Kirjoittaja Aihe: PhotoPrint tmv. kuvantulostusohjelma [RATKAISTU]  (Luettu 2248 kertaa)

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Otsikon ohjelma vaikuttaa tosi helpolta ja näppärältä sovellukselta useamman kuvan tulostamiseen yhdelle arkille, mutta se tulostaa jostakin syystä kuvat mustavalkoisina. Onko mitään hajua, mistä on kyse?

Tulostin tulostaa muuten värejä, testattu on.  
« Viimeksi muokattu: 30.11.10 - klo:16.46 kirjoittanut Eesaurus »

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: PhotoPrint tulostaa mustavalkoisena
« Vastaus #1 : 27.11.10 - klo:18.27 »
Voisiko joku kokeilla omalla koneellaan, tulostaako PhotoPrint normaalisti, siis väreissä? Tai pitääkö muutella jotain asetuksia, ja jos, niin mitä. Hoitelen hommaa etänä, joten olen vähän hankalassa asemassa tässä. Ei oikein onnistu kokeilla jok'ikistä eri asetusta ohjelmassa. 

Tai sitten joku muu vinkki helppoon useampien kuvien tulostamiseen samalle arkille? Helppo pitää olla, koska kyseessä ovat minun vanhempani, joilta ei taitu monimutkaiset hommelit.

Simppu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: PhotoPrint tulostaa mustavalkoisena
« Vastaus #2 : 27.11.10 - klo:20.33 »
Voisiko joku kokeilla omalla koneellaan, tulostaako PhotoPrint normaalisti, siis väreissä? Tai pitääkö muutella jotain asetuksia, ja jos, niin mitä. Hoitelen hommaa etänä, joten olen vähän hankalassa asemassa tässä. Ei oikein onnistu kokeilla jok'ikistä eri asetusta ohjelmassa. 

Tai sitten joku muu vinkki helppoon useampien kuvien tulostamiseen samalle arkille? Helppo pitää olla, koska kyseessä ovat minun vanhempani, joilta ei taitu monimutkaiset hommelit.
Olen käyttänyt Open Office Draw-ohjelmaa. Sillä onnistuu useamman kuvan tulostaminen ja kuvia on helppo siirrellä. PhotoPrinttiä kokeilin, mutta vaikutti hankalalta.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: PhotoPrint tulostaa mustavalkoisena
« Vastaus #3 : 27.11.10 - klo:23.08 »
Olen käyttänyt Open Office Draw-ohjelmaa. Sillä onnistuu useamman kuvan tulostaminen ja kuvia on helppo siirrellä. PhotoPrinttiä kokeilin, mutta vaikutti hankalalta.
[/quote]

Pitää tutkia tuota vaihtoehtoa. Minusta PhotoPrint on kyllä helppouden huippu. Siihen vaan raahaa neljä kuvaa ja printtaa ne. Ei voine enää sen helpompaa olla... Iso miinus tietysti siitä, että se sössii värit mäkeen.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: PhotoPrint tulostaa mustavalkoisena
« Vastaus #4 : 28.11.10 - klo:12.08 »
Picasa vaikuttaa itse asiassa parhaalta vaihtoehdolta tähän mennessä. Helppo valita albumista 4 kuvaa ja klikata "print" jne. Sikälikin hyvä, että sen ohjelman olen saanut muutenkin jo "myytyä" heille. Osaavat käyttää...

LISÄYS: Muokkasin otsikon sopivammaksi, kun juttu laajenee.
« Viimeksi muokattu: 28.11.10 - klo:12.11 kirjoittanut Eesaurus »

PeeAaa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 233
    • Profiili
Vs: PhotoPrint tmv. kuvantulostusohjelma
« Vastaus #5 : 28.11.10 - klo:14.07 »
Kokeilin tuota photoprinttiä ja A4:lle tulosti esim 4 kuvaa paperille ja väreissä, mutta
kymppikuvalle en saanut useampaa kuvaa tungettua en niin millään.Aina vaan tuli 1 1/2 kuvaa
arkille. Tulostimena on canon mp210.

T:PeeAaa

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3410
    • Profiili
Vs: PhotoPrint tmv. kuvantulostusohjelma
« Vastaus #6 : 30.11.10 - klo:16.45 »
Muutaman kokeilun jälkeen Picasa vei voiton. Hyvin helppo käyttää ja riittävästi vaihtoehtoja erilaisia kuva-asetelmia varten.