Kirjoittaja Aihe: ubuntu 10.04/9.04 ja huawei e1762  (Luettu 3585 kertaa)

jukundus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
ubuntu 10.04/9.04 ja huawei e1762
« : 30.05.10 - klo:01.24 »
olen kokeillut noita molempia (nyt koneella 10.04) versioiota.
kone on 32 bittinen ja koneella ei ole muita ohjelmia kuin näitä yrityksiä.olen moneen otteeseen jyrännyt entisen ja ladannut joko 9.04 tai 10.04:n.
nettiin ei pääse.

olen asentanut neuvon mukaan :

"Huawei E1762
E1762 vaatii usb-modeswitchin, muttei erillistä udev-rulea. Pelkkä usb-modeswitchin asennus riittää: sudo apt-get install usb-modeswitch."


tuon sekä muutamia netissä ehdotettuja muita ohjelmia olen lisäksi siirtänyt muistitikulla.
10.04:ssä modeswitch siirtyy sisäisesti sudo-komennolla.
 9.04 :een se pitää hoitaa netistä toisen koneen kautta tikulla tms.

näytölle ilmestyy kyllä aina mobile-partner tunnus (soneran tikku) tikun ollessa kytkettynä.
kuulemma ubuntu tunnistaa sen muistitikuksi eikä mokkulaksi !  tuo tikku pelaa kyllä windowsin kanssa.
tikku on ollut kiinni ja irti,miten milloinki ja eestaas.

network connection/ mobile broadband asetuksiin olen kirjoittanut sonera ja sen DNS numerosarjan (9.04 osaa itse laittaa sarjan) ja automaattiruksi kulmaan.

mitä seuraavaksi  ? kiitos.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: ubuntu 10.04/9.04 ja huawei e1762
« Vastaus #1 : 30.05.10 - klo:05.08 »
näytölle ilmestyy kyllä aina mobile-partner tunnus (soneran tikku) tikun ollessa kytkettynä.
kuulemma ubuntu tunnistaa sen muistitikuksi eikä mokkulaksi !  tuo tikku pelaa kyllä windowsin kanssa.
tikku on ollut kiinni ja irti,miten milloinki ja eestaas.

network connection/ mobile broadband asetuksiin olen kirjoittanut sonera ja sen DNS numerosarjan (9.04 osaa itse laittaa sarjan) ja automaattiruksi kulmaan.

mitä seuraavaksi  ? kiitos.

Voisit tarkistaa APN-tiedon. Lucid Lynxissä on bugi, jossa Soneralle tyrkytetään valikosta Saunalahden arvoa "internet.saunalahti" vaikka pitää olla pelkkä "internet".
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=31731.msg263117#msg263117

jukundus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: ubuntu 10.04/9.04 ja huawei e1762
« Vastaus #2 : 30.05.10 - klo:09.41 »
totta .siellä on saunalahti jatkeena .olenkin poistanut sen,toiseen sarakkeeseen jää silti himmeästi saunalahti näkymään.
soneran numerot olen laittanut käsin(10.04)

tuolta linkkisuvulta kokeilin ladata ja siirtää mutta ubuntu 10.04 ei sitä hyväksynyt.
pitänee kokeilla 9.04:n kanssa sitä,kun lucid lynx siellä mainittiin ?

on tää aika ihmeellinen kokonaisuus.joku päivä vielä saan kyllä toimimaan.

kiitos linkistä ja vastauksesta :)
kysymyksiä tulee vielä lisää,kunhan jaksan istua koneen äärellä ;D

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

jukundus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: ubuntu 10.04/9.04 ja huawei e1762
« Vastaus #4 : 30.05.10 - klo:16.48 »
kiitos paljon.

latailen nuo tikulle ja siitä toiselle koneelle kunhan vaihdan taas 9.04:een.tai saatan kokeilla 10.04:ssakin,kun se on nyt koneella.
toivo elää ;D

10.04 taitaa vielä olla outo tapaus ? ehkä ensi syksyyn saakka ?

siis kiitos.  ;D ;D

arzie

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: ubuntu 10.04/9.04 ja huawei e1762
« Vastaus #5 : 27.09.10 - klo:22.36 »
Topic on vanha, mutta jos jukundus nyt syksyllä yrittää uudelleen...

Tämä linkki auttoi eräässä tapauksessa: http://linux.fi/wiki/Huawei_E220/E270 . Ratkaisevaa oli käyttää sim-kortti kännykässä ja ottaa sillä pin-kysely pois. wvdial on käytössä edellisen asennuksen jäljiltä. Pin-kyselyn poiston jälkeen tikun vihreä tuplavilkku muuttui siniseksi :)

Vaihdoin operaattoria ja nettitikun. Ensin päivitin 8.04:n -> 10.04. Vanhassa 8.04:ssä sain mokkulan lopulta toimimaan (Huawei E220) wvdial:illa (=gnome PPP). Päivitys tapahtui äskettäin, joten kai näitä mokkulaongelmia on 10.04:ään jo korjailtu.

Käyttispäivityksen ja operaattorivaihdoksen jälkeen ei tarvinnut mitään numerosarjoja syöttää. Vain palveluntarjoajan nimi, APN-kohtaan "internet" ja ruksit ylänurkkaan "automaatti" ja alas "kaikille", operaattori on Tele Finland. Nämä siis NetworkManageriin, kunnes keksin ottaa pin-kyselyn pois, jonka jälkeen tikku lähti tulille, eikä tarvinnut muita konstailuja. Ehkä boottauksen... ei muista koko sähläyksen kulkua enää.

wvdial:ia en tämän asennuksen yhteydessä säätänyt.