Kirjoittaja Aihe: Potkua koneeseen  (Luettu 3275 kertaa)

masmas

• Käyttäjä
    • Profiili
Potkua koneeseen
« : 19.03.11 - klo:18.11 »
Milloin tuo kerneli mahtaa tulla 10.10:n vai tuleeko vasta 11.04 versioon ?
http://www.tietokone.fi/uutiset/linux_ytimen_paivitys_lupaa_reilusti_lisaa_nopeutta

ubunisti

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Potkua koneeseen
« Vastaus #1 : 19.03.11 - klo:18.18 »

Hmm..eiks tää oo jo aikoja sitten julkastu? ittelläni pyörii 11.04 versio  ::)
Ubuntu 11.04 natty+samsung r522+ hp pöytäkone 3.2ghz hyper-threading+ubuntu 11.04 natty+sonera viihdepaketti digiboxi linux ytimellä+telewell adsl wlan kaapeli modeemi.

Linuxi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.03.11 - klo:21.23 »
Itse sain ainakin sellaisen käsityksen tuosta artikkelista, että kyseinen Kernelpäivitys ei ole vielä ilmestynyt. Minullla itselle ei ole tietoa milloin kyseinen päivitys ilmestyy, mutta odotan kyllä innolla kyseistä päivitystä. Jos Torvaldsin puheet pitävät paikkaansa niin tuohan olisi aivan mahtavaa.  ;D

Linuxi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.03.11 - klo:09.09 »

Ei tule ikinä Maverickiin. Mutta jos Nattya ei jaksa odottaa, niin kernel-ppa:sta saa minkä kernelin vain. Itse olen käytelly 2.6.38RC-versioita sitä mukaa kun niitä on tullu, en ole vielä jaksanu finalia laittaa.
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/
Jos tuon voi kerran jo asentaa, niin oletko itse huomannut mitään suuria nopeuden parantumisia? Entä mites tuollainen asentaminen sitten onnistuu? Tuolta sinun antamastasi linkistä lataan kaikki .deb filet vai saisiko helpommin päätten avulla säädettyä?

roikale

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 20.03.11 - klo:11.01 »
Testattaessa selainten toimintaan benchmarkeissa havaitsee myös kernelin kehityksen vaikutukset. Vuosi sitten KDE-työpöydilla ajetut selaintestit näyttivät ettei KDE:ssa päästy läheskään samoihin tuloksiin kuin Gnomen puolella kun käytössä sama kernel (2.6.32). Nyt KDE kernel 2.6.37:lla osoittautuu selvästi paremmaksi kuin Gnome 2.6.32-kernelillä jos mittarina pidetään samojen selainten tuloksia niin SunSpiderilla, Peacekeeperillä kuin V8:llakin..
Kannettava (17,3") Intel - järjestelmät Linux Mint 17.2 ja Ubuntu 15.04

roikale

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 25.03.11 - klo:20.45 »
Kolme päivää olen eri distroissa testannut Firefox4-selainta. Jos missä niin tässä uudessa selaimessa näkyy, siis täytyy näkyä myös eri kernelien vaikutus tai sitten yksinkertaisesti vain nuo viime vuoden LTS:t - Ubuntu 10.04 ja Mint 9 eivät ole parhaimmillaan Firefox4:n kanssa tai FF4 ei ole näitten distrojen kanssa. Sen sijaan tässä SUSE 11.4:ssä Firefox4 on toiminut aivan fantastisen hienosti.

Siis sama tietokone, sama selain eri käyttöjärjestelmillä ja eri kerneleillä --->erillainen tuntuma selaimen käytössä. Eteenkin Linux Mint 9:ssä, jossa kernel 2.6.32.14, FF4 lagittaa. SUSE:ssa pelaa loistavasti (ainakin toistaiseksi).
Kannettava (17,3") Intel - järjestelmät Linux Mint 17.2 ja Ubuntu 15.04

linukka

• Vieras
« Vastaus #6 : 25.03.11 - klo:23.28 »
Periaatteessa saman vaikutuksen saa tällä. Olikos tämä alunperin RedHatilta tullut vastine kernel-päivitykselle? http://www.webupd8.org/2010/11/script-to-automatically-apply-200-lines.html