Kirjoittaja Aihe: noikian mokkula cs-17 lakkasi toimimasta ubuntun päivityksen myötä RATKAISTU.  (Luettu 2878 kertaa)

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Päivitin ubuntun edellisestä versiosta nattyyn suoraan netin kautta, Nattyllä nokian internet modeemi ohjelmisto ei enää saa yhteyttä. mokkulan malli on cs-17.

Pitäisikö ohjelmisto poistaa ja kokeilla asentaa uudestaan?
Vai saako mokkulan toimimaan helpommin Networkmanagerilla?
Joka tapauksessa jos ohjelmisto pitäisi poistaa niin enpä tiedä miten.
Sitä kun ei löydy ubuntun ohjelmisto-valikoimasta, vaan on asennettu suoraan mokkulan omalta muistilta.
« Viimeksi muokattu: 11.05.11 - klo:22.34 kirjoittanut Jyrki73 »

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Ainakin itelläni on CS-17 toiminu Nattyssa aika mukavasti NM:n kautta jo ennen virallista kaapistaulostuloa, siis ilman tikun omia yhdistämissoftia (en oo koskaan ees kokeillu niitä).
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Eipä toimi mulla. Kun tietäs onko muita keinoja, kuin asentaa Ubuntu uudestaan ja auttaako sekään?
Kokeilin kyllä poistaa sen rastin kohdasta: käynnistettävät ohjelmat Nokia internet modem upstart
« Viimeksi muokattu: 05.05.11 - klo:21.52 kirjoittanut Jyrki73 »

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Ubuntun uudelleen asennuksen jälkeenkään ei toimi ainakaan network managerilla. sitä nokia internetmodeemi-ohjelman asennuskehotettakaan ei ole tullut. Taitaa lähteä Nokia tikku vaihtoon. Huawein vanhempi ja hitaampi tikku toimii kyllä heittämällä. Toimiihan tämä nokiankin tikku Windowsin puolella.

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Ootko kokeillu sitä
Koodia: [Valitse]
sudo killall modem-managerja sen jälkeen ootat pikkuisen aikaa että oikean yläkulman ilmoituspalkki (no internet connection) häviää. Sit hiiren oikean napin klikkaus ja valitset taasen mobile broadbandin käyttöön. Mulla yleensä sen jälkeen yhdistää about heti ja yhteys pysyy päällä kovin kovin hyvin ja pitkään. Ilmotteles.
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Ootko kokeillu sitä
Koodia: [Valitse]
sudo killall modem-managerja sen jälkeen ootat pikkuisen aikaa että oikean yläkulman ilmoituspalkki (no internet connection) häviää. Sit hiiren oikean napin klikkaus ja valitset taasen mobile broadbandin käyttöön. Mulla yleensä sen jälkeen yhdistää about heti ja yhteys pysyy päällä kovin kovin hyvin ja pitkään. Ilmotteles.

Toimii ainakin tällä kertaa. Jatketaan testailua myöhemmin.
Kiitän

Ps: Suhtautuu skeptisesti nettitikkujen toimintaan tänään toimii huomenna ehkä ei.
« Viimeksi muokattu: 09.05.11 - klo:23.08 kirjoittanut Jyrki73 »

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Ootko kokeillu sitä
Koodia: [Valitse]
sudo killall modem-managerja sen jälkeen ootat pikkuisen aikaa että oikean yläkulman ilmoituspalkki (no internet connection) häviää. Sit hiiren oikean napin klikkaus ja valitset taasen mobile broadbandin käyttöön. Mulla yleensä sen jälkeen yhdistää about heti ja yhteys pysyy päällä kovin kovin hyvin ja pitkään. Ilmotteles.

Toimii ainakin tällä kertaa. Jatketaan testailua myöhemmin.
Kiitän

Ps: Suhtautuu skeptisesti nettitikkujen toimintaan tänään toimii huomenna ehkä ei.

Voin sanoa että 50% käynnistymiskerroista mun täytyy tehdä toi temppu. Mut kyllä se toimii aina, pieni kärsimys isossa mittakaavassa ajateltuna..
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 501
    • Profiili
Ja taas ongelma tällä kertaaa uudessa kannettavassani johon olen tuon nokian nettitikun siirtänyt.
Ubuntu ei tunnista koko tikkua.

Kokeilin liittää nokian tikun koneen ollessa jo käynnissä. ja sain ilmoituksen panic 0X91/0X19c
vikakoodia enemmänkin ja: panic chage to text mode. sitten olikin ihan jumissa.

Edit: päivitin Ubuntun ensin. Vanhemmalla Huawein tikulla päivitykset ja kielituki kuntoon niin johan löytyi nokian tikkukin. Sitten tarvittiin vielä se sudo killall modem-manager.
 
« Viimeksi muokattu: 12.07.11 - klo:16.40 kirjoittanut Jyrki73 »