Hmmm, nyt en ihan vielä ymmärrä, oisko AC/DC:n konsertti vielä päänupissa jarruttamassa normaalia toimintaa, mut mun N900 päivittyy ihan nätisti wlanin kautta ilman erikoisempia PC-suitteja. En kyl näe mitään syytä kyseisen PC-suiten olemassaoloon N900-luurille, kaikki toimii ja onnistuu todella nätisti usb-piuhan kautta, tiedonsiirrot ym.
Plus eilen sit vielä laitoin SSH-yhteyden pöytäkoneesta luuriin wlanin kautta, toimii todella mukavasti. Ei oo tosin tiedonsiirto niin nopeeta kuin usb:n kautta, mut mulla ei aina se piuha oo kotosalla niin toimii vaihtoehtona ei-niin-kiireiselle ihmiselle tosi hyvin.
Kiitos tästäkin,hieman taustaa omasta laitteestani.
1.Ensimmäisen versio päivityksen suoritin Tammikuussa Windows koneen ja PC-suiten avulla,onnistui mutta kesti hyvin pitkään noin 4 tuntia..
2.Toinen päivitys laitteen oman päivitys toiminnan avulla 18.2.2010 ,(ensiksi varmuuskopio talteen) latasi ,asensi kesti ehkä 5 minuuttia ei ongelmia,bootti uusi käynnistys toimi ongelmitta.
3.Päivitys muistaakseni 25.05.2010 esiin tuli ilmoitus versio päivitys saatavilla(varmuus kopio) lataa,yritti asentaa ,käski kytke laitteesi USB,n avulla tietokoneeseen. Kun minulla ei ole win konetta en kytkenyt,yritin jatkaa ilman ,versio päivitys ei mennyt oikeana läpi ,vaan uudelleen käynnistyksen jälkeen ilmoitti kaiikkiin tileihin ei saada yhteyttä(mm Nokian omat tilit näkyivät punaisella,siis virheellisinä).Vein laitteeni huoltoon korjaus kesti noin 10 minuuttia ,suoritettiin takuu huoltona.
4. Kotona palautin varmuus kopioimani tiedot laitteelle,laite nettiin hetken kuluttua tuli ilmoitus versio päivitys saatavilla,latasin asensi ei vaatinut kytkemään tietokoneeseen uudelleen käynnistys ja kaikki toimii hienosti.Kohdassa tietoja tuotteesta lukee :Versio:10.2010.19.-1
WLAN MAC-osoite :EC Jne
Bluetooth-osoite:EC jne
IMEI:35JNE
Huom: Kun kysyin laite huollossa mikä tälläisen virheen on aiheuttanut sanoivat että eivät tiedä ellei sitten ole ollut yhteys ongelmaa päivitystä suoritettaessa??
Rapi44
PS: Jatkossa kun päivityksiä tulee tarjolle Nokian tai 3 osapulten osalta asennan päivitykset laitteen omalla päivitys toiminnolla.Kun versio päivitys tulee ladattavaksi hoidan päivityksen¤#xxxxxx# toiminnon avulla.
Kiitokset neuvojille,eiköhän se tästä jatku....Alkuperäinen kysyjä on LOPETTANUT AIHEEN:::