Olen tavattoman kiitollinen teille kaikille. Asmolle upeasta työstä Ubuntu Studion parissa ja muillekin kärsivällisille neuvojille. Kiitos.
Olen nyt päässyt hieman lähemmäs alkuperäistä tavoitettani ja rohkenen jatkaa, vaikka tähän asti polku onkin ollut hieman kuoppainen. Vein Studio-koneeni takaisin "pajalle". Kokeilen siellä äänityksiä jne. ja kertoilen niistä sitten myöhemmin.
Tahtoisin sanoa tämän niin hienovaraisesti kuin osaa, joten antanette anteeksi, ellei se kaikilta osin sitä ole. Tarkoitukseni on kuitenkin hyvä...
Toivon teidän neuvojien ymmärtävän, ettei kaikki asiat, jotka ovat teille yksinkertaisia ja itsestään selviä, ole niitä aloittelijalle. Opettajantyötä tehdessäni törmään tähän usein oppilaiden kanssa toimiessani. Kun olen selittänyt ummet ja lammet jostakin asiasta, nousee vapiseva käsi ja kysyy "ope, mitä tarkoittaa ummet?".
Itse olen tehnyt musiikkia jo yli kymmenen vuotta tietokoneella (lähinnä harrastemielessä). Kuten ketjun alussa kerroin, olen vaihtamassa käyttämääni musa-softaa uudemmaksi ja hankkimassa muutenkin uusia värkkejä. Tämä Linuxin käyttö ratkaisi muutaman pulman, joista vähäisin ei ole raha.
Mutta kaikki nämä säädöt ja koodit, ennen kuin pääsee tekemään mitään, ovat olleet musertavia minulle. Ymmärrän, että sellainen, jolla on hyvät perustiedot ja taidot Ubuntusta tai Linuxista ylipäänsä, saavat helposti Asmon ohjeilla homman toimimaan, mutta aloittelija taatusti häkeltyy kaikesta koodi- ja säätöhässäkästä, jota pitää ensin harrastaa.
Jo normi-Ubuntun asentaminen on haaste uudelle Linuxin käyttäjälle. Eihän edes tietokoneen käyttö, riippumatta käyttiksestä, ole kaikille itsestään selvää.
Ymmärrän, että sellaiset ohjeet, joissa KAIKKI neuvotaan a:sta ö:hön, ovat lähes mahdottomat tehdä. Niistä tulisi liian pitkätkin. Itseäni helpottavat kuvat ja käyttäjien kokemukset kovasti.
Toivoisin kovasti osaavani asiat niin hyvin, että voisin myös auttaa muita. Olen saanut aina apua täältä Ubuntun foorumeilta. Tiedän, että on mukavaa kun voi auttaa. Olen toistaiseksi ollut vain saamapuolella.
Kauan eläköön musiikki, mutta vielä kauemmin elävä musiikki.