Kyllä sellaisia on vieläkin, mutta säätämisen määrähän siinä lisääntyy. Esimerkiksi Drupalin päälle voisi rakentaa toteutuksen, jossa on sekä keskustelufoorumi että muu sivusto. Ongelmana kuitenkin on, että itse tehtävän työn (eli kirjoitettavan koodin ja konfiguroitavien asioiden) määrä itse asiassa kasvaisi. On helpompi ottaa pakasta vedetyt softat, jotka on valmiiksi konfiguroitu tekemään sitä, mitä halutaan.
Todella paljon kiitoksia pääsivuston tekijöille! Nyt on uusittu jo lähes koko Ubuntu Suomen verkkoinfra ajan tasalle.
Foorumien valikot pitäisi tosiaan jaksaa päivittää ulkoasultaan vastaamaan pääsivustoa, ja olisi myös hauskaa, jos keksittäisiin tapa synkronoida valikot. Olen miettinyt, olisiko mahdollista tehdä Wordpress-plugin, joka exporttaa WP:n valikon HTML-tiedostoiksi, ja sen jälkeen keskustelufoorumien palvelimella joku erillinen skripti kopioisi kyseisen tiedoston keskustelufoorumipalvelimelle. Tätä skriptiä voisi esim. WP-järjestelmä kutsua aina valikon päivitysten yhteydessä.
Tästä toivoisin WP-puolen kehittäjien kommentteja: onko tällainen turhaa säätöä ja kikkailua - ja onko varmempi vain tehdä muutokset aina käsipelissä? Minua vähän kiinnostaisi viritelmien rakentaminen, mutta en tosiaan tiedä onko se viisasta.