Kirjoittaja Aihe: synaptic package manager / Lucid  (Luettu 1944 kertaa)

redu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 487
    • Profiili
synaptic package manager / Lucid
« : 08.06.10 - klo:18.14 »
Asensin Lucid:in
vanhaan pöytäkoneeseen. Muuten kiva, mutta Synaptic package manager asentui jotenkin vinoon? Mahtoiko johtua siitä, että asentaessa ei ollut nettiyhteyttä?

Siis
package managerin listasta puuttuvat lähes kaikki asentamattomat paketit? Esim. Kaffeine, Gparted, Thunderbird, Scite, jne. Sudo apt-get instal xxxx loitsu sensijaan kyllä löytää ja asentaa kaikki nämä. Loisuamisen jälkeen paketit näkyvät synapticissa asennettuina, mutta vain erillisinä. Täyslistaan "All" ne eivät mene.
Yritin katsella netistä ohjeita korjaukseen, ja löytytihän niitä (mikään näistä vaan ei auttanut mitään):
sudo update-apt-xapian-index
sudo dpkg --configure -a
sudo aptitude reinstall synaptic

Samantapaisen ilmiön taudinkuvaselosteen löysin:
>
* Search works only for installed packages and only some installed packages at that. Non-installed packages simply wont show up in a search
>

Kysymys:
Jos un-installoin koko synaptic package managerin, niin mukana näyttää menevän ubuntu-desktop, update-manager, jne ... Ei siis uskalla?
Miten voisin poistaa jopa cachesta synaptic package managerin ilman että koko Lucid-asennus tuhoutuu?

Pitääkö koko Lucid asentaa uusiksi, ja kantaa kone asennuksen ajaksi semmoiseen paikkaan, jossa on ethernet?

Muuten ei ole valittamista,
redu
Ubuntua 98%, Winkua 2%

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: synaptic package manager / Lucid
« Vastaus #1 : 08.06.10 - klo:21.31 »
saahan sen asennettua uudelleen. kokeile ensin niin, valitset sieltä synapticista kohdan merkitse asennettavaksi uudelleen.

täältä saat ladattua synapticin deb-paketin jonka asentamista voi kans kokeilla, siellä alhaalla on linkki mistä saa ladattua oikean, asentaessa ilmeisesti herjaa, että on jo asennettu mutta asenna kuitenkin
« Viimeksi muokattu: 08.06.10 - klo:21.34 kirjoittanut Jakke77 »
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

redu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 487
    • Profiili
Vs: synaptic package manager / Lucid
« Vastaus #2 : 08.06.10 - klo:22.16 »
Hermot pettivät!

Mitkään synapticin uudelleenasennukset eivät auttaneet.
Raahasin koko rotiskon ethernetkaapelin ulottuville, ja asensin Lucid:in uusiksi.

Joo, justiinsa:
Heti kättelyssä installeri kävi nyt asettamassa kellon ja Finland-time-zone tuli automaattisesti netin avulla.
Synaptic pelittää nyt kuin pitääkin.

Ohhoijaa:
Onko nyt tultu tähän? Asennettaessa on netin oltava käytössä! Eikä wlan ainakaan minulla kelvannut, koska sen SSID olisi annettava kädestä pitäen.
IHMETTELEN?

redu
Ubuntua 98%, Winkua 2%

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: synaptic package manager / Lucid
« Vastaus #3 : 08.06.10 - klo:22.56 »
Ohhoijaa:
Onko nyt tultu tähän? Asennettaessa on netin oltava käytössä! Eikä wlan ainakaan minulla kelvannut, koska sen SSID olisi annettava kädestä pitäen.
IHMETTELEN?
Livediskillä tuokin onnistuu!

redu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 487
    • Profiili
Vs: synaptic package manager / Lucid
« Vastaus #4 : 09.06.10 - klo:07.51 »
Ohhoijaa:
Onko nyt tultu tähän? Asennettaessa on netin oltava käytössä! Eikä wlan ainakaan minulla kelvannut, koska sen SSID olisi annettava kädestä pitäen.
IHMETTELEN?
Livediskillä tuokin onnistuu!

Ahah,
ja perusdisk on itse asiassa myös livedisk!

Onko niin, että asennettaessa wlanin varassa tai mokkulan varassa pitäisi aina mennä livediskin kautta?

Minä kun olen aina pitänyt livediskiä turhakkeena?

tyhmä,
redu
Ubuntua 98%, Winkua 2%