Kirjoittaja Aihe: wine+steam+HL2  (Luettu 3827 kertaa)

tanja karpela

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
wine+steam+HL2
« : 13.06.06 - klo:04.21 »
Iltaa, tuskallisen kamppailun päätteeksi voinen ilmoittaa että olen voittanu kamppailun winen kanssa eli sain sen asennettua, mutta katkera taisto ei ole vielä ohi, ja tässä tarvin teidän apuanne eli ongelma on seuraava: 4.2.1. Installing Half-Life 2 from the CD:
Just type wine msiexec /i /path/to/HL2/steam.msi and Half-Life 2 will be installed.  <----en tajua tota, tai ymmärrän sen verran että mun pitäs tunkee hl2 cd sisää ja kirjottaa se "reitti" sinne mutta evotan.

Sitte toinen on semmone että sain ton steamin nyt ilmeisesti asentumaan, mutta kun kirjotan päätteeseen että "wine steam.exe" niin sieltä pomppaa ikkuna joka kertoo mulle että: please turn off "compatibility mode": -right click steam.exe -select properties -go to "compatibility" tab -un-check run this application in compatibility mode..." olisin kiitollinen jos joku osais auttaa ja olisin siitä jo ilone jos joku saa ees selvää tekstistäni.

edit. http://www.linux-gamers.net/modules/wiwimod/index.php?page=HOWTO+Steam <--- noiden ohjeiden mukaan oon siis tehny paitsi en oo mitää winecvs juttuja tehny. winen ja winetoolsin asensin ton howto oppaan avulla mikä täältä foorumeilta löytyy.
« Viimeksi muokattu: 13.06.06 - klo:04.24 kirjoittanut tanja karpela »

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: wine+steam+HL2
« Vastaus #1 : 13.06.06 - klo:09.03 »
Iltaa, tuskallisen kamppailun päätteeksi voinen ilmoittaa että olen voittanu kamppailun winen kanssa eli sain sen asennettua,
Sehän asentuu helposti pakettienhallinan kautta komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install wine
Lainaus
mutta katkera taisto ei ole vielä ohi, ja tässä tarvin teidän apuanne eli ongelma on seuraava: 4.2.1. Installing Half-Life 2 from the CD:
Just type wine msiexec /i /path/to/HL2/steam.msi and Half-Life 2 will be installed.  <----en tajua tota, tai ymmärrän sen verran että mun pitäs tunkee hl2 cd sisää ja kirjottaa se "reitti" sinne mutta evotan.
Siis laita Half-Lifen 2 CD cd-asemaan. Sitten komenna
Koodia: [Valitse]
wine msiexec /i /media/cdrom0/steam.msiJa sitten hl2 on asennettu. Jos cd-asemasi polku on toinen kuin tuossa komennossa, muokkaa se oikeaksi.
alias vililikku

tn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Re: wine+steam+HL2
« Vastaus #2 : 13.06.06 - klo:11.39 »
Sitte toinen on semmone että sain ton steamin nyt ilmeisesti asentumaan, mutta kun kirjotan päätteeseen että "wine steam.exe" niin sieltä pomppaa ikkuna joka kertoo mulle että: please turn off "compatibility mode": -right click steam.exe -select properties -go to "compatibility" tab -un-check run this application in compatibility mode..." olisin kiitollinen jos joku osais auttaa ja olisin siitä jo ilone jos joku saa ees selvää tekstistäni.
Tuos yhteensopivuusjuttu vaikuttaisi siltä, että yrität ajaa sitä vanhemmalla windows-versiolla. Tässä tapauksessa saat korjattua asian komentamalla winecfg ja vaihtamalla windowsin versioksi Windows XP.

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: wine+steam+HL2
« Vastaus #3 : 13.06.06 - klo:11.45 »
Sitte toinen on semmone että sain ton steamin nyt ilmeisesti asentumaan, mutta kun kirjotan päätteeseen että "wine steam.exe" niin sieltä pomppaa ikkuna joka kertoo mulle että: please turn off "compatibility mode": -right click steam.exe -select properties -go to "compatibility" tab -un-check run this application in compatibility mode..." olisin kiitollinen jos joku osais auttaa ja olisin siitä jo ilone jos joku saa ees selvää tekstistäni.
Tuos yhteensopivuusjuttu vaikuttaisi siltä, että yrität ajaa sitä vanhemmalla windows-versiolla. Tässä tapauksessa saat korjattua asian komentamalla winecfg ja vaihtamalla windowsin versioksi Windows XP.

