Kirjoittaja Aihe: Google docs  (Luettu 2171 kertaa)

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Google docs
« : 05.09.14 - klo:19.16 »
Mikä on vikana Google docsissa kun olen määrittänyt C sarakseen Muoto>Luvut>Numerot ja B sarakkeen samallalailla paitsi Numerot tilalle olen määrittänyt Aika. Kuitenkin vaikka kuinka määrittelen solujen lukujen muodon aina kun painan enteriä niin soluun tulee päivämäärä.

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Google docs
« Vastaus #1 : 06.09.14 - klo:00.15 »
Mikä on vikana Google docsissa kun olen määrittänyt C sarakseen Muoto>Luvut>Numerot ja B sarakkeen samallalailla paitsi Numerot tilalle olen määrittänyt Aika. Kuitenkin vaikka kuinka määrittelen solujen lukujen muodon aina kun painan enteriä niin soluun tulee päivämäärä.

Nopeasti kokeiltuna: käytätkö tuntien ja minuuttien välillä pistettä?

Oikea merkki siihen väliin on kaksoispiste. Yleisesti käytetään pistettä ja se on kielitoimison suositus, mutt kansainvälisesti käytetään kaksoispistettä. Ja ainakin mulla Docs toimii juurikin niin, että pisteen kanssa esim, 15.30 muuntuu päivämääräksi 15.3 mutta 15:30 tekee solun aikamerkinnän 3:30:00 PM (asetuksen jenkeillä näköjään).


welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Google docs
« Vastaus #2 : 06.09.14 - klo:08.43 »
Aika toimii kaksoispisteellä ja nyt toimii luvut kun laittaa pisteen sijaan pilkun, eileen en saanut
toimimaan pilkullakaan vaan pilkun jälkeen tuli automaattisesti välilyönti ja tulos oli päivämäärä. Vaikka sen nyt näyttää saavan eri merkeillä oikein niin eikö toi ole selvä virhe ohjelmassa? Ei sen nyt pitäisi päivämäärää tunkea joka paikkaan varsinkaan jos asetuksissa on jotain ihan muuta. Mikä merkitys noilla asetuksilla yleensä on jos muoto määräytyy välimerkkien mukaan? Google docs sen takia ettei taida edelleenkään olla muuta taulukkolaskenta ohjelmaa joka pysyis synkassa Android tabletin kanssa?