Kirjoittaja Aihe: rs232-kirjoitin [ratkaistu]  (Luettu 6392 kertaa)

Jukki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 407
    • Profiili
Vs: rs232-kirjoitin [ratkaistu]
« Vastaus #20 : 15.07.10 - klo:07.44 »
 :o "Jukki kumartaa syvään."

Minunhan laitteet tuntuu jo moderneilta noihin verrattuna! Että matriisitulostintakin vanhempaa tekniikkaa! Olen aatellu, että vain Braille-sokeankirjoitusta väsäävillä harrastajilla on kiinnostusta vanhoihin noihin tulostimiin.

redu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 487
    • Profiili
Vs: rs232-kirjoitin [ratkaistu]
« Vastaus #21 : 16.07.10 - klo:08.25 »
:o "Jukki kumartaa syvään."

Minunhan laitteet tuntuu jo moderneilta noihin verrattuna! Että matriisitulostintakin vanhempaa tekniikkaa! Olen aatellu, että vain Braille-sokeankirjoitusta väsäävillä harrastajilla on kiinnostusta vanhoihin noihin tulostimiin.

Tässä "kirjoittimessa" on laatua. On uskomatonta, että 30v. vanha väriteippikin vielä toimii. Klassikko?

Minulla on nyt Lucidin Desktop:issa skripti, joka
a) muuttaa sarjaportin bittinopeuden 110 bps-vauhtiin.
b) muuttaa iconv:illa utf-8-koodatun tekstin iso646-koodiin (ääkköset mukaan).
c) siirtää muunnetun tekstifilun sarjaporttiin.
Toimii kuin unelma.

Tämä skripti ei siis käytä ollenkaan kirjoitinajuria. Periaatteessa plain text ajurikin olisi olemassa, mutta ajurin asetuksista puuttuu 110 bps-mahdollisuus. Pienin vaihtoehto on 1200 bps.

En tiedä, mahtaisiko vastaava temppu onnistua Windozessa? Kiitos Linux ja Ubuntufoorumi!

redu
Ubuntua 98%, Winkua 2%

Mistofelees

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 641
    • Profiili
Vs: rs232-kirjoitin
« Vastaus #22 : 16.07.10 - klo:10.03 »
Entäs cat:llä?
Koodia: [Valitse]
cat /home/redu/testi.txt >/dev/ttyS0
Tosin luultavimmin tulee samaiset kauneusvirheet rivin alkuun. Johtuisikohan noi Linux:n rivinvaihtomerkeistä?

Vuosia käyttämäni CAT on viime päivinä osoittautunut ongelmalliseksi toisessa yhteydessä: USB-GPS:n lukemisessa. CAT jää odottamaan GPS:n lähettämästä tietotulvasta _jotain_. Saattaa roiskaista 2-5 merkkiä ruudulle ja juuttua. En ole löytänyt docua CAT toiminnasta.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: rs232-kirjoitin [ratkaistu]
« Vastaus #23 : 16.07.10 - klo:21.11 »
Löytyykö tarvittava informaation catin manuaalista?
Koodia: [Valitse]
info coreutils 'cat invocation'