Kirjoittaja Aihe: Cedegalla WoWin pyörittäminen  (Luettu 5440 kertaa)

Zhraelyn

  • Vieras
Cedegalla WoWin pyörittäminen
« : 28.07.06 - klo:03.49 »
Pelaako kukaan WoWia ja jos on ja pyörität sitä Gedegalla miten se toimii toimiiko ihan hyvin? Sillä WoW pitäisi saada pyörimään. :D

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Cedegalla WoWin pyörittäminen
« Vastaus #1 : 28.07.06 - klo:12.15 »
WoW pyörii kai ihan winellä, kun se on opengl:llä tuotettu.

Googlella pitäisi löytyä ohjeita samoin ubuntuforumseilta, siis siltä isolta englanninkieliseltä.

tn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Re: Cedegalla WoWin pyörittäminen
« Vastaus #2 : 28.07.06 - klo:13.26 »

Zhraelyn

  • Vieras
Re: Cedegalla WoWin pyörittäminen
« Vastaus #3 : 02.08.06 - klo:19.12 »
Hmm.. Olen ajatellut ostaa nyt tuon WoWin mutta mietin toimiiko se näillä, itse en kovin hyvin näistä tiedä:

Prosessori: Intel Celeron 2,4 GhZ
emolevy: Shuttle MV43VN
Muisti: 256 MB DDR
Näytönohain: Integroitu ( Vapaa AGP )
Äänikortti: Integroitu
Kiintolevy: 80 GB
Cd-asema: CDRW 52x/24x/52x
Verkkokortti: Integroitu

Hmm.. Tämä tarkoitettiin lähinnä nettikoneeksi ja musiikkia pyörittämään.. Onko uusi kone ostettava että WoW lähtee pyörimään?..

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Cedegalla WoWin pyörittäminen
« Vastaus #4 : 02.08.06 - klo:19.48 »
Varmaan lisää muistia ja näytönohjain on hankittava että tolla jotain saa pyörimään, mutta muuten mielestäni pitäis pelit toimia jollain tavalla.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Cedegalla WoWin pyörittäminen
« Vastaus #5 : 03.08.06 - klo:10.05 »
Eli vaikkapa yksi 256mt tai mielummin 512mt muistikampa lisää koneeseen sekä jonkunlainen NVIDIAn näytönohjain koneeseen.
alias vililikku

Patman

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 105
    • Profiili
Re: Cedegalla WoWin pyörittäminen
« Vastaus #6 : 03.08.06 - klo:10.25 »
Hmm.. Olen ajatellut ostaa nyt tuon WoWin mutta mietin toimiiko se näillä, itse en kovin hyvin näistä tiedä:

Prosessori: Intel Celeron 2,4 GhZ
emolevy: Shuttle MV43VN
Muisti: 256 MB DDR
Näytönohain: Integroitu ( Vapaa AGP )
Äänikortti: Integroitu
Kiintolevy: 80 GB
Cd-asema: CDRW 52x/24x/52x
Verkkokortti: Integroitu

Hmm.. Tämä tarkoitettiin lähinnä nettikoneeksi ja musiikkia pyörittämään.. Onko uusi kone ostettava että WoW lähtee pyörimään?..

En tiedä miten linuxsilla mutta windows ja celeron ja pelit ei ole hyvä yhdistelmä, nimim. kokemusta on. Varsinkin isot raskaat pelit tuppaa jumittamaan.

Linux user #424855
"Software is like sex - it's best, when it's free"...

Reaktor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Re: Cedegalla WoWin pyörittäminen
« Vastaus #7 : 07.08.06 - klo:15.30 »
Lainaus
En tiedä miten linuxsilla mutta windows ja celeron ja pelit ei ole hyvä yhdistelmä, nimim. kokemusta on. Varsinkin isot raskaat pelit tuppaa jumittamaan.

Jaa, hyvin nuo pelit on minulla toiminu; EVE, HL2, Guild Wars, Warcraft 3 ja monet muut joita olen ehtiny pelailemaan. Voi olla että näytönohjaimen ajurit ei ole asennettu oikein tai jokin muu on ollut rikki... tai sitten olet vain kokeillut vanhaa CVS-versiota itse käännettynä. Lisäksi Cedegan unofficial wiki ratkaisee useimmat ongelmat... eikä passaa unohtaa että on todellakin järkevää tarkistaa pelien toimivuus Cedegan tietokannasta ennen asentamista. Kahden tähden pelit eivät todellakaan toimi hyvin, ja kolmen tähden pelissäkin saa varautua ongelmiin (joista yleensä wikissä varoitetaan). Täyden tuen peleissä ei ole tullut isompia ongelmia vastaan.

Nimim. Cedega regattu :)

[päivitys] ... sori. Celeron != Cedega. Puusilmähän minä. Jos pelit windowsilla jumittelee Celeron pohjalla, niin kannattaa kokeilla kenties prosessorin, muistien ja/tai näytönohjaimen alikellottamista. Omalla koneellani (AMD 3000+, 400mhz DDR) jouduin tiputtamaan emolevyn kerrointa ja alikellottamaan prosessoria, jolloin myös muistit tippuivat 333mhz -tasolle, mutta sen jälkeen pelit eivät ole kaatuilleet.
« Viimeksi muokattu: 07.08.06 - klo:15.33 kirjoittanut Reaktor »
"Tämä päivä oli huono päivä mutta huominen on parempi!"