Kirjoittaja Aihe: Äänitysongelma  (Luettu 1894 kertaa)

kuvapuisto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Äänitysongelma
« : 21.07.10 - klo:17.16 »
Hei!

Ongelmana on, että kone ei suostu äänittämään mitään. Capture on täysillä, äänitysruksi on merkattu, mutta nauhoitukseen tulee pelkkää suhinaa. Mikrofoni toimii ja sen saa kuulumaan, kun ottaa mykistyksen pois päältä, mutta äänitykseen ei tule sittenkään mitään. Olen etsinyt jo jonkin aikaa ratkaisua, mutta kellään ei tunnu olevan samaa ongelmaa, vaikka tämä tapahtuu minulla kahdella eri koneella. Toinen niistä on läppäri Asus g50v. Ongelma ilmestyi 9.10 --> 10.04 päivityksessä.

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Äänitysonglema
« Vastaus #1 : 21.07.10 - klo:17.17 »
Virhe päivityksessä se on selvä, tiedot talteen ja puhdas asennus sanon minä, mutta voi ratketa muutenkin.

kuvapuisto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Äänitysongelma
« Vastaus #2 : 21.07.10 - klo:17.21 »
Kiitokset nopeasta vastauksesta!

Taitaa olla paras ratkaisu tuohon... Onneksi kaikki oleellinen on ulkoisella levyllä, joten ei kun asentelemaan.

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Äänitysongelma
« Vastaus #3 : 21.07.10 - klo:17.50 »
Hyvä, mulla kun on vaan yks levy. :)

kuvapuisto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Äänitysongelma
« Vastaus #4 : 22.07.10 - klo:19.41 »
Uudelleen asennus ratkaisi ongelman ulkoisen mikin osalta, mutta sisäinen mikki on edelleen mykkä... 9.10:ssä se toimi. Alsamixeristä laitoin kyllä volumea mikille (iMic), mutta ei vaikutusta. Mikki kyllä toimii, kun laitan mykistyksen pois, kuulee omat höpinät kajareista ulos, mutta ei nuo nauhoitu.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Äänitysongelma
« Vastaus #5 : 22.07.10 - klo:19.52 »
Alsamixeristä laitoin kyllä volumea mikille (iMic), mutta ei vaikutusta. Mikki kyllä toimii, kun laitan mykistyksen pois, kuulee omat höpinät kajareista ulos, mutta ei nuo nauhoitu.

Vaihda alsamixerin Capture-välilehdellä (F4) kaappauslähteeksi se iMic. Välilyönti vaihtaa kaappauksen valittuun mikserielementtiin.

Saman pitäisi tosin onnistua myös PulseAudion ääniasetuksissa (Järjestelmä->Asetukset->Äänet, Tallennus-välilehti) ja siellä taisi jo olla vaimennus pois päältä? Oletko valinnut Pulsen asetuksissa oikean liittimen?
« Viimeksi muokattu: 22.07.10 - klo:19.56 kirjoittanut nm »

kuvapuisto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Äänitysongelma
« Vastaus #6 : 10.08.10 - klo:21.15 »
Kiitokset vastauksista

Hmm... Historia alkaa paljastua. Uudelleen asennus aiheutti se, että kuulokeliitäntä lakkasi toimimasta. Ohjeet sen korjaamiseksi löytyivät täältä: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1175760 Jotain vastaavaa taisin tehdä aiemminkin.

Tämä auttaa kuulokeongelmaan, mutta nyt iMic hävisi jonnekin...