Kirjoittaja Aihe: Hyper Threading? [Ratkaistu]  (Luettu 1341 kertaa)

Linuxi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Hyper Threading? [Ratkaistu]
« : 19.09.10 - klo:22.57 »
Moi!

Minun koneeni tukee tuota HyperThreading ominaisuutta. Kysymykseni onkin, että tukeeko Ubuntu 10.04 sitä? Ainakin kun menen Prosessorin kellotaajuuden ilmaisimeen niin sieltä pystyn valitsemaan CPU 0:lle ja CPU 1:lle.Haluan vain tietää miksi minulla on tuolla 2 CPUta. Voisiko siis johtua tuosta HyperThreadista? Jos nyt siis oikein tuon HyperThreding olen ymmärtänyt niin se tekee ns. yksi ytimisestä prosessorista kaksi virtuallista prosessoria.

PS. BIOS asetuksista HyperThreading on laitettu päälle.
« Viimeksi muokattu: 20.09.10 - klo:08.16 kirjoittanut Linuxi »

shukle

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Vs: Hyper Threading?
« Vastaus #1 : 19.09.10 - klo:23.17 »
Kyllä linux tosiaan näkee hyperthreadin kahtena prosessorina. Käyttöjärjestelmän ei erityisesti tarvitse sitä tukea. Riittää kun tukee moniprosessorijärjestelmää.

Linuxi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Vs: Hyper Threading?
« Vastaus #2 : 19.09.10 - klo:23.23 »
Eli tämä on siis hyvä asia? Oikeastaan huomasin suuren eron kun laitoin molemmat CPU:ut ``Ondemandista`` ``Performancelle``. Kyllä taidan pitää tuon HyperThreadin siis päällä jotta saan kaikki tehot irti processorista . :D

shukle

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Vs: Hyper Threading?
« Vastaus #3 : 19.09.10 - klo:23.53 »
Kyllä se on hyvä asia. hyperthread ei toki aivan vastaa kahta oikeaa prosessoria, mutta se mahdollistaa, että yksi CPU pystyy ajamaan kahta työtä osittain yhtäaikaa. Eli kannattaa pitää päällä.