Breezyn repoissa olleessa winessä oli joku valinta millä sai sen tulkitsemaan automaattisesti tarvitun windowsin version, mutta minä en löytänyt sitä dapperin repon winestä...

tanja karpela

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Re: wine+steam+HL2
« Vastaus #4 : 13.06.06 - klo:13.53 »
Kiitos neuvoista. mutta valitettavasti mulla on uusi ongelma. Sain vaihdettua tuolta winecfg:stä xp:n ja steami lähti päivitämään itseään mutta kaatuu 27%:ssa tuolla ohjeissakin sanottiin että niin voi käydä ja jos niin käy niin pitäisi tehdä näiden ohjeiden mukaan "wine steamTmp.exe SelfUpdate "H:\Program Files\Steam\steam.exe" 14" mutta jälleen kerran mulla ei ole mitään hajua että mitä pitäisi tehdä.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: wine+steam+HL2
« Vastaus #5 : 13.06.06 - klo:15.44 »
Senkun komennat
Koodia: [Valitse]
wine steamTmp.exe SelfUpdate "H:\Program Files\Steam\steam.exe" 14
alias vililikku

tanja karpela

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Re: wine+steam+HL2
« Vastaus #6 : 13.06.06 - klo:17.01 »
Se sanoo vain että "wine: could not load L"c:\\windows\\system32\\steamTmp.exe": Module not found" mun ilmeisesti pitäs vetästä jostakin toi steamtmp.exe ja tunkee se tonne system32 kansioon vai?

tanja karpela

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Re: wine+steam+HL2
« Vastaus #7 : 14.06.06 - klo:02.52 »
Mjoo, sain ton steamin jo kertaalleen vahingossakin päälle jotenki ku kirjotin et wine steaminstall.exe si se asensi sen ja käynnisti menin si sammuttaa sen enkä oo sen jälkee sitä auki saanu, eli steam.exe jökää viäki 26%:nttiin ja nykyään herjaa tämmöstä "steam.exe (main exception): failed to get fole attributes , win32 error 2 "file not found"  tota se siis herjaa ku pistäm että  wine steamTmp.exe SelfUpdate "C:\Ohjelmat\Steam\steam.exe" 14 sitten taas kun kirjotan että wine C:/Ohjelmat/Steam/SteamTmp.exe SelfUpdate "C:/Ohjelmat/Steam/Steam.exe" niin se kertoo mulle että steam.exe (main exception):ERROR: delete of steam.exe failed, win32 error 32"sharing violation". Rupee olemaan voimaton olo tän kanssa.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Re: wine+steam+HL2
« Vastaus #8 : 14.06.06 - klo:16.53 »
Tuosta 26-27% ongelmasta vaan että tuo kyseinen komento wine steamTmp.exe SelfUpdate "H:\Program Files\Steam\steam.exe" 14 pitää komentaa muistaakseni siinä steamin kansiossa...

eli jos terminaalista tekee niin vaikkapa cd /home/kansios/.wine/drive_c/Ohjelmatiedostot/Steam  tms missä lie kansiossa onkaan steam asennettuna

tanja karpela

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Re: wine+steam+HL2
« Vastaus #9 : 14.06.06 - klo:18.59 »
Tuosta 26-27% ongelmasta vaan että tuo kyseinen komento wine steamTmp.exe SelfUpdate "H:\Program Files\Steam\steam.exe" 14 pitää komentaa muistaakseni siinä steamin kansiossa...

eli jos terminaalista tekee niin vaikkapa cd /home/kansios/.wine/drive_c/Ohjelmatiedostot/Steam  tms missä lie kansiossa onkaan steam asennettuna

Juuri näin olen tehnytkin.

tanja karpela

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Re: wine+steam+HL2
« Vastaus #10 : 21.06.06 - klo:18.34 »
Rahat dod sourcen ostoon on lompakossa mutta steam ongelma on ja pysyy joku nero vois pikimmiten kirjoittaa apuja.

tanja karpela

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Re: wine+steam+HL2
« Vastaus #11 : 21.06.06 - klo:23.03 »
Guuuuuuhh sain nyt steamin pelittämään eli sen kanssa ei enään ole ongelmia, mutta hl2 ei viäläkään suostu asentumaan "wine msiexec /i /media/cdrom0/steam.msi" kun kirjotan noin niin siihen tulee pariksi sekunniksi windows installer ohjelma ja sitten se katoaa eikä heitä minkäänlaisia erroreita. Olen myös koittanut ladata siitä steamin games valikosta hl2 mutta kun se aloittaa lataamaan niin koko kone jökähtää sitten siihen, eli apua kaivataan.