Kirjoittaja Aihe: Ratkaistu: SSH + SFTP  (Luettu 1484 kertaa)

PaHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Ratkaistu: SSH + SFTP
« : 09.11.10 - klo:00.13 »
Morjens!

Olen tuossa yritellyt viritellä SSH:ta (Maverick) ja Filezilla (windows) saamaan toimimaan niin että saisin homman skulaamaan mutta onnistuin ainoastaan blokkaamaan koko SSH:n alas jonka sitten sain kyllä Webminillä palautettua (onneksi, koska palvelimella ei ole näyttöä kiinni enkä ole sallinut telnettiä)...

Yhtäkaikki, löytyisikö rautalankaa miten yhdelle käyttäjälle (allekirjoittanut) tuo sallittaisiin, koska silloin tällöin olisi tarvetta enkä viitsisi ftp-servuakaan laittaa tulille...

kiitokset etukäteen...
« Viimeksi muokattu: 09.11.10 - klo:10.49 kirjoittanut PaHa »

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: SSH + SFTP
« Vastaus #1 : 09.11.10 - klo:07.26 »
Morjens!

Olen tuossa yritellyt viritellä SSH:ta (Maverick) ja Filezilla (windows) saamaan toimimaan niin että saisin homman skulaamaan mutta onnistuin ainoastaan blokkaamaan koko SSH:n alas jonka sitten sain kyllä Webminillä palautettua (onneksi, koska palvelimella ei ole näyttöä kiinni enkä ole sallinut telnettiä)...

Yhtäkaikki, löytyisikö rautalankaa miten yhdelle käyttäjälle (allekirjoittanut) tuo sallittaisiin, koska silloin tällöin olisi tarvetta enkä viitsisi ftp-servuakaan laittaa tulille...

kiitokset etukäteen...

Sitä ei tarvi mitenkään erikseen sallia. Riittää että on asennettuna ssh-serveri. Tämän jälkeen pystyy
loggaamaan sisään ssh/sftp olemassa olevalla käyttäjätunnuksella.


PaHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: SSH + SFTP
« Vastaus #2 : 09.11.10 - klo:10.31 »
Jepjep... kiitoksia vastauksesta... Olen konffannut ssh:n käyttämään porttia 2222 mutta ei vaan filezilla pääse sisään...

Koodia: [Valitse]
Komento: open "tunnus@ip-os" 2222
Komento: Pass: **********
Tila: Connected to xxxxxx
Virhe: Connection closed by server with exitcode 128
Virhe: Yhteys palvelimeen epäonnistui

Any idea miksi ei onnistu... tack.. Pitäisikö jotenkin saada "ssh-key" tuolle filezillalle?

Winscp antaa saman virheilmoituksen, lataa ensin "avaimen" mutta sen jälkeen winscp kysyy että onhan sftp-palvelu päällä...

edit: nyt toimii kun muutin yhden rivin sshd_config -tiedostosta.

Koodia: [Valitse]
Subsystem sftp /usr/lib/sftp-server

Siellä oli tuon /usr.... tilalla internal-sftp tai jotain tuollaista jonka olin jostain muusta ohjeesta löytänyt...
« Viimeksi muokattu: 09.11.10 - klo:10.49 kirjoittanut PaHa »