Kirjoittaja Aihe: Pasiansseista  (Luettu 1705 kertaa)

makel58

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 806
    • Profiili
Pasiansseista
« : 06.01.11 - klo:20.30 »
Olen, ihme kyllä, pitkästä aikaa taas innostunut pasiansseita. Mukavia pelejä ja aivojumppaa sopivasti. Mutta se on häirinnyt kun yrittää pelata vapaakenttää, niin kone syytää välillä kortteja, ettei itse ehdi mukaan. Esimerkiksi hiljattain kun olin päässyt vapaakenttä -pelissä aika pitkälle, niin tiekokone syyti kortit ihan vilisemällä loppuun asti, eli pasianssi meni läpi. Vieläpä sain kiitoksetkin siitä, vaikka kone ne olisi pitänyt antaa itselle. Olisi mukavampaa, että itse saisi siirrellä kortit loppuun asti, niin kuin oikean korttipakankin kanssa tehdään. Onkohan mahdollista muuttaa vapaakenttä -pasianssia sellaiseksi, että tietokone ei itse "määräisi" tahtia? Ja sama kävisi tietenkin muihinkin pasianssipeleihin.

Mutta käykä siinä sillalailla, että sitten ei kone antaisi vihjettä, miten pelaamista jossakin kohdassa jatketaan, eli mikä kortti siirretään ja mihin? Koneellani on Ubuntu 10.04 LTS -versio.

Lepotila zZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: Pasiansseista
« Vastaus #1 : 07.01.11 - klo:22.35 »
En ole käyttänyt kyseistä ohjelmaa, mutta kun äsken vilkaisin sitä (ilmeisesti kyseessä on Aislerot-ohjelma), niin ainoa asetus, jonka löysin valikoista ja joka saattaa vaikuttaa asiaan on ohjaus -> napsauta siirtääksesi. Jos tällä ei ole haluttua vaikutusta on olemassa pakettivarastosta löytyy pysolfc, jossa ainakin voi tämän asetuksen säätää mieleisekseen.