Kirjoittaja Aihe: CD-levyjen poltto komentorivillä  (Luettu 1890 kertaa)

Roskaloota

  • Vieras
CD-levyjen poltto komentorivillä
« : 27.01.11 - klo:23.28 »
En löytänyt parempaa paikkaa avautumiselle. JEP! Olen sekakäyttäjä;) Ubuntu silloin kun on pakko... Debiania kaikkeen muuhun.

Voisko joku tehdä SUOMEKSI ohjeet miten ja millä poltetaan CD-levyjä päätettä käyttäen. Ai miksi?

No. Tuo Brasero on TODELLA BUGINE ja se pitäisi poistaa vakaista käyttöjärjestelmistä. Googlettakaa, niin siinä perustelut.

Itellä on se ongelma, että en saa poltettua mitään toimivaa levyä. Ohjelmat polttavat kyllä suosiolla kaiken mitä olen niille tyrkyttänyt, mutta lopputulos on täyttä "sitä itteä" K3B ja Nero ovat ainuat poltto-ohjelmat jotka tekevät sen minkä pyytää ja lopputulos on myös sitä.

Gnomen polttajilla ei saa nopeutta säädettyä ja levyt ovat sen takia kuraa.

Voisko joku tehdä ohjeet tänne tai Wikiin, "Miten tehdään data tai Audio CD-levy päätettä käyttäen.

Jossain vikaa. Se on joko Brasero, Asema tai levyt, mutta nopeutta ei voi säätää muuta kuin suurin tai SUURIN.

Mulla on 1 "YKSI" CD-RW-levy ja sitä voi käyttää 4x nopeudella Gnomen polttajilla. Hassua vaan että levy on tarkoitettu kotistereoiden polttajille. Niin sanottu Audio RW-levy.

Omasta mielestä vika on Gnomen CD poltto-ohjelmista, koska K3B ilmoittaa heti, että asema tai levy ei tue nopeutta ja puottaa automaattisesti nopeuden 4x. Brasero ja GnomeBaker suksii nopeimmalla ja lopputulos on lukukelvotonta dataa.

Siis Braserosta, enkä Gnomebakerista saa säädettyä polttonopeutta. Vaihtoehdot on nopein levyn kapasiteeti tai Suurin mahdollinen.

Levyjen tyhjennyksessä on kans "nopeus ongelma".

Cdrdao ja 4x käsky tekee levyistä luku kelvolliset ja uudelleen käytettävät. Muilla nopeuksilla levyt pitää tyhjentää naapurin Wintoosilla, jos vahngossa on Linukalla käyttänyt 4x nopeampaa nopeutta.

Elikä lyhyesti.

Miten ja millä poltetaan päätteen kautta DATA ja AUDIO levy.

Netti on pullollaan Cdrdao, cdrecord, cdrkit, wodim ja plaa plaa ohjeita. Jotkut ei ole GPL ja jotkut on. Jotkut toimii näin ja jotkut niin, osaa niistä ei ole käytettävissä enään.

2 yksinkertaista ohjetta. Kiitos.

Nyt painaa muuta niskaan, niin kysykää tarkemmin mitä tarkoitan jos ei tuosta myltystä selvinnyt. Palataan astialle ;)


< Moderointi by nm: Siirsin aiheen ketjusta "Sekakäyttäjälle työkalu", joka käsittelee lähinnä Windowsin pääteohjelmistoja >
« Viimeksi muokattu: 02.02.11 - klo:00.19 kirjoittanut nm »

juyli

  • Vieras
CD-levyjen poltto komentorivillä
« Vastaus #1 : 28.01.11 - klo:14.32 »
Voisko joku tehdä SUOMEKSI ohjeet miten ja millä poltetaan CD-levyjä päätettä käyttäen.

wodin/cdrecord ja mkisofs -ohjelmat sisältävät varsin selkeätekstiset ohjeet datan kopioimiseksi ja polttamiseksi.
Erityisesti kappaleet Esimerkit (EXAMPLES) selvittävät aihetta.
Audiolevyjen tekoon on tukku tekstipohjaisia ohjelma, joissa ensin Audio-CD ripataan raw/wav tiedostoiksi,
ja poltetaan taas vaikka wodim/cdrecord:lla vipusella -audio. (Idedax, cdda2wav jne.)
Jos man wodim ei tarjoa riittävää ohjeistusta (englanniksi) löytyy http://www.linuxcertif.com/man/1/wodim/
Ei tuo ole vaikeaa komentoriviltä, mutta toki pitää hieman tutkiskella noita varsin monipuolisia ohjelmia.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: CD-levyjen poltto komentorivillä
« Vastaus #2 : 02.02.11 - klo:09.22 »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: CD-levyjen poltto komentorivillä
« Vastaus #3 : 04.02.11 - klo:17.25 »
En löytänyt parempaa paikkaa avautumiselle. JEP! Olen sekakäyttäjä;) Ubuntu silloin kun on pakko... Debiania kaikkeen muuhun.

Voisko joku tehdä SUOMEKSI ohjeet miten ja millä poltetaan CD-levyjä päätettä käyttäen. Ai miksi?

No. Tuo Brasero on TODELLA BUGINE ja se pitäisi poistaa vakaista käyttöjärjestelmistä. Googlettakaa, niin siinä perustelut.

Itellä on se ongelma, että en saa poltettua mitään toimivaa levyä. Ohjelmat polttavat kyllä suosiolla kaiken mitä olen niille tyrkyttänyt, mutta lopputulos on täyttä "sitä itteä" K3B ja Nero ovat ainuat poltto-ohjelmat jotka tekevät sen minkä pyytää ja lopputulos on myös sitä.

Gnomen polttajilla ei saa nopeutta säädettyä ja levyt ovat sen takia kuraa.

Voisko joku tehdä ohjeet tänne tai Wikiin, "Miten tehdään data tai Audio CD-levy päätettä käyttäen.

Jossain vikaa. Se on joko Brasero, Asema tai levyt, mutta nopeutta ei voi säätää muuta kuin suurin tai SUURIN.

Mulla on 1 "YKSI" CD-RW-levy ja sitä voi käyttää 4x nopeudella Gnomen polttajilla. Hassua vaan että levy on tarkoitettu kotistereoiden polttajille. Niin sanottu Audio RW-levy.

Omasta mielestä vika on Gnomen CD poltto-ohjelmista, koska K3B ilmoittaa heti, että asema tai levy ei tue nopeutta ja puottaa automaattisesti nopeuden 4x. Brasero ja GnomeBaker suksii nopeimmalla ja lopputulos on lukukelvotonta dataa.

Siis Braserosta, enkä Gnomebakerista saa säädettyä polttonopeutta. Vaihtoehdot on nopein levyn kapasiteeti tai Suurin mahdollinen.

Levyjen tyhjennyksessä on kans "nopeus ongelma".

Cdrdao ja 4x käsky tekee levyistä luku kelvolliset ja uudelleen käytettävät. Muilla nopeuksilla levyt pitää tyhjentää naapurin Wintoosilla, jos vahngossa on Linukalla käyttänyt 4x nopeampaa nopeutta.

Elikä lyhyesti.

Miten ja millä poltetaan päätteen kautta DATA ja AUDIO levy.

Netti on pullollaan Cdrdao, cdrecord, cdrkit, wodim ja plaa plaa ohjeita. Jotkut ei ole GPL ja jotkut on. Jotkut toimii näin ja jotkut niin, osaa niistä ei ole käytettävissä enään.

2 yksinkertaista ohjetta. Kiitos.

Nyt painaa muuta niskaan, niin kysykää tarkemmin mitä tarkoitan jos ei tuosta myltystä selvinnyt. Palataan astialle ;)


< Moderointi by nm: Siirsin aiheen ketjusta "Sekakäyttäjälle työkalu", joka käsittelee lähinnä Windowsin pääteohjelmistoja >

Osui vahingossa silmääni ja Brasero,n puolustukseksi olen poltellut sillä paljon DVD & CD levyjä, + itse tehtyja ISO,ja kuten Grip,llä ripattuja mp3 sellaisia ym.  Aina on minun laitekokoonpanollani polttanut.  Ja tuosta nopeudesta löytyy sieltä nopeudet 1x 2x ym tai sitten suurimmalla mahdollisella näin ainakin minulla.

Asema on LG DVD-RAM GH22LP20  CD-RW/DVDRW+-Drive,  Levyistäkään ei ole ollut kranttu kaikki on kelvannut.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04