Kirjoittaja Aihe: VLC pätkii  (Luettu 5888 kertaa)

Antaeus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
VLC pätkii
« : 18.01.11 - klo:02.55 »
Jos viisaammat kertoisi voiko tälle asialle tehdä jotain? Pidemmän aikaa on jo tämä ärsyttänyt, eli VLC:tä käyttäessäni videot nykii/pätkii muutaman sekunnin välein, äänet toimii moitteetta. Käyttäessäni muita mediasoittimia ei nykimisiä ilmaannu. Ubuntun perus Elokuvasoitin on hyvä mutta siinä ärsyttää, että subeja laittaessa leffa menee aina alkuun ja kelatessa subit häviää  ::) VLCllä ei ole tätä ongelmaa sen takia mielummin käyttäisin sitä  :P Asensin jo kerran uudestaan tuloksetta.


Katselen siis ihan .avi tiedostomuotoja ja 10.10 käytän.

Kiitos

peran

  • Vieras
Vs: VLC pätkii
« Vastaus #1 : 18.01.11 - klo:06.15 »
Itseni mielestä VLC:n jälkeen paras on gmplayer, joka on siis kuori mplayerille. Se myös sopii paremmin tehottomille koneille, mikäli käyttää 10.04. perusrepoja.

Edit - Sama efekti saattaa olla 10.10:ssäkin, muttei ole henk. koht. kokemusta. Ja ainakin mkv:n subit pysyy kelkassa mukana myös kelaamisen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 18.01.11 - klo:06.17 kirjoittanut peran »

tikola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: VLC pätkii
« Vastaus #2 : 18.01.11 - klo:10.29 »
Minulla oli Windows puolella VLC:n kanssa sellainen, että kun päivitin versiosta 1.14 versioon 1.15 alkoi armoton pätkiminen. Paluu versioon 1.14 korjasi minun Windowsissa ongelman. Mitään selitystä ja syytä ongelmalle en löytänyt, mutta tuo eri VLC versioiden kokeilu voi olla tutkimisen arvoinen. Mikä versio sinulla nyt nykii?

timo


Antaeus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: VLC pätkii
« Vastaus #3 : 18.01.11 - klo:14.02 »
Minulla oli Windows puolella VLC:n kanssa sellainen, että kun päivitin versiosta 1.14 versioon 1.15 alkoi armoton pätkiminen. Paluu versioon 1.14 korjasi minun Windowsissa ongelman. Mitään selitystä ja syytä ongelmalle en löytänyt, mutta tuo eri VLC versioiden kokeilu voi olla tutkimisen arvoinen. Mikä versio sinulla nyt nykii?

timo



VLC-mediasoitin 1.1.4 The Luggage

tikola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: VLC pätkii
« Vastaus #4 : 18.01.11 - klo:14.05 »
OK sitten meillä on eri juttu, koska minulla ongelma ilmeni 1.1.5 versiossa ja kun palasin versioon 1.1.4 kaikki toimi taas hienosti. Tai sitten se on sama ongelma, mutta se on vain erittäin ovela.

Olen koettanut googlailla löytyisikö kohtalotovereita ja ideoita, mutta en ole vielä onnistunut siinä.

EDIT
************
Nyt olen viisastunut oman ongelman osalta hieman lisää. Ongelma johtuu siitä että käyttämäni Yadifx2 lomituksenpoisto kyykyttää koneen. Kun vaihdan lomituksenpoiston johonkin kevyempään homma pelaa ongelmitta myös uudella versiolla. SInällään alkuperäinen ongelma edelleen on, eli 1.1.5 päivityksen jälkeen se alkoi - joko kyse on jostain päivityksessä muuttuneesta tai sitten Windows koneeni on vain aikaa myöten tullut hitaammaksi, joka ei siinä maailmassa juurikaan yllätä.
************

EDIT2
***********************
Ja kun näytönohjaimen ajuri päivitettiin homma alkoi taas rullata normaalisti
******************






timo
« Viimeksi muokattu: 17.02.11 - klo:08.21 kirjoittanut tikola »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: VLC pätkii
« Vastaus #5 : 18.01.11 - klo:15.02 »
Millaista videota toistat? Onko siinä lomitusta? Jos on, kokeile toista lomituksenpoistomenetelmää.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Antaeus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: VLC pätkii
« Vastaus #6 : 18.01.11 - klo:15.42 »
Millaista videota toistat? Onko siinä lomitusta? Jos on, kokeile toista lomituksenpoistomenetelmää.

Ihan .avi videoita. Miten lomituksen saa pois  ???

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: VLC pätkii
« Vastaus #7 : 18.01.11 - klo:15.51 »
Millaista videota toistat? Onko siinä lomitusta? Jos on, kokeile toista lomituksenpoistomenetelmää.

Ihan .avi videoita. Miten lomituksen saa pois  ???

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuvan_lomitus

VLC:ssä noita asetuksia voi nopeimmin säätää Video → Lomituksenpoisto (päällä vai ei) ja Video → Lomituksenpoistotila (erilaisia tapoja sen toteutukseen, vaikuttaa kuvan laatuun).
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: VLC pätkii
« Vastaus #8 : 18.01.11 - klo:15.57 »
Millaista videota toistat? Onko siinä lomitusta? Jos on, kokeile toista lomituksenpoistomenetelmää.

Ihan .avi videoita. Miten lomituksen saa pois  ???

Videosi on todennäköisesti lomittamatonta. VLC:n lomituksenpoisto ei ole päällä oletuksena, joten ellet ole muuttanut asetuksia, ne ovat oikein ainakin lomituksenpoiston osalta.

Antaeus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: VLC pätkii
« Vastaus #9 : 18.01.11 - klo:18.07 »
Millaista videota toistat? Onko siinä lomitusta? Jos on, kokeile toista lomituksenpoistomenetelmää.

Ihan .avi videoita. Miten lomituksen saa pois  ???

Videosi on todennäköisesti lomittamatonta. VLC:n lomituksenpoisto ei ole päällä oletuksena, joten ellet ole muuttanut asetuksia, ne ovat oikein ainakin lomituksenpoiston osalta.

Yritin lomituksenpoistoa mutta siitäkään ei ollu hyötyä.