Kirjoittaja Aihe: Animoitu logo  (Luettu 3097 kertaa)

MiF

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Animoitu logo
« : 10.09.10 - klo:12.44 »
Hei.

Aluksi vain sanon että miksi tein tunnuksen. Eli minä tunnen Tominin (Siis sen moden) ja itse kiinnostuin vähäsen tästä Ubuntusta. Samalla myös kuulin että teillä on ollut suunitteilla (siis ihan jonkin aikaa sitten) jotain tutorial videoita, ja minä luulen että voisin auttaa niissä.

Kumminkin, tein tämän animoidun logon Ubuntun omasta logosta. Onhan se vähän kökkö ja outo ja lyhyt, mutta ihan hyvin omasta mielestä tunnin työksi.


peran

  • Vieras
Vs: Animoitu logo
« Vastaus #1 : 10.09.10 - klo:14.19 »
Ihan hyvä idea, mutta minusta toimisi paremmin, jos Ubuntu logo 'vetäisi' tekstin kuvaan.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Animoitu logo
« Vastaus #2 : 10.09.10 - klo:14.24 »
hieno, tuo valkoinen "välähdys" hieman häirittee
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

MiF

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Animoitu logo
« Vastaus #3 : 10.09.10 - klo:15.25 »
Ihan hyvä idea, mutta minusta toimisi paremmin, jos Ubuntu logo 'vetäisi' tekstin kuvaan.

Niin. Onhan tämä vasta "beta" aste, itseasiassa tein tämän topicin jotta saisin lisää ideoita siihen.

hieno, tuo valkoinen "välähdys" hieman häirittee

Voisitko vähän selventää että miten "häiritsee"? Vai meinaatko että olisi parempi että värit tulisivat hiljalleen siihen logoon?

Muita ideoita / parantelemisia?

planetisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 421
    • Profiili
Vs: Animoitu logo
« Vastaus #4 : 10.09.10 - klo:15.38 »
Välähdys tosiaan häiritsee, kuten myös koko valkoinen alue. Ehdotus: jatka liike loppuun, eli logo ja teksti paikoilleen, tämän jälkeen siirto (feidaus) värilliseen versioon... Ubuntulogoon tuo siirto toiminee hienosti. Tekstin lopullinen väri voi olla ongelma, valkoinen näyttänee tyhmältä värillisen logon vierellä. Tuo valkoinen alue voi toimia lopulta tuon feidauksen kanssa, mutta itse pyrkisin siitä eroon.

MiF

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Animoitu logo
« Vastaus #5 : 10.09.10 - klo:15.56 »
Välähdys tosiaan häiritsee, kuten myös koko valkoinen alue. Ehdotus: jatka liike loppuun, eli logo ja teksti paikoilleen, tämän jälkeen siirto (feidaus) värilliseen versioon... Ubuntulogoon tuo siirto toiminee hienosti. Tekstin lopullinen väri voi olla ongelma, valkoinen näyttänee tyhmältä värillisen logon vierellä. Tuo valkoinen alue voi toimia lopulta tuon feidauksen kanssa, mutta itse pyrkisin siitä eroon.

Selevä... eli

1. Liike loppuun. Tarkoitatko että liike loppuun asti mustavalkoisena?

2. Fade värilliseen. OK

3. Erillainen tekstin väri... Mitä ehdottaisit? Itse mietin kokonaan mustan TAI pelkästään mustat reunat.

4. Ei valkoista taustaa. Pidetäänkö mustana?


Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Animoitu logo
« Vastaus #6 : 10.09.10 - klo:22.39 »
Recpektiä! Cool! Onko Ubuntusta tulossa "rolling release"   ;)  terveisin Timo
ps, odotellaan mielenkiinnolla lopputulosta
"Linux, made in Finland"

Peetra

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
  • http://ubuntu-se.org/phpBB3/download/file.php?avat
    • Profiili
    • Peetran sivusto
Vs: Animoitu logo
« Vastaus #7 : 10.09.10 - klo:22.43 »


Ubuntu-lilaahan sen mustan tilalle pitäisi laittaa! värejä, jotka tukee mun mielipidettä: http://ubuntu-se.org/drupal/


noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Animoitu logo
« Vastaus #8 : 10.09.10 - klo:22.57 »
8.xx sarjan teema oli paras

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Animoitu logo
« Vastaus #9 : 10.09.10 - klo:23.42 »
Öö, animaatio sinänsä on ihan ansiokas. Voisit kuitenkin, jos teet tätä tulevaa varten, pitäytyä nykyisessä Ubuntun logossa ja logon fontissa eli siis nykyisen brandin puitteissa.
Pääset varmaan alkuun tällä https://wiki.ubuntu.com/Brand
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

MiF

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Animoitu logo
« Vastaus #10 : 11.09.10 - klo:08.04 »
Öö, animaatio sinänsä on ihan ansiokas. Voisit kuitenkin, jos teet tätä tulevaa varten, pitäytyä nykyisessä Ubuntun logossa ja logon fontissa eli siis nykyisen brandin puitteissa.
Pääset varmaan alkuun tällä https://wiki.ubuntu.com/Brand

Itse asiassa mie käytin kuvaa (logoa) jonka löysin näiltä sivuilta, enkä ole itse lisännyt mitään muuta kuin animoinut sen.

Kyllähän minä voin kokeilla muita logoja jos en saa tätä tarpeeksi hienoksi (mikähän senkin mitta on) ja jos on aikaa. Nykyisin koulu ja kaverit vievät suurimman osan ajasta joten en ole yhtään varma milloin jatkan tätä.


Jula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Animoitu logo
« Vastaus #11 : 11.09.10 - klo:11.50 »
Älä nyt jätä hyvää ideaa tähän.. Itse ainakin lataisin tuon mielelläni, jos sen saa jotenkin esim. käynnistyksen yhteyteen mieluummin kuin nykyiset pisteet.. Ainoa mitä toivoisin muutettavan on se välähdys..  Ei välttämättä pois, mutta... Se voisi tulla siinä kohtaa kun koko teksti on jo näkyvissä ja välähdyksen jälkeen voisi taustaväri myös vaihtua..