Kirjoittaja Aihe: Pitäis saada tulostin toimimaan ja seukkaan samin kanssa  (Luettu 9538 kertaa)

M.L.T

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Pitäis saada tulostin toimimaan ja seukkaan samin kanssa
« Vastaus #40 : 14.08.12 - klo:18.33 »
En niitä laittanut. Laitanko ensin nuo punaiset kohdat uudelleen ja sitten vasta tuon ykkös ja kakkos pykälän?

Sait nyt varmaankin asennuksen menemään läpi, joten päätettä ei enää tarvitse käyttää. Nuo viimeiset ohjeet liittyvät oikean tulostimen valitsemiseen tulostinasetuksista, graafisen käyttöliittymän kautta. Jos siellä näkyy useita LBP6000-tulostimia, kokeile testisivun tulostamista niillä kaikilla. Jos se ei tulostu millään vaihtoehdolla, joudut varmaankin tekemään kuten ohjeessa sanottiin, eli kytkemään muut kuin testattavan tulostinvaihtoehdon pois käytöstä (älä kuitenkaan poista niitä) ja käynnistämään kone uudelleen.

Todettakoon, että olen itse joutunut joskus asentamaan vastaavat Canonin tulostinajurit Ubuntuun ja minullakin oli niiden käyttöönotossa ongelmia. Aikaa selvittelyyn meni useita tunteja. Perimmäisenä ongelmana on Canonin suljetun koodin ajuripolitiikka ja Ubuntun tapauksessa myös yhteistyön puuttuminen Canonin ja Ubuntun taustalla toimivan Canonicalin välillä. (Tämä on jokseenkin ironista yritysten nimet huomioiden: canonical = kanoninen.)


Komentoa ei löydy viestitti Ubuntu, niin ekaan kuin tokaankin. Sammutan tän nyt kuitenkin ja yritän tulostaa, pitäkää peukkuja.

Edelleen virhe tulostuksessa. Siellä oli kaksi toinen CANON LPB 6000-6018 ja toinen CANON LBP 6000.
Otin sen 6000:isen pois käytöstä en hävittänyt kuitenkaan. Mikä hauskinta niin vaikka olen tätä nakkinuudelikeittoa sentään yrittänyt tulostaa niin niitä kertoja ei näy edes tulostusjonossa.

Juu niin ja että sain aikoinani tämän toimimaan Windowsissa jouduin laittamaan tulostimen jaettu tilaan. Alkuun se toimikin kummassakin ohjelmassa kunnes se hylkäsi Ubuntun. Nyt sitten otin 6018 pois tämän jaettu tilan koska se on oletustulostin.


 :-[miten se testisivu tulostatetaan :P

Sitte kokeilin jälleen tuota Canonin omaa CD levykettä kai se jokin paketti sekin on. Tarinoi että:
Automaattisesti suoritettavaa ohjelmaa ei löydy.
« Viimeksi muokattu: 14.08.12 - klo:19.47 kirjoittanut M.L.T »