Kirjoittaja Aihe: omituista: Tiedoston lataaminen omalta asemalta  (Luettu 3045 kertaa)

Mawkke

  • Vieras
Moro!

Törmäsin omassa Ubuntussa erikoiseen ongelmaan.

Kun yritän ladata tiedoston omalta koneelta ladattavaksi johonkin internet-palveluun (facebook, flickr jne), kaikki menee hyvin siihen asti, kunnes painan OK/enter tiedostoselaimessa. Valittu tiedosto on jokin AIVAN MUU samassa kansiossa oleva tiedosto. Ja vaikka kuinka monta kertaa yrittäisin, joka kerralla valittu tiedosto on eri kuin minkä itse olen valinnut. Ainoa tapa saada haluttu tiedosto valittua, on siirtää tiedosto tyhjään kansioon ja tehdä loput vanhaan tapaan.

Nettisivulla, johon tiedostoani pyrin lähettämään, ei ole merkitystä sen enempää kuin selaimellakaan.

Ensimmäisen kerran törmäsin tähän "ominaisuuteen" facebookissa, johon uploadasin uutta profiilikuvaa.

Tässä tulee se hauska osuus:
1. Facebook lataa kuvan automaattisesti profiilikuvaksi sen enempää kyselemättä, kun olet OK-nappia painanut tiedostoselaimessa.
2. Kuva näkyy kaikille kavereillesi 

Hymyile siinä sitten kun profiilikuvanasi on oman pärstäsi sijasta kuva jostain ihan muusta.


Kertokaa ihmeessä jos joku on törmännyt samanlaiseen ominaisuuteen ja miten sen voi korjata.
Pyydän anteeksi mikäli tekstini on vaikealukuista.
 
« Viimeksi muokattu: 17.01.17 - klo:13.33 kirjoittanut Karvakuono »

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: pirun omituista: Tiedoston lataaminen omalta asemalta
« Vastaus #1 : 01.10.10 - klo:11.33 »
Facebookissahan on muistaakseni sekä Java- että Flash-pohjainen kuvanlataaja sekä yksinkertainen karvalakkimalli. Oletko kokeillut, toistuuko ongelma näillä kaikilla?

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: pirun omituista: Tiedoston lataaminen omalta asemalta
« Vastaus #2 : 01.10.10 - klo:12.22 »
Itse muuten törmäsin eilen ihan samaan ongelmaan. En edes muista missä kontekstissa tuo tapahtui, mutta muistaakseni VLC:n dvd-polkua muuttaessa dialogin avulla. Ensin luulin, että valitsin ekalla kerralla väärin mutta toisella kerralla tapahtui ihan samalla tapaa. Piti lopulta ite kirjoittaa se siihen input-kenttään :)

Syytä en tiedä, enkä ole tutkinut ollenkaan sen kummemmin.

Storck

  • Vieras
Vs: pirun omituista: Tiedoston lataaminen omalta asemalta
« Vastaus #3 : 01.10.10 - klo:13.49 »
Pidetään voimasanat jollain suoli24-palstalla jookos, silloin täälläkin on lasten ja muiden herkkien mukavampi olla

 8)

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: pirun omituista: Tiedoston lataaminen omalta asemalta
« Vastaus #4 : 01.10.10 - klo:15.03 »
Pidetään voimasanat jollain suoli24-palstalla jookos, silloin täälläkin on lasten ja muiden herkkien mukavampi olla

 8)

[offtopic]Mä nyt en vain oikein hokaa, että missä ja kenen tekstissä on rumia voimasanoja?[/offtopic]

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: pirun omituista: Tiedoston lataaminen omalta asemalta
« Vastaus #5 : 01.10.10 - klo:15.18 »
Varmaan poistettu.

peran

  • Vieras
Vs: pirun omituista: Tiedoston lataaminen omalta asemalta
« Vastaus #6 : 01.10.10 - klo:16.34 »
Pidetään voimasanat jollain suoli24-palstalla jookos, silloin täälläkin on lasten ja muiden herkkien mukavampi olla

 8)

[offtopic]Mä nyt en vain oikein hokaa, että missä ja kenen tekstissä on rumia voimasanoja?[/offtopic]

Luitko myös otsikon ?

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: pirun omituista: Tiedoston lataaminen omalta asemalta
« Vastaus #7 : 01.10.10 - klo:18.37 »
Luitko myös otsikon ?

Aah.. mä en ole oikein koskaan pitänyt tuota sanaa oikein rumana voimasanana :) Onhan noita hymiöitäkin paljon kyseessä olevasta sanasta ja halloween pippaloissa paljon kyseiseen aiheeseen liittyvää :)

Mawkke

  • Vieras
Vs: pirun omituista: Tiedoston lataaminen omalta asemalta
« Vastaus #8 : 05.10.10 - klo:23.17 »
Luitko myös otsikon ?

Aah.. mä en ole oikein koskaan pitänyt tuota sanaa oikein rumana voimasanana :) Onhan noita hymiöitäkin paljon kyseessä olevasta sanasta ja halloween pippaloissa paljon kyseiseen aiheeseen liittyvää :)

Eipä ole vielä tullut valituksia vanhemmilta VOIMASANOJEN käytöstä.


Asiaan:  Tein tässä testejä, Nyt gmailiin tiedoston lataamisessa ei esiintynyt ongelmaa. Eikä näyttäisi Facebookkikaan temppuilevan.

Taitaa olla ihan kuun asennosta kiinni.

whiski

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
    • Profiili
    • Fotopiironki
Vs: pirun omituista: Tiedoston lataaminen omalta asemalta
« Vastaus #9 : 06.10.10 - klo:10.24 »
Pidetään voimasanat jollain suoli24-palstalla jookos, silloin täälläkin on lasten ja muiden herkkien mukavampi olla

 8)

En oikein tienyt, olisinko itkenyt, vai nauranut kommetillesi? On eri asia, jos kyseessä olisi tämän herran tekstiä http://viheraho.com/ , mitä  hän yleensä päästää viedoissaan suustaan, niin voisin ja olenkin pyytänyt pari kertaa, jotain muitakin sanoja, kuin kirosanoja kuulumaan. Mutta kun tuo otsikossa oleva "kirosana" kuuluu jo lähes ensimmäisiin sanoihin, mitä lapset syntymän jälkeen oppivat, niin ei oikein osaa mieltäkään itä enää "kirosanaksi"?

On kyllä hyvä, että täällä huolehditaan siististä tekstistä ja olen kyllä kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla, että ei turhaan kirjoiteta voimasanoja, mutta ei yksi "piru" vielä maailmaa kaada, kunhan sillä löytyy konteksti itse asiaan, niin en katso, että tuo sana pilaa asiaa mitenkään, osoittaa vain turhautumista, kun ei löydä järkevää ratkaisua?
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.

http://www.fotopiironki.fi/palsta/index.php
http://www.malmilandia.fi/kuvagalleria/main.php
Kuvagalleria Fotopiirongin jäsenille valmis