Kirjoittaja Aihe: Ainutkertainen tilaisuus toteuttaa Linux-markkinointikampanja  (Luettu 4238 kertaa)

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Akademyn yhteydessä järjestettiin Suomalaisten vapaiden ohjelmien ympärillä toimivien yhteisöjen ja yhdistysten tapaaminen. Yksi tapaamisen anti oli ajatus ison mittakaavan mainoskampanjasta, jolla tehtäisiin tunnetuksi Linuxia ja vapaita ohjelmia.

COSS:in edustajat lupautuivat auttamaan rahoituksen hankkimisessa (esim. graafikon palkkaamiseen yms.), jos tekijät löytyvät yhteisöstä. Ubuntu Suomi on suurin suomalainen Linux-yhteisö, joten olisi tärkeää löytää täältä markkinointi-ihmisiä, jotka lähtisivät mukaan projektiin.

Kampanjan sisältöä ei vielä tarkemmin suunniteltu. Siinä haluttaisiin kuitenkin tuoda esille vapaiden ohjelmien ajatusta, eli että ihmiset vähintäänkin ajattelisivat, että ohjelmien/sisältöjen vapaus on hyvä asia. Lisäksi konkreettisina vaihtoehtoina käyttöjärjestelmistä mainostettaisiin esimerkiksi Ubuntua.

Itse olen enemmänkin kiinnostunut tekniikasta eikä markkinointi ole omaa alaani. Siksi toivonkin, että yhteisöstä löytyy ihmisiä, jotka ovat valmiita suunnittelemaan ja toteuttamaan kampanjaa. Nyt olisi ainutkertainen tilaisuus toteuttaa jotain suurempaa.

Jotain pitäisi olla valmiina 26.9., jolloin Tampereella järjestetään Finhack, jonka yhteydessä järjestetään seuraava Linux-yhteisöjen tapaaminen.
« Viimeksi muokattu: 08.07.10 - klo:18.28 kirjoittanut Heikki Mäntysaari »
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

Solarius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Eli, suunnitelmana on organisoida suurempana projektina kehittyvä mainoskampanja, keskittyen vapaisiin ohjelmistoihin. Suunnitelmat ovat alkutekijöissään, ja tästä tullaan suuremmin juttelemaan Finhackissa.

Joten kaikki tästä kiinnostuneet sinne :)

Vastaan myös kysymyksiin tässä viestiketjussa.

Frank

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 76
    • Profiili
    • Atk-Kurssit.fi
Akademyn yhteydessä järjestettiin Suomalaisten vapaiden ohjelmien ympärillä toimivien yhteisöjen ja yhdistysten tapaaminen. Yksi tapaamisen anti oli ajatus ison mittakaavan mainoskampanjasta, jolla tehtäisiin tunnetuksi Linuxia ja vapaita ohjelmia.

COSS:in edustajat lupautuivat auttamaan rahoituksen hankkimisessa (esim. graafikon palkkaamiseen yms.), jos tekijät löytyvät yhteisöstä. Ubuntu Suomi on suurin suomalainen Linux-yhteisö, joten olisi tärkeää löytää täältä markkinointi-ihmisiä, jotka lähtisivät mukaan projektiin.

Kampanjan sisältöä ei vielä tarkemmin suunniteltu. Siinä haluttaisiin kuitenkin tuoda esille vapaiden ohjelmien ajatusta, eli että ihmiset vähintäänkin ajattelisivat, että ohjelmien/sisältöjen vapaus on hyvä asia. Lisäksi konkreettisina vaihtoehtoina käyttöjärjestelmistä mainostettaisiin esimerkiksi Ubuntua.

Itse olen enemmänkin kiinnostunut tekniikasta eikä markkinointi ole omaa alaani. Siksi toivonkin, että yhteisöstä löytyy ihmisiä, jotka ovat valmiita suunnittelemaan ja toteuttamaan kampanjaa. Nyt olisi ainutkertainen tilaisuus toteuttaa jotain suurempaa.

Jotain pitäisi olla valmiina 26.9., jolloin Tampereella järjestetään Finhack, jonka yhteydessä järjestetään seuraava Linux-yhteisöjen tapaaminen.

Jaaha. Taas olen liian myöhään liikenteessä. Finhack oli ja meni. Kyllä mä huomasin jotain, että aiheena olisi ollut markkinointi, mutta kun ei ollut mitään, että mistä tavoittaa ketään ja ei ollut banneria tms. niin jäipähän ihmettelemättä.

Graafikko en tosiaan ole, mutta markkinoinnista ymmärrän jonkin verran ja pidän siitä. Lisäksi mun käytössä on joitain saitteja, joissa voi mainostaa oikein kunnolla lähes mitä tahansa ja lisää järjestetään, jos tarve vaatii.

Mutta taitaa olla liian myöhäistä sauhuta mitään?

Pitäis kai käydä pikkasen useammin täällä.

Frank