Kirjoittaja Aihe: Git ja "git send-email", ongelmana SMTP [Ratkaistu]  (Luettu 2304 kertaa)

Rommel2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Tilanne:
Luin eräästä lehdestä artikkelin kernelin kehityksestä gitin avulla, joten päätin itsekin kokeilla. Olen saanut tehtyä patchin (yksinkertainen "pilkkuvirheen" korjaus, mutta alkuhan se on sekin), joka pitäisi lähettää sähköpostilla kernelin kehittäjille. Kun yritän lähettää patchini gitin send-email scriptilä, niin sen lähetys tyssää ilmoitukseen:

Koodia: [Valitse]
Unable to initialize SMTP properly. Is there something wrong with your config? at /usr/lib/git-send-email line 786.
Olen asentanut ainakin paketit git-core ja git-send-email. Koneena toimii Asuksen miniläppäri eee PC 1001HA, käyttiksenä Ubuntu 9.04 ja ytimen versio on 2.6.28-18.

Omat arviot:
Jokin on vikana SMTP:n asetuksissa tai se puuttuu. Minulla ei ole aavistustakaan missä on vika. Tuo mainittu rivi ei valaissut asiaa, koska se näyttäisi olevan se send-email scripti itse eikä mikään asetustiedosto.

Pyyntö:
Osaisiko joku kokeneempi auttaa? Aloittaisin todella mielelläni ytimen kehittämisen.
« Viimeksi muokattu: 13.06.10 - klo:23.07 kirjoittanut Rommel2 »

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Git ja "git send-email", ongelmana SMTP
« Vastaus #1 : 07.05.10 - klo:14.29 »
Tilanne:
Luin eräästä lehdestä artikkelin kernelin kehityksestä gitin avulla, joten päätin itsekin kokeilla. Olen saanut tehtyä patchin (yksinkertainen "pilkkuvirheen" korjaus, mutta alkuhan se on sekin), joka pitäisi lähettää sähköpostilla kernelin kehittäjille. Kun yritän lähettää patchini gitin send-email scriptilä, niin sen lähetys tyssää ilmoitukseen:

Koodia: [Valitse]
Unable to initialize SMTP properly. Is there something wrong with your config? at /usr/lib/git-send-email line 786.
Olen asentanut ainakin paketit git-core ja git-send-email. Koneena toimii Asuksen miniläppäri eee PC 1001HA, käyttiksenä Ubuntu 9.04 ja ytimen versio on 2.6.28-18.

Omat arviot:
Jokin on vikana SMTP:n asetuksissa tai se puuttuu. Minulla ei ole aavistustakaan missä on vika. Tuo mainittu rivi ei valaissut asiaa, koska se näyttäisi olevan se send-email scripti itse eikä mikään asetustiedosto.

Pyyntö:
Osaisiko joku kokeneempi auttaa? Aloittaisin todella mielelläni ytimen kehittämisen.

Lähteekö koneeltasi maili, esimerkiksi komennolla
echo "Moro" |mail oma.osoite@ja.domain -s "Huhuu"


_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: Git ja "git send-email", ongelmana SMTP
« Vastaus #2 : 07.05.10 - klo:15.22 »
Pyyntö:
Osaisiko joku kokeneempi auttaa? Aloittaisin todella mielelläni ytimen kehittämisen.

Varmaankin jossain kernel.org ( tai mikä nyt hostaakaan linux-source-repoa) on ohjeet miten
git pitää configuroida jotta se osaa lähettä patchit oikeaan paikkaan. Oleelliset osat ~/.gitconfg on kuitenkin nämä:

Koodia: [Valitse]
[user]
name = Nime Si
email = o@soi.te
[sendemail]
to = review@lista
smtpserver = toimiva.maili.serveri


Rommel2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Git ja "git send-email", ongelmana SMTP
« Vastaus #3 : 09.05.10 - klo:23.10 »

Lähteekö koneeltasi maili, esimerkiksi komennolla
echo "Moro" |mail oma.osoite@ja.domain -s "Huhuu"


Ei lähtenyt. Koneelta puuttui paketti mailutils, joten asensin sen. Posti lähti tämän jälkeen, mutta ei ainakaan heti postilaatikkoon kolahtanut. Katsotaan tässä kohta...

[Edit]
Kokeilin patchin lähettämistä. Posti taisi lähteä. Ainakin send-email:in terveiset "Result: OK" kuulostaa hyvältä. Annoin send-emailille parametrina käskyn lähettää postista myös itselleni kopion, mutta sitä ei ainakaan heti lähettämisen jälkeen kuulunut.
« Viimeksi muokattu: 09.05.10 - klo:23.41 kirjoittanut Rommel2 »

konrad

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Git ja "git send-email", ongelmana SMTP
« Vastaus #4 : 10.05.10 - klo:11.33 »
Patchit voi lähettää myös yleisimmillä sähköpostiohjelmilla tai jopa gmaililla. Ohjeet löytyvät kernel-puusta Documentation/email-clients.txt -dokumentista.

Rommel2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Git ja "git send-email", ongelmana SMTP
« Vastaus #5 : 13.06.10 - klo:23.07 »
Ongelma ratkesi. Omasta .gitconfig tiedostosta puuttui seuraava pätkä:

Koodia: [Valitse]
[sendemail]
    smtpencryption = tls
    smtpserver = smtp.gmail.com
    smtpuser = yourname@gmail.com
    smtpserverport = 587

Olisi pitänyt lukea ohjeita vähän enemmän... Kiitos kaikille neuvoja antaneille!