Kirjoittaja Aihe: Maemo -> MeeGo <- Moblin  (Luettu 2099 kertaa)

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Maemo -> MeeGo <- Moblin
« : 19.05.10 - klo:21.37 »
Kukahan tässä vie ketä ja kukahan siinä vain roikkuu perässä?
No enhän minä tiettykään tunne kummankaan osapuolen suunnitelmia, mutt oon alusta alkaen epäillyt sen olevan ainakin puhelimia ajatellen tarpeeton, mutt tietty jos Nokia ajattelee uusia suuntia puhelimien sijaan tai rinnalle, niin ehkä...
Mutt Intell näyttää olevan selkeästi aktiivisempi osapuoli ja Nokia taas vain perässähiihtäjä...

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article407187.ece
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Maemo -> MeeGo <- Moblin
« Vastaus #1 : 19.05.10 - klo:22.48 »
Ne yrittää ilmeisesti saada ton MeeGon jonkinlaiseksi universaaliksi käyttikseksi.. saa nähä mitä siitäki tulee.

Nokia on osannu tuolla puhelin/tablettipuolella hyödyntää linuxia jo kauan ja toivoinkin MeeGon yleistyvän Nokialaisissa kun en ole oikein tuon Symbianin kannattajia :P

Hirveintä mitä voi Nokian ja Intelin yhteistyössä tapahtua olisi Intelin prossut Nokian puhelimissa.. *URGH*
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

crope

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 817
  • Fedora 12
    • Profiili
    • http://palosaari.fi/
Vs: Maemo -> MeeGo <- Moblin
« Vastaus #2 : 20.05.10 - klo:01.42 »
Hirveintä mitä voi Nokian ja Intelin yhteistyössä tapahtua olisi Intelin prossut Nokian puhelimissa.. *URGH*

Intelillähän ei ole ollut matkapuhelimiin suorittimia tarjolla. Nyt kuitenkin on Moorestown perhe. Nokiahan on solminut yhteistyön Intelin kanssa joten aika näyttää tuleeko nuita suorittimia Nokian laitteisiin...

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Maemo -> MeeGo <- Moblin
« Vastaus #3 : 28.07.10 - klo:18.30 »
Kukahan tässä vie ketä ja kukahan siinä vain roikkuu perässä?
No enhän minä tiettykään tunne kummankaan osapuolen suunnitelmia, mutt oon alusta alkaen epäillyt sen olevan ainakin puhelimia ajatellen tarpeeton, mutt tietty jos Nokia ajattelee uusia suuntia puhelimien sijaan tai rinnalle, niin ehkä...
Mutt Intell näyttää olevan selkeästi aktiivisempi osapuoli ja Nokia taas vain perässähiihtäjä...

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article407187.ece

No löysinpäs vanhan kommenttini, jota on hyvä jatkaa tän päivän uutimella (=uutisoinnilla):
Niin kuin musta on rivienväleistä(kin) lukiessani tuntunut alusta alkaen, ett MeeGO on enempi Intellin Moblin alusta, jonka päälle Nokia saa puhelinvempaimiin tehdä oman käyttöliittymänsä Maemon ja pakettia kutsutaan yhteisnimellä MeeGO - niin ainakin tästäkin http://www.digitoday.fi/bisnes/2010/07/28/meego-paasee-intelin-siivella-autojen-viihdejarjestelmiin/201010410/66 uutisesta voi hyvin päätellä.

Eli lienee tuo Intel se innovaattori ja markkinavoima - ja Nokia enempi vain mukana ...siivellä... vähän ehken ilkeesti sanottuna, joten tietävämmät voi toki korjata ja on syytäkin, jos väärässä oon...
Otan kaikki iskut vastaan nimimerkin suojaamana naaman ryvettymättä - vähän niin kuin Cassius Clay aikanaan sanoi ;)
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Maemo -> MeeGo <- Moblin
« Vastaus #4 : 28.07.10 - klo:19.31 »
Eli lienee tuo Intel se innovaattori ja markkinavoima - ja Nokia enempi vain mukana ...siivellä... vähän ehken ilkeesti sanottuna, joten tietävämmät voi toki korjata ja on syytäkin, jos väärässä oon...
Otan kaikki iskut vastaan nimimerkin suojaamana naaman ryvettymättä - vähän niin kuin Cassius Clay aikanaan sanoi ;)

Mäkin vähän luulen et Intel on se innovaattori ja markkinavoima, mut Nokia on kyllä noiden teknisten ratkaisujen isä varsinkin käyttöliittymien osalta jossa sillä on enemmän kokemusta.
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Vs: Maemo -> MeeGo <- Moblin
« Vastaus #5 : 16.11.10 - klo:21.24 »
Tuli laiteltua tuo MeeGo HTC Shiftiin. Kaikki laitteet toimii, jopa netti tuolla hämärällä windows mobile jaolla. Käyttöliittymä on nopea ja sisältää ihan tyylikkäitä efektejä jotka jopa toimii. Muuten tuo onkin vielä aika kesken kun ei tunnu pakettienhallinta tai mitkään ohjelmat toimivan. Ainoa jota pääsin kokeilemaan oli pasianssi.
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu