Kirjoittaja Aihe: OpenCL(/Cuda C/parallel computing)  (Luettu 1228 kertaa)

MattiCL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
OpenCL(/Cuda C/parallel computing)
« : 21.07.10 - klo:17.41 »
Moi,
Availenpa keskustelua tämmöisestä aiheesta. Itse olen nyt tovin aikaa kahlannut läpi tutoriaaleja ja webinaareja aiheen tiimoilta ympäri internetin ihmeellistä maailmaa. Tiedä sitten kuinka paljon olen ymmärtänyt oikein ja väärin.

Khronos ( http://www.khronos.org/opencl/ ) puski OpenCL 1.1 standardin ulos tuossa viime kuun puolessa välissä. Aikaisemmasta versiosta en osaa mitään sanoa, enkä juuri vielä tästä uudestakaan.

Ajatuksena itsellä olisi ymmärtää ainakin auttavasti kuinka kieli toimii, ehkä jopa yrittää koodailla jotain. Kohteena koodauksessa lähinnä tekninen laskenta, parametri tarkastelut ja herkkyys jne.

Onko kukaan tutustunut tarkemmin OpenCL:n maailmaan tai vastaavasti Cuda C -kieleen?
Puhumattakaan, että kieli taittuisi kuin gurulla ikään?
Onko ajureiden ja kääntäjien asennus onnistunut Ubuntuun? Minkälaista editori ja kääntäjä settiä olette käyttäneet?
Mihin suuntaan tutoriaalien selailusta kannattaisi jatkaa?
Onko OpenCL jo riittävän kypsä? Kannattaisiko ensin katella c++ suuntaan, jos kokemusta koodaamisesta ei liiemmin ole?

Kaikki kommentit ovat ilman muuta tervetulleita. Itse kun ei vielä voi tiedoilla paljon bostailla... :D