Kirjoittaja Aihe: 64bittinen apt-get ja pakettivarastossa vain 32bittisiä paketteja  (Luettu 1732 kertaa)

aapo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 195
    • Profiili
Tämmönen murheena tällä kertaa, kenelläkään ajatuksia mihin suuntaan jatkaa? Laitoin jo mitä omassa mielessä pyöri.

Tilanne: Olipa kerran (ja on siis vieläkin) autobuilder joka tekee armel ja 32bittisiä deb-paketteja suoraan repositoryyn. (Otetaan tämä oletus kiinnitetyksi)

Tavoite: 64 bittinen järjestelmä voisi ottaa saman repositoryn käyttöön
Koodia: [Valitse]
deb http://repository.maemo.org/extras-devel fremantle free(Olen siinä luulossa, että 64 bittinen Ubuntu pystyy ajamaan kaiken sen 32 bittisen mitä tuolta löytyy)

Ongelma:
Koodia: [Valitse]
W: Tiedoston http://repository.maemo.org/extras-devel/dists/fremantle/free/binary-amd64/Packages.gz nouto ei onnistunut  404  Not Found [IP: 217.212.252.193 80](Ei tietenkään löydä, kun sellaista ei ole olemassa, kun se tekee vain i386-paketteja.)

Kiertotie1
: Toinen builderi (esim PPA). Kehitysvaiheessa lisää työtä, kun joka versio pitääkin lähettää kahdelle builderille.

Kiertotie2: Käyttäjä lataa 32 bittiset debit käsin ja asentaa
Koodia: [Valitse]
sudo dpkg -i --force-architecture <package>
Mahdollista, mutta aika paljon vaikeampi kuin repositoryn lisääminen. Skriptillä toki helpottuu (Simppelissä vaan wget+dpkg joka debille joka tarvitaan, mutta vaatii päivittämistä kun versionumerot muuttuvat. Älykkäämpi latais Package-tiedoston ja kattois sieltä mitkä on uusimmat saatavilla olevat (miksi tämä kuulostaa niin tutulta? ... apt-get!))


mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Ei hätää, voit ladata tarvitsemiesi pakettien lähdekoodin (löytyy pakettivarastosta) ja kääntää itse ne omalle arkkitehtuurille sopivaksi.

aapo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 195
    • Profiili
Jep, tais jäädä sanomatta, olen siis ohjelman kehittäjä (ja paketoija) ja mietin miten teen sen jakamisen mahdollisimman helpoksi loppukäyttäjälle oli hänellä sitten 32 tai 64 bittinen Ubuntu.

Ykköskohde on ollut armel, ja siksi olen paketteja tehnyt maemon-autobuilderilla (joka tekee sivutuotteena 32b-paketin). Tämän lisäksi minulla on Ubuntun PPA joka tekee 32b+64b (ja skripti joka puskee kaiken tuplana: karmic+lucid, ehkä tarpeeton, mutta kaunis).