Kirjoittaja Aihe: Wlanista tietoa?  (Luettu 1498 kertaa)

jokujätkä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Wlanista tietoa?
« : 17.10.10 - klo:19.51 »


Mulla on tossa näytön yläreunassa olevassa palkissa toi Wlanin symboli, joka sanoo että noin 30prosenttia on toi signaalin vahvuus? Ja itseasiassa nyt kun muistelen se ei ole varmaan ikinä käynyt yli 40 prosentissa.. sehän vois varmaan olla enemmänkin .. laajakaista on kuitenkin se 5M. voiko toi saakelin usb-tikku jota kautta se bitti sieltä jostain avaruudesta tähän rakkineeseen tulee, jumauttaa jotenkin sitä signaalia?? kun eikös siinä pitäis lukea jotain sata rosenttia!!??
tänks

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Wlanista tietoa?
« Vastaus #1 : 17.10.10 - klo:21.09 »
Siis onko koneella Wlan yhteys jonnakin, mille se näyttää 30% signaalia vaiko 3G nettiyhteydellä on se 30%?

Jos jälkimmäinen, niin ei siitä kannata välittää, jos netti kumminkin toimii ok. Voit olla senverran kaukana linkistä, ettei se näytä tuon enempää, eikä sitä lukemaa kannata ehdottomana totena pitää. Jos mokkula on suoraan koneessa kiinni, niin sekin voi vaikuttaa signaalin vahvuuteen. Kannattaa hommata häiriösuojattu usb jatkojohto ja nostaa se vaikka seinälle tai muuhun soveliaampaan paikkaan.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Wlanista tietoa?
« Vastaus #2 : 17.10.10 - klo:21.16 »
Mulla on tossa näytön yläreunassa olevassa palkissa toi Wlanin symboli, joka sanoo että noin 30prosenttia on toi signaalin vahvuus? Ja itseasiassa nyt kun muistelen se ei ole varmaan ikinä käynyt yli 40 prosentissa.. sehän vois varmaan olla enemmänkin .. laajakaista on kuitenkin se 5M. voiko toi saakelin usb-tikku jota kautta se bitti sieltä jostain avaruudesta tähän rakkineeseen tulee, jumauttaa jotenkin sitä signaalia?? kun eikös siinä pitäis lukea jotain sata rosenttia!!??
tänks
Jos tuo on Wlan niin ei ainakaan minulla ole koskaan ollut yli 80% (nyt 67%) ja hyvin toimii. Operalla lähiverkosta latausnopeus on semmoiset 3000 kt/s eli erittäin hyvä (kannettavassa g-kortti ja tukiasema draft-n). Tosin tämä on sisäiselllä kortilla ja kahdella antennilla (ainakin kortissa on kaksi antennia).

Mitä olet saanut mittarilla latausnopeudeksi? Oman kokemukseni mukaan laajakaistayhteyksillä antavat aika luotettavia tuloksia (ei kannata mitata jos useita koneita käyttää nettiä samaan aikaan).
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Wlanista tietoa?
« Vastaus #3 : 17.10.10 - klo:22.15 »
Kyllä minä olen saanut ihan 100 %:n lukematkin WLANista, kun kone kökkii kytkimen (joka toimii siis myös tukiasemana) vieressä.

MythTV-asiakaskoneessa lukemat ovat 30–40 % luokkaa, koska etäisyys kytkimeen on aika lailla se, mitä tässä asunnossa mahtuu olemaan, mutta silti digi-TV-signaali yleensä riittävän hyvin kulkee – etenkin kun otetaan huomioon, ettei asiakaskoneena oleva läppäri n-tason yhteyksiin kykene. Joskus täytyy vähän siirtää konetta kauemmas kaiuttimista, jotta signaali paranee ja kuvan töksähtely loppuu.
« Viimeksi muokattu: 17.10.10 - klo:22.16 kirjoittanut SuperOscar »
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Wlanista tietoa?
« Vastaus #4 : 17.10.10 - klo:22.37 »
Kyllä minä olen saanut ihan 100 %:n lukematkin WLANista, kun kone kökkii kytkimen (joka toimii siis myös tukiasemana) vieressä.
No tuota ei ole tarvinnut kokeilla. Läppärini kun on harvoin samassa huoneessa WLAN-purkin kanssa.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.