuu kokonaan kommentit. Todella ikävä tilanne! Läppärissä on vanhempi versio ja kommentit toimii, mutta uudenkin version ohjeissa puhutaan kommenteista ja pikanäppäinkomennotkin ovat sen osalta samat. En kertakaikkiaan ymmärrä, missä on vika? Auttakaa jos tiedätte.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Gthumb 2.11.3 kommentit ei toimi
« Vastaus #1 : 13.03.11 - klo:19.21 »
En ole saanut vastausta kysymykseeni, mutta voisiko joku kertoa toimiiko hänellä kommentit Maverickissa. Olen asentanut gthumbin uudelleen, olen poistanut sen kokonaan ja asentanut uudelleen. Mielestäni ongelma on tullut jonkun päivityksen jälkeen. Minulla on viimeisimmät Ubuntun päivitykset asennettuina. Vai voiko ongelma olla gthumbin suomenkielisessä versiossa. Kertokaa edes, miten saisin vanhan version Maverickiin. Työskentelen kahdella koneella ja ongelma on todella ikävä.

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: Gthumb 2.11.3 kommentit ei toimi
« Vastaus #2 : 15.03.11 - klo:14.13 »
Käytän gthumppia jonkin verran ja mm. tästä syystä on edelleen lucid. Kokeilin maverickia ja tuo siinä oleva 2.11.3 versio vaikutti melko keskentekoiselta. En nyt muista mitkä kaikki näppäimet eivät toimineet, mutta oli monia muitakin eikä vain kommentit.

Jos luulet että pystyt elämään uusitun käyttöliittymän kanssa, kannattaisi ehkä kokeilla vielä uudempaa versiota ppa:sta. Todennäköisesti toimii paremmin (en tosin ole kokeillut).

Muoks! Täällä on näköjään ruikutusta samasta asiasta.
« Viimeksi muokattu: 15.03.11 - klo:14.30 kirjoittanut retu »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Gthumb 2.11.3 kommentit ei toimi
« Vastaus #3 : 16.03.11 - klo:18.30 »
He  ja Kiitos!
ppa versio 2.13.1 paransi hieman asiaa. Kommentti näkyy nyt oikeassa kulmassa, mutta ei kuvan alla kuten ennen. Jos sinulla on 60-100 kuvaa, niin on aika hidasta etsiä oikeaa. Niissä ruikutuksissa joku ehdotti, että vanha versio äkkiä takaisin Ubuntuun. Olen samaa mieltä, ellei asiaa korjata. Lähetin tekijöille asiasta kyllä oman mielipiteeni, mutta ainakin ensimmäiseen viestiini tuli vastaus, että valita Ubuntu-yhteisölle.

Tosin minä en onnistunut lisämään avainta. Ohjeissa oli:

Step 1: On the PPA's overview page, look for the heading that reads Adding this PPA to your system. Make a note of the PPA's location, which looks like:

ppa:gwibber-daily/ppa

Step 2: Open a terminal and enter:

sudo add-apt-repository ppa:user/ppa-name

Replace ppa:user/ppa-name with the PPA's location that you noted above.

Kun kopioin koodia tuli erroria ja päivitys ei onnistunut. Ohjelma käynnistyi silti.

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: Gthumb 2.11.3 kommentit ei toimi
« Vastaus #4 : 17.03.11 - klo:00.40 »
Avain olisi hyvä olla asennettuna. Ilman sitä ei taida päivittyä. Ohje voisi varmaan olla parempikin. Komensitko näin?
Koodia: [Valitse]
sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/gthumb
Saahan nähdä millainen tästä lopulta tulee. Toivottavasti valmistuu ja stabiloituu seuraavaan LTS versioon mennessä.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Gthumb 2.11.3 kommentit ei toimi
« Vastaus #5 : 22.03.11 - klo:12.53 »
Kiitos avaintiedoista. Päivitin ghtumbin, mutta uusi versio korjaa vain vähän. Mielestäni gthumbin ansio oli siinä, että kommentit näkyivät kuvan alla, jolloin oli helppo siirtyä haluamaansa kuvaan. Varsinkin arkistoja digitoitaessa tämä oli erinomainen piirre. Jos gthumb jatkaa nykyistä linjaansa, niin voisiko joku kertoa, miten saisi vanhan version käyttöön? Tai voidaanko ghtumbin kuvat kommentteineen siirtää picasaan tai johonkin  muuhun ohjelmaan. En tiedä olisiko kde-puolella tähän tarkoitukseen sopivia ohjelmia.