Kirjoittaja Aihe: xampp asennus  (Luettu 2242 kertaa)

timppa09

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
xampp asennus
« : 04.10.10 - klo:21.38 »
jaa-a, mikä ihme meni pieleen. Latasin netistä xamppin. Paketti on työpöydällä. YouTubesta (http://www.youtube.com/watch?v=-CsDoEPJg4U)  löysin ihan hyvältä vaikuttavan videon jossa asennettiin xampp näppärästi käyttöön. Minulla homma tökkäsi jo alkuun. cd Desktop ja Pääte ilmoittaa ettei tiedostoa tai hakemistoa ole. Okei, jostain syystä asennus lähtee kuitenkin kulkemaan kun paketti on home/ juuressa. Mutta sitten, videossa /opt/lampp/lampp start ja palvelin lähtee toimimaan mutta minulla vastaus on  Tiedostoa tai hakemistoa ei ole... Mistä palvelimen sitten saisi päälle / mistä ihmeestä se löytyy? Hyvästä neuvosta iso kiitos :)


mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: xampp asennus
« Vastaus #1 : 04.10.10 - klo:21.50 »
Koodia: [Valitse]
wget http://www.apachefriends.org/xamppbetazz/xampp-linux-1.7.4-beta6.tar.gz
sudo su
tar -xzvf xampp-linux-1.7.4-beta6.tar.gz -C /opt/
/opt/lampp/lampp start

timppa09

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: xampp asennus
« Vastaus #2 : 06.10.10 - klo:21.18 »
Kiitos avusta, noilla riveillä asennus onnistui hyvin.  :D

timppa09

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: xampp asennus
« Vastaus #3 : 21.10.10 - klo:15.44 »
Taisin riemuita liian aikaisin.... Asennus onnistui ihan ok, mutta nyt eka "Hello World" - harjoitus php:llä ja kone valittaa oikeuksista kun yritän siirtää php-tiedostoa htdocs kansioon.  /opt/lampp/htdocs -kansiolle ei löydy omistajaa? Siis mistähän tässä on oikein kyse. Olen ainoa käyttäjä koneelle. Aikoinaan olen asennuksen yhteydessä antanut järjestelmälle salasanan mutta siinä kaikki. Ja aina kun koneen käynnistän salasanaa kysytään ja sitten kaikki pitäisi olla kunnossa mutta eipä se taida niin olla. Joka tapauksessa, miten saisin lisää oikeuksia itselleni jotta pääsisin lampp, htdocs kansioon julkaisemaan ekaa harjoitusta?

vastauksesta iso kiitos :)

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: xampp asennus
« Vastaus #4 : 21.10.10 - klo:23.17 »
Lisää itsesi xamppin käyttämään nogroup-ryhmään
Koodia: [Valitse]
sudo adduser tunnus ryhmä
Tämän jälkeen anna tälle ryhmälle riittävästi oikeuksia chmod-komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo chmod g=rwx /opt/lampp/htdocs -R