Kirjoittaja Aihe: Deathadder 3500dpi näppäinten asetus.  (Luettu 1097 kertaa)

Profane

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Deathadder 3500dpi näppäinten asetus.
« : 06.11.10 - klo:14.45 »
Hei, tästä vaikuttikin olevan tuhat vähän sivuun osuvaa aihetta joten päätin aloittaa uuden.

Ihan aluksikkin tahdon sanoa että olen ubuntua käyttänyt nyt 24h, joten kaikki on vielä ihan auki että jos ohjeita saisi niin kirjoittakaa todellakin kuin aloittelialle.  :o

Elikkä minulla pitäisi kyseisestä hiirestä saada bindattua sivulla olevat kaksi näppäintä että niistä saisi säädellä volumea, ja mieluusti hiiren rullaa painamalla saisi suoritettua "näytä työpöytä" komennon. Onko tosi ettei ole saatavilla mitenkään razerilta omaa näpräys softaa tälläiseen vai pitääkö se ihan itsellä säätää ?

Ubuntu 10.04 32bit

 ;D Kiitos avusta !

« Viimeksi muokattu: 06.11.10 - klo:14.52 kirjoittanut Profane »

yottabyte

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
  • software is like sex, it's better when it's free
    • Profiili
Vs: Deathadder 3500dpi näppäinten asetus.
« Vastaus #1 : 06.11.10 - klo:23.24 »
Razerilta ei ole softaa näppäinkomentojen asettamiseen. Windowsille laitevalmistajat tekevät aina ajurit, kun taas Linuxille valmistajien tuki on äärimmäisen vähäistä ja laiteajurit tekee Linuxia käyttävä yhteisö. Muistaakseni jonkun tekemä, Phronix-niminen softa on olemassa DeathAdderilla räpeltämiseen, mutta käsittäisin, että näppäinten emuloimiseen tuo ei ole omiaan.

Itselläni on DeathAdder ja olen joskus muistaakseni emuloinut sivu eteenpäin- ja sivu taaksepäin noille ylim. napeille. Xorg.conf-nimiseen tiedostoon voidaan syöttää hiiren tiedot ja samalla emuloitujen näppäinten lukumäärä. Xorg:n tiedostojen kautta saadaan myös näppäinten vastaavuudet. Itse en tiedä voidaanko itse nappeja vastaavat komennot kirjoitella Xorg.conf:n vai onko ne laitettava johonkin muualle.

Itse veikkaisin, että hiiren nappien emuloiminen on vasta-alkajalle suhteessa homman palkitsevuuteen hieman vaikeaa. Voi olla, että homma hoituisi graafisiin sydeemeihin tottuneelle helpommin btnx-nimisellä softalla, mutta tuo vaatii myös jonkin sortin erillistä konfiguraatiota.
Ubuntu & Peppermint & Debian