Kirjoittaja Aihe: VLC PLAYER Ongelma!  (Luettu 3781 kertaa)

OpaMox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
VLC PLAYER Ongelma!
« : 22.06.10 - klo:17.50 »
Moi! Elikkä ei suostu yhtä-äkkiä toistamaan mun leffoja ja herjaa tämmöistä No suitable decoder module:
VLC does not support the audio or video format "XVID". Unfortunately there is no way for you to fix this.
Ubuntun 10.10 versioon olen päivittänyt, ennen kyllä pyöritti leffoja moiteetta! Apuja kaivataan.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: VLC PLAYER Ongelma!
« Vastaus #1 : 22.06.10 - klo:18.14 »
Mitä ffplay leffa.tiedosto sanoo?

OpaMox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: VLC PLAYER Ongelma!
« Vastaus #2 : 22.06.10 - klo:18.19 »
Mitä ffplay leffa.tiedosto sanoo?

Väännätkö rautalangasta, olen kevyesti naabi vielä?

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: VLC PLAYER Ongelma!
« Vastaus #3 : 22.06.10 - klo:19.54 »
Moi! Elikkä ei suostu yhtä-äkkiä toistamaan mun leffoja ja herjaa tämmöistä No suitable decoder module:
VLC does not support the audio or video format "XVID". Unfortunately there is no way for you to fix this.
Ubuntun 10.10 versioon olen päivittänyt, ennen kyllä pyöritti leffoja moiteetta! Apuja kaivataan.

Anteeksi jo etukäteen kun hämmennän asiaa, mutta mihin ihmeeseen tarvitaan VLC:tä? Minä kun sitä kokeilin tuntui kuin se ei olisi ollenkaan tätä Ubuntukamaa, teki vaan kaiken vaikeaksi.

Poistin VLC:n ja asensin uudelleen jo poistamani Totemin. Siihen laitoin xine lisukkeen (synapticilla ja huomasin vasta sitten, että sekin olisi ollut laitettavissa ihan "lisää/poista sovelluksia" konstilla Ubuntun pakettilataamosta nimellä Totem-xine) Samoin latasin paketin Ubuntu restricted extras. Sekin on siellä pakettivarastossa. Vaikein osa oli etsittävä Ubuntu-Suomen Wikistä, jotta sain osto-dvd:t näkymään. Se on asennettava komentopäätteellä antamalla komento:

Koodia: [Valitse]
sudo /usr/share/doc/libdvdread4/install-css.sh
Se asentaa lisukkeen, joka purkaa sen kiusaksi tehdyn kopiointieston. Se asentuu vain jos on olemassa paketit:  libdvdread4 ja  libdvdnav4 , mutta kyllä ne ovat siellä ja senhän voi Synapticilla tarkistaa.

Näillä lääkkeillä sain kaikki tähän asti tarvitut videot ja dvd:t toimimaan. Ainoa, joka ei toimi on mtv3 katsomo ja subin vastaava, mutta sieltä ei ole mitään tarpeellista vielä tullut.
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: VLC PLAYER Ongelma!
« Vastaus #4 : 22.06.10 - klo:20.31 »
Mikäli päivitit tekemällä puhtaan asennuksen niin heitäpä päätteeseen
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install ubuntu-restricted-extrastai käytä graafista paketinhallintaa kyseisen paketin asennukseen mikäli se on mukavampi tapa.

EDIT: oho, neuvo olikin jo Hajakentän viestissä.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: VLC PLAYER Ongelma!
« Vastaus #5 : 22.06.10 - klo:21.08 »
olen kevyesti naabi vielä?

Silloinhan on loogista että...

Ubuntun 10.10 versioon olen päivittänyt

10.10 asiat kuuluvat kehitysalueelle!


Ongelmasta lisää: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1497079

« Viimeksi muokattu: 22.06.10 - klo:21.10 kirjoittanut gdm »
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!