Kirjoittaja Aihe: Asunder + puuttuva lame  (Luettu 3974 kertaa)

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Asunder + puuttuva lame
« : 09.03.11 - klo:10.02 »
Kokeilin tuota Asunderia, vaikutti ihan kivalta mutta miten saan sen tuottamaan mp3-tiedostoja, se herjaa että lame puuttuu. Ja sitä musiikkikirjasto-ohjelmaa edelleen haeskelen. Onko tuo ohjelma muiden mielestä laadukas?
« Viimeksi muokattu: 09.03.11 - klo:10.04 kirjoittanut Lups »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Asunder + puuttuva lame
« Vastaus #1 : 09.03.11 - klo:10.55 »
Onko se lame sitten asennettuna? Paketti lame
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3414
    • Profiili
Vs: Asunder + puuttuva lame
« Vastaus #2 : 09.03.11 - klo:12.02 »
Olen aika paljon Asunderia käytellyt, on hyvä ja helppo ohjelma minusta. Erittäin selkeä käyttöliittymä. Se lame löytyy tosiaan ihan Sovellusvalikoimasta.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Asunder + puuttuva lame
« Vastaus #3 : 09.03.11 - klo:13.42 »
Olen aika paljon Asunderia käytellyt, on hyvä ja helppo ohjelma minusta. Erittäin selkeä käyttöliittymä. Se lame löytyy tosiaan ihan Sovellusvalikoimasta.

Millä nimellä lame on siellä kun siellä näytti olevan useampia? Hassua, mielestäni olin hakenut jo sen koodekkipaketin, kun esim Sound Juicer toimi.

Sitten vielä sellainen juttu että suositelkaas hyvää musiikkikirjaston hallintaohjelmaa jolla pystyy myös synkkaamaan,

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Asunder + puuttuva lame
« Vastaus #4 : 09.03.11 - klo:13.55 »
Millä nimellä lame on siellä kun siellä näytti olevan useampia?

"An MP3 Encoding library (frontend)". Paketin nimi on lame, joten asennus onnistuu päätteessä komennolla sudo apt-get install lame

Lainaus
Hassua, mielestäni olin hakenut jo sen koodekkipaketin, kun esim Sound Juicer toimi.

Sound Juicer käyttää GStreameriä, jonka Lame-liitännäinen käyttää suoraan libmp3lame-kirjastoa. Asunder puolestaan käyttää lame-edustaohjelmaa, joka käyttää libmp3lamea.

Lainaus
Sitten vielä sellainen juttu että suositelkaas hyvää musiikkikirjaston hallintaohjelmaa jolla pystyy myös synkkaamaan,

En käytä itse, mutta suosittuja ohjelmia ovat mm. Banshee, Rytmilaatikko, Exaile, Quod Libet ja Amarok.

Artikkeli parin vuoden takaa: http://www.techrepublic.com/blog/10things/10-linux-replacements-for-itunes/450

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Asunder + puuttuva lame
« Vastaus #5 : 09.03.11 - klo:14.02 »
En käytä itse, mutta suosittuja ohjelmia ovat mm. Banshee, Rytmilaatikko, Exaile, Quod Libet ja Amarok.

Osaatko sanoa mikä noista olis simppelein ja sillä pystyy synkkaamaan esim. iPodiin? Rytmilaatikkoa olen koittanut mutta ei oikein iskenyt.

Olisko esim. Asunder + Amarok hyvä yhdistelmä? Tosin Amarok tilttasi täydellisesti viimeksi kun kokeilin... Tuo Banshee näytti paremmalta, kellään kokemuksia siitä?
« Viimeksi muokattu: 09.03.11 - klo:14.16 kirjoittanut Lups »

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Asunder + puuttuva lame
« Vastaus #6 : 09.03.11 - klo:15.02 »
Miten saan cd-levyn aukeamaan suoraan Asunderiin, koska tällä hetkellä se on määritelty aukeamaan rytmilaatikkoon? Olisko tyhmä ajatus ripata bansheella kun se vaikutti aika helpolta hommalta? Musiikkikokoelmani on todella suuri, joten en viitsisi tuhlata aikaa TAAS huonoon ohjelmaan.
« Viimeksi muokattu: 09.03.11 - klo:15.05 kirjoittanut Lups »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Asunder + puuttuva lame
« Vastaus #7 : 09.03.11 - klo:15.10 »
Osaatko sanoa mikä noista olis simppelein ja sillä pystyy synkkaamaan esim. iPodiin? Rytmilaatikkoa olen koittanut mutta ei oikein iskenyt.

Nuo ovat kaikki aika samantyyppisiä ohjelmia ja jäljittelevät enemmän tai vähemmän iTunesin käyttöliittymää. Synkkauksen pitäisi onnistua kaikilla mainitsemillani, ainakin liitännäisten avulla.

Lainaus
Olisko esim. Asunder + Amarok hyvä yhdistelmä? Tosin Amarok tilttasi täydellisesti viimeksi kun kokeilin... Tuo Banshee näytti paremmalta, kellään kokemuksia siitä?

Mielestäni on aika turha kysellä kokemuksia näistä, kun kaikilla on omat suosikkinsa, ja esimerkiksi Amarok ja Rytmilaatikko ovat normaalisti ihan toimivia ohjelmia.  Kokeilet vain kunnes löydät itsellesi sopivan. Jos tulee joku selvä bugi vastaan, mutta ohjelma vaikuttaa muuten hyvältä, kannattaa etsiä ratkaisu ongelmaan.

Lainaus
Miten saan cd-levyn aukeamaan suoraan Asunderiin, koska tällä hetkellä se on määritelty aukeamaan rytmilaatikkoon?

Avaa tiedostoselain (Nautilus). Muokkaa->Asetukset, Media-välilehti, kohta CD-ääni.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Asunder + puuttuva lame
« Vastaus #8 : 09.03.11 - klo:16.03 »
Muuten hyvä mutta siitä valikosta ei löytynyt Asunderia...

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Asunder + puuttuva lame
« Vastaus #9 : 09.03.11 - klo:16.27 »
Muuten hyvä mutta siitä valikosta ei löytynyt Asunderia...

Siellä on kohta Avaa muulla ohjelmalla..., johon voi tarvittaessa vaikka kirjoittaa oman komennon.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Asunder + puuttuva lame
« Vastaus #10 : 09.03.11 - klo:16.41 »
Avasin mutta ei löytynyt vieläkään enkä tiedä mitä siihen oma komento-kohtaan pitäis laittaa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Asunder + puuttuva lame
« Vastaus #11 : 09.03.11 - klo:16.49 »
/usr/bin/asunder

Tai ehkä /usr/bin/asunder %U jos Asunder osaa avata komentorivin kautta Nautiluksen antaman polun tai laitteen.

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Asunder + puuttuva lame
« Vastaus #12 : 09.03.11 - klo:17.01 »
Kiitos avusta mutta nyt tuli sellainen ongelma että Asunder ei avaa ripattavia tiedostoja levyltä, tyhjää näyttää vaan. CD-ROM asema-kohdassa lukee "/dev/cdrom", vaikuttaako jotenkin?