Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Nvidia ja kuva sivussa yli TV:n ruudun  (Luettu 2494 kertaa)

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Eli Ubuntu 10.10 ja Nvidian suljetut ajurit käytössä. TV:ssä (LG 42" LD450N) kuva on oikealla ja menee pari senttiä ohi kuvaruudun. Asetuksista ei ainakaan löytynyt sivusuuntaista säätöä, mutta sai sentään kuvaa pienennettyä, jotta pystyy käyttämään. TV on ainoana ja ensisijaisena näyttönä.

Mitenkähän tuon saisi kohdilleen?
« Viimeksi muokattu: 28.02.11 - klo:00.33 kirjoittanut spark »

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Nvidia ja kuva sivussa yli TV:n ruudun
« Vastaus #1 : 27.02.11 - klo:06.25 »
Millä johdolla kiinni? Kummanko asetuksia olet rukannut, TV:n vai näytöohjaimen?

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Nvidia ja kuva sivussa yli TV:n ruudun
« Vastaus #2 : 27.02.11 - klo:14.23 »
Millä johdolla kiinni? Kummanko asetuksia olet rukannut, TV:n vai näytöohjaimen?

RGB piuhalla on kiinni TV:ssä ja Nvidia asetuksista sain kuvakokoa pienennettyä. Aiemmin kone oli normaalissa 24" näytössä kiinni ja siinä kuva oli kohdillaan. Kyseessä on puhdas asennus TV:n ollessa kiinni, että ei voi olla mitään vanhoja säätöjäkään käytössä.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Nvidia ja kuva sivussa yli TV:n ruudun
« Vastaus #3 : 27.02.11 - klo:19.07 »
RGB piuhalla on kiinni TV:ssä ja Nvidia asetuksista sain kuvakokoa pienennettyä. Aiemmin kone oli normaalissa 24" näytössä kiinni ja siinä kuva oli kohdillaan. Kyseessä on puhdas asennus TV:n ollessa kiinni, että ei voi olla mitään vanhoja säätöjäkään käytössä.

Mulla ainakin TV säätää automaattisesti kuvan kohdilleen VGA:ta käytettäessä... Menee noin sekunti ja ruudulla näkyy joku teksti. Joillain näyttiksillä siis mullakin kuva on väärin asemoitu, mutta TV hoitaa sen kohdilleen.

Eli kokeile TV:stä säätää. Mulla löytyi muistaakseni jostain Geometry asetuksista. Tähän tapaanhan se vanhoissa kuvaputkinäytöissäkin säädettiin kuvan paikka.

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Nvidia ja kuva sivussa yli TV:n ruudun
« Vastaus #4 : 28.02.11 - klo:00.33 »
RGB piuhalla on kiinni TV:ssä ja Nvidia asetuksista sain kuvakokoa pienennettyä. Aiemmin kone oli normaalissa 24" näytössä kiinni ja siinä kuva oli kohdillaan. Kyseessä on puhdas asennus TV:n ollessa kiinni, että ei voi olla mitään vanhoja säätöjäkään käytössä.

Mulla ainakin TV säätää automaattisesti kuvan kohdilleen VGA:ta käytettäessä... Menee noin sekunti ja ruudulla näkyy joku teksti. Joillain näyttiksillä siis mullakin kuva on väärin asemoitu, mutta TV hoitaa sen kohdilleen.

Eli kokeile TV:stä säätää. Mulla löytyi muistaakseni jostain Geometry asetuksista. Tähän tapaanhan se vanhoissa kuvaputkinäytöissäkin säädettiin kuvan paikka.

Voi perhana. Telkkarin asetuksissa tosiaan olikin kohta "sijainti", josta sen sai siirrettyä kohdalleen. Olinpas aika puusilmä, kun en tuota ensimmäisellä kerralla huomannut  ;D

Kiitokset avusta.