Kirjoittaja Aihe: Ubuntun latauskuvan (Splash Screen) muuttaminen  (Luettu 2153 kertaa)

Saataja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Hei!

Tiedustelisin, että miten saan muutettua Ubuntun käynnistyksen ja sammutuksen yhteydessä näyttöruudulle tulevaa latauskuvaa? Oletuksena kuva on tällainen:

http://cdn.cbsi.com.au/story_media/339302705/550/ubuntu_lucid_lynx_1-550x411.jpg

Ladattu Spash Screen .tar-paketti pitäisi ilmeisesti purkaa /lib/plymouth/themes -kansioon, mutta aina kun yritän tehdä sen, näyttöruudulle tulee ilmoitus, jossa lukee näin:


"Sinulla ei ole oikeuksia purkaa arkistoja kansioon ”file:///lib/plymouth/themes”


Löysin sivustolta http://gnome-look.org/content/show.php/Fun_With_Linux_2+plymouth?content=138795

ohjeen, jossa sanottiin näin:

"open your terminal:

go to :

cd /lib/plymouth/themes/

sudo cp -r /home/***/Download/Fun_With_Linux_2/ ./

(note : *** = is a your user directory, so change it as your name)

and then:

sudo update-alternatives --install /lib/plymouth/themes/default.plymouth default.plymouth /lib/plymouth/themes/Fun_With_Linux_2/Fun_With_Linux_2.plymouth 100


and:

sudo update-alternatives --config default.plymouth

and chose Fun_With_Linux_2 from list

end run:

sudo update-initramfs -u"

Jumitun kuitenkin aina tuohon sudo "cp -r /home/***/Download/Fun_With_Linux_2/ ./" -kohtaan, sillä Päätteeni antaa komennosta tällaisen tulosteen:

cp: tiedoston ”/home/hannu/Download/Fun_With_Linux_2/” tilaa ei voi lukea: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole

Olen uudelleenasentanut Ubuntuni levynkäytöllisistä syistä ja aiempaan Ubuntuuni sain ladattua Splash Screenin ongelmitta, mutta tein sen muistaakseni Ubuntun teema-asentimen avulla, enkä suinkaan Päätteen kautta. Olen koettanut asentaa uuteen Ubuntuuni Splash Screenia samalla menetelmällä kuin aikaisemminkin, mutta teema-asennin ilmoittaa vain, ettei tiedosto ole kelvollinen teematiedosto. Olen kokeillut useampia Splash Screen -tiedostoja, eikä teema-asennin ole suostunut asentamaan niistä yhtäkään, vaan kaikkien kohdalla on tullut sama ilmoitus. Olen myös tarkistanut, että Splash Screen on valittuna StartUp-Managerissa. Sekä aiempi että nykyinen Ubuntu ovat olleet 10.04. -versioita.

Mikä nwuvoksi?



Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Ubuntun latauskuvan (Splash Screen) muuttaminen
« Vastaus #1 : 12.10.11 - klo:10.53 »
”/home/hannu/Download/Fun_With_Linux_2/

olisiko tämä näin jos omistat suomenkielisen ubuntun

”/home/hannu/Lataukset/Fun_With_Linux_2/
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Saataja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Ubuntun latauskuvan (Splash Screen) muuttaminen
« Vastaus #2 : 14.10.11 - klo:00.40 »
”/home/hannu/Download/Fun_With_Linux_2/

olisiko tämä näin jos omistat suomenkielisen ubuntun

”/home/hannu/Lataukset/Fun_With_Linux_2/

Olen kokeillut tuotakin, eikä siltikään toimi.