niin suosittelen kaikille Linux -alkajille ehottomasti Gnomea. Itse koen sen selvästi helpommaksi ja selkeämmäksi.
Yleensä vain kun noin väitetään, ei ole antaa mitään todellista esimerkkiä.
KDE:ssä olen itse monesti tuskaillut esim. virransäästöasetusten kanssa. Ihan turhan monimutkainen ja sekava systeemi.
...mutta kuinka monen vasta-alkajan on sinne mentäväkään säheltämään? Se on pantu Järjestelmän asetusten Lisäasetukset-lehdelle ihan tarkoituksella.
Juu, en jaksa alkaa vääntämään tästä, mutta ihan vaan omien tuntemuksieni perusteella olen sitä mieltä, että Gnome on helpompi ja selkeämpi.
Virranhallintaan ei tietysti vasta-alkajan välttämättä tarvitsekaan mennä, se on totta. Tuