Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 10.10 asennus jaatyy  (Luettu 3414 kertaa)

Kinderellazero

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Ubuntu 10.10 asennus jaatyy
« : 27.12.10 - klo:13.15 »
Morjens!

Mulla ois 4gt muistitikulla asennettuna tama uusin ubuntu, 10.10 (asennettu aivan ohjeiden mukaisesti)
ja paatin sitten  live kayton jalkeen viimein asentaa sen windowsin rinnalle.

Kaikki meni hyvin, kunnes valmistaudutaan asentamaan Ubuntu ikkunassa painan eteenpain


Siihen se sitten jaa eika etene laisinkaan...

Huomasin kanssa, etta kun painoin sita eteenpain nappulaa, Ubuntu ilmoittaa seuraavaa...
Lainaus
Sorry, the program parted_server closed unexpectedly


Olen googlesta tietenkin jonkun verran ettinyt, onko kellaan muulla samankaltaista ongelmaa ilmennyt, mutta ilman tuloksia.

Osaisiko ketaan auttaa

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu 10.10 asennus jaatyy
« Vastaus #1 : 27.12.10 - klo:13.26 »
Vasemmassa alakulmassa on joku probleema - application problem, joka liittynee asennuksen alussa tulleeseen virheeseen. Se saattaa olla osasyy, katso mikä se on.

Ja tuo parted_server closed unexpectedly kertoo että osiointityökalu on mennyt nurin jostain syystä.. eli levyä ei voida osioida joten järkevämpää sulkea asennus heti alussa.

Noissa kahdessa ruudussa kannattaa muuten pitää täppä kun asentaa...

Kokeilitko useampaan kertaan?

Kinderellazero

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.10 asennus jaatyy
« Vastaus #2 : 27.12.10 - klo:13.33 »
Vasemmassa alakulmassa on joku probleema - application problem, joka liittynee asennuksen alussa tulleeseen virheeseen. Se saattaa olla osasyy, katso mikä se on.

Ja tuo parted_server closed unexpectedly kertoo että osiointityökalu on mennyt nurin jostain syystä.. eli levyä ei voida osioida joten järkevämpää sulkea asennus heti alussa.

Noissa kahdessa ruudussa kannattaa muuten pitää täppä kun asentaa...

Kokeilitko useampaan kertaan?

Tuo Application Problem on juuri se virheilmoitus jonka kerroin, eli tuo parted_server closed unexpectedly

Useampaan kertaan on kokeiltu.

Olisko jotain ideaa mistas syysta sitten tuo osiointityokalu on kaatunut

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu 10.10 asennus jaatyy
« Vastaus #3 : 27.12.10 - klo:13.38 »
Laita uudestaan se Ubuntu tikulle...

Kinderellazero

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.10 asennus jaatyy
« Vastaus #4 : 27.12.10 - klo:13.48 »
Laita uudestaan se Ubuntu tikulle...

Sitakin ollaan kokeiltu, mutta sama meininki...

Olisiko mahdollista etta .iso tiedoston latauksen aikan se olisi voinnut korruptoitua tjsp

Kokeilin myos livessa avata gpartedin mutta sain sen saman application errorin minka sain asennuksenkin aikana....

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu 10.10 asennus jaatyy
« Vastaus #5 : 27.12.10 - klo:13.50 »
Olisiko mahdollista etta .iso tiedoston latauksen aikan se olisi voinnut korruptoitua tjsp

Nimenomaan tuo..  Jos nettiyhteys antaa myöden niin lataa uudestaan ja laita tikkuun uudestaan.

Kinderellazero

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.10 asennus jaatyy
« Vastaus #6 : 27.12.10 - klo:13.53 »
Olisiko mahdollista etta .iso tiedoston latauksen aikan se olisi voinnut korruptoitua tjsp

Nimenomaan tuo..  Jos nettiyhteys antaa myöden niin lataa uudestaan ja laita tikkuun uudestaan.

Alright, palaan asiaan kun olen kokeillut uudestaan....

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/parted/+bug/660942
tuossa muuten taysin sama ongelma kuin minulla...

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.10 asennus jaatyy
« Vastaus #7 : 27.12.10 - klo:21.50 »
...
Olen googlesta tietenkin jonkun verran ettinyt, onko kellaan muulla samankaltaista ongelmaa ilmennyt, mutta ilman tuloksia.

Osaisiko ketaan auttaa

Tuossa on linkki asennusongelmien peruslogiikkaan - vaihtoehtoja on useita, itselläni ongelma jota kuvailet, tuli 7.10 versiossa muistiongelman seurauksena - silloin kokeilin auttaa jopa toisella distrolla, joka pystyi partitioinnin tekemään, melkoisen temppuilun jälkeen, mutta homma ei siltikään toiminut, koska muistiongelma oli se todellinen syy.

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=36574.0

Raid

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.10 asennus jaatyy
« Vastaus #8 : 11.01.11 - klo:09.47 »

Mulla jääty kanssa Ubuntu 10.10:n asennus mitä ihmeellisimmissä paikoissa, yleinsä kun tehtiin levyjärjestelmää (1.5T).
Loppuviimein kokeilimme kaverin avustuksella tekstipohjaista asennusta, mutta sekään ei mennyt läpi.

Sitten jostain vaan tuli mieleen, että testataampa muistit... ja sieltähän sitä punasta riviä sitte pukkas...

Hassua, että XP:tä olen ko. koneessa käyttänyt ilman suurempia ongelmia vuosikaudet, mutta kun alko tulemaan
mitta täyteen kaiken mailman matoja, virusturvia, antimalewaredoctoreita sun muita, niin päätin että enää ei tule $mössön
tuotteita mun koneisiin  ;D

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.10 asennus jaatyy
« Vastaus #9 : 11.01.11 - klo:09.53 »
...
Hassua, että XP:tä olen ko. koneessa käyttänyt ilman suurempia ongelmia vuosikaudet
...

Kyllä, tuokin on mainittu tuolla ohjeessa johon viittaan.

Se on hassua, mutta totta  ;D

Tämä vikamahdollisuus mahdollisesti korostuu nykyaikana, jolloin koneessa on helposti enemmän muistia kuin mitä XP:tä ajaessa tarvitsee ja silloin muistivika ei tule vastaan välttämättä ollenkaan siellä.

Itsellä tuo tuli vastaan jo pitkä aika sitten ja vaihdoin koneeseen melkein kaikki osat ennenkuin huomasin mistä se todella kiikasti. Mitään muistitestiohjelmia ei minulla silloin ollut.

Raid

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.10 asennus jaatyy
« Vastaus #10 : 11.01.11 - klo:11.49 »

Ja mukavaa kun se memtest86 huomasi vian muutaman kymmenen sekunnin sisällä, joskushan sitä joutuu ajelemaan tunti tolkulla että vika saadaan esille. Totesin vian poistuneen, kun viallinen dimmi oli pois koneesta, ja annoin memtestin mennä loppuun. VIka palasi kun asensin viallisen dimmin mihin tahansa paikkaan, joten diagnoosi olo helppo tehdä.


Raid