Kirjoittaja Aihe: 32-bittiseen lisää muistia  (Luettu 2660 kertaa)

BUUJAA

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
32-bittiseen lisää muistia
« : 25.10.10 - klo:18.42 »
Terve palstan viisammille lukijoille. Asensin 64-bittiselle koneelle 32-bittisen 10.04:sen koska oli 64-bittisen asennuksen kanssa vähän flash ongelmia ja muita muutamia bugeja. 32-bittinen näkyy toimivan hyvin mitä olen nyt tässä käytellyt mutta ainut probleema on se että se tunnistaa vain 2.9 gigaa keskusmuistia vaikka koneessa on 6 gigaa, niin onko keinoa miten ubuntu tunnistaisi kaiken?

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili

Storck

  • Vieras
Vs: 32-bittiseen lisää muistia
« Vastaus #2 : 25.10.10 - klo:19.49 »
Kyllä se 64-bittinenkin toimii hyvin.

BUUJAA

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: 32-bittiseen lisää muistia
« Vastaus #3 : 25.10.10 - klo:21.31 »
jep, sain pistettyä sen pae sydeemin tähän, mutta ongelmitta en selvinnyt. Ekalla käynistys kerralla rupesi jotain näytönihjaimesta sättimään, ja tuli jokin valkoinen ruutu jossa oli 5 vaihtoehtoa joita aikani painettuani sain koneen käynnistettyä. Kokeilin saada työpöytä tehosteet käyttöön, mutta ei onnannut oli jotain vikaa näyttiksen ajurien kanssa.

Käynnistin aikaisemman kernelin, siinä oli resoluutio tippunut johonkin 1280*1024 tms normaalista 2560*1600:sta, eikä asetukset->näytöt enää toiminut vaan herjasi jotain että tee jotain run xconfig nvidia. Nooh tulin siihen tulokseen että taitaa tuo 3 gigaa riittää minulle, ehkä myöhemmin asennan jonkun muun ubuntun 64 bittisenä, joka toimisi yhtä hyvin kuin 9.04.

Kiitti vaivannäöstänne-

BUUJAA

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: 32-bittiseen lisää muistia
« Vastaus #4 : 25.10.10 - klo:21.39 »
Kyllä se 64-bittinenkin toimii hyvin.

Varmaan suurimmalla osalla toimii, paitsi ei minulla. Esim. jos minulla on jokin flashia käyttävä sovellus vaikkapa youtube, ja pistän uuden välilehden/ikkunan ja alan selailemaan nettiä, niin hyvin äkkiä youtuben video häviää ja se sivu pitää refreshata että alkaa taas toimimaan. Aika turhauttavaa kun joka puolen minuutin välein häviää video. Sitten vaikkapa suomi24:sessa painaa mainoksia oikealla hiirennapilla (aikomuksena blokata ne), kone jumahtaa hetkeksi, ootellas vähä aikaa.... ja ikkuna muuttuu harmaan väriseksi. Sen jälkeen ei voi muuta painaa kuin  ikkunan kiinni ja ubuntu kysäsee että suljetaanko se ja se väkisin.

En tiedä miten saisin 10.04:sen toimimaan, kun 9.04:nen 64-bit toimi moitteetta, ja nyt 10.04 32-bit toimii moitteetta.

Storck

  • Vieras
Vs: 32-bittiseen lisää muistia
« Vastaus #5 : 25.10.10 - klo:22.01 »
Jospa menet eteenpäin ja kokeilet 10.10...

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: 32-bittiseen lisää muistia
« Vastaus #6 : 25.10.10 - klo:22.35 »
Mulla on ollut kevättalvesta lähtien pääkäyttiksenä PCLinuxOS Gnome. Siitähän ei ole 64-bittistä versiota, mutta PAE-kernel toimii oikein hyvin (4 tai 6 gigaa muistia). Tosin pari kertaa kernelin päivityksen jälkeen eivät näppis ja hiiri ole toimineet kuin kovan resetin jälkeen, mutta näyttöasetuksien kanssa (Nvidia Geforce 8400 GS) ei ole ollut koskaan ongelmia.

asuspoju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 640
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
Vs: 32-bittiseen lisää muistia
« Vastaus #7 : 26.10.10 - klo:14.51 »
PAE kerneli on ollut itellä käytössä niin kauan kuin on ollut 32 bittistä ubuntua.  4 gigaa on keskusmuistia.
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä

BUUJAA

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: 32-bittiseen lisää muistia
« Vastaus #8 : 26.10.10 - klo:16.28 »
Mulla on ollut kevättalvesta lähtien pääkäyttiksenä PCLinuxOS Gnome. Siitähän ei ole 64-bittistä versiota, mutta PAE-kernel toimii oikein hyvin (4 tai 6 gigaa muistia). Tosin pari kertaa kernelin päivityksen jälkeen eivät näppis ja hiiri ole toimineet kuin kovan resetin jälkeen, mutta näyttöasetuksien kanssa (Nvidia Geforce 8400 GS) ei ole ollut koskaan ongelmia.

joo, mulla on gtx 285 näyttiksenä, ei ennen ollut vikaa ennen kuin asensin pae-kernelin+ lisäksi tuntui pae-kerneli vähän hitaammalle kuin normi. Ellei muisti lopu kesken niin samahan tuo on pysyä 32-bittisessä normi kerneleissä, ja jossain vaiheessa samahan tuo on kokeilla sitä 10.10 miten pelittää.

Kiitos vastauksista, tämä on erittäin asiantunteva sekä asiallinen palsta varsinkin kun vertaa suoli24:seen   ;D

Storck

  • Vieras
Vs: 32-bittiseen lisää muistia
« Vastaus #9 : 28.11.10 - klo:23.03 »
Sivuuttaa tätä säiettä joten tänne:

On asennettu tikulle 32-bittinen Ubuntu ihan perusjutuilla, katselin boottivalikkoa ja huomasin että käynnistyy pae-kerneliin. Ihmetys on että mistä tuo pae on ilmestynyt kuvioihin ja onko siitä jotain "hyötyä"?

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili