Muut alueet > Yleistä keskustelua

Näytönohjain hakusessa

(1/3) > >>

tomppa:
Täällä kun tuntuu olevan alan guruja niin kysäisempä täältäkin, että mikähän mahtaisi tällä hetkellä olla hinta-/laatusuhteelta hyvä näytönohjain? En ole pitkään aikaan seuraillut näiden kehitystä niin aika pihalla meinaa olla. :)

Vanha näyttis oli 6600gt, mutta se sanoi työsopimuksensa irti ja jotain samantapaista olisin etsimässä. 6600gt, 6800xt ja 6800gs(?) hintansa puolesta olisivat minulle sopivia. (Atin näytönohjainta ei kannata edes ehdottaa ;)) Mikä näistä kolmesta (tai muitakin saa ehdottaa toki) olisi paras vaihtoehto?

Koneen speksit: Asus P4S533-E, P42.0@2.6 GHz, 1gb ddr333, jne... Eli aika vanhasta raudasta kyse.

moonstone:

--- Lainaus käyttäjältä: tomppa - 06.06.06 - klo:20.30 ---Koneen speksit: Asus P4S533-E, P42.0@2.6 GHz, 1gb ddr333, jne... Eli aika vanhasta raudasta kyse.

--- Lainaus päättyy ---

Täh? Vanhaa rautaa?

Itselläni on athlon xp 2400 512mb ddr 333 ja pny geforce ti 4800 (tuo näyttis maksoi 30€). Erittäin hyvin toimii kaikki...

Varmaankin tuo 6600 gs olisi paras vaihtoehto... itelleni kyllä kelpaisi jokin geforce fx 5200 :) (kunhan olis jo pixel shader 1.3 tuki)

Risto H. Kurppa:
Olen uutta monitoria tähyilemässä ja tällä hetkellä olisi Samsungin 215TW kiikarissa.

Samaan syssyyn olisi tarkoitus uusia näytönohjain.

Hakusessa olisi jotain seuraavanlaista:
- 1680 x 1050 - reso (Samsungin natiivireso)
- AGP
- DVI
- Linux - yhteensopiva
- Hiljainen (tai mahdollisuus vaihtaa tuuletin siiliin)
- Hyvä väritoisto valokuvien katseluun

Pelinopeus ei merkkaa - kone on 1GHz AMD ja on lähinnä rauhallisessa työpöytäkäytössä joka ei sisällä pelaamista tai 3D - laskentaa.
Nykyinen on Ati Rage II C eli ero uuden ja vanhan kortin välillä lienee joka tapauksessa melkoinen.
Leffat on tarkoitus katsella monitoriin kytketyllä ulkoisella DVD - soittimella.

Lisätietoja monitorista: http://www.samsung.com/fi/products/monitors/tft21_40/215tw.asp

Ajatuksia ja ehdotuksia?

Risto H. Kurppa:
Verkkokaupan poistolootasta löytyi Epoxin Radeon 9550 hintaan 29e.
Lähti varsin helposti toimimaan, laitteistokiihdytyksetkin. Ja monitori on komia ;)


r

LyhjeHylje:
Nostanpa tätä threadia ylös koska edgyyn päivittäessä vanha ati alkoi (taas) temppuilemaan ja hermot meni lopullisesti >:(
Uusi kortti siis olisi hakusessa joten jos jollakulla on hyviä kokemuksia/suosituksia olisin todella kiitollinen.
Koska olen viettänyt useammankin turhauttavan tunnin radeotani konffaten olen päättänyt siirtyä nvidia-leiriin, mutta malleja on niin valtavasti etten tiedä mikä pitäisi valita.Vaatimuksina olisi kykeneminen dvi/vga kaksoisnäyttöön ja tv:seenkin pitäisi kuvaa saada, nopeudella ei ole hirveästi väliä koska mikä tahansa markkinoilla oleva on todennäköisesti vanhustani vikkelämpi mutta hintaluokan pitäsi olla "low-budget"

Jos jollakulla pelittää useampi näyttö halpisohjaimessa, kerro malli pliis.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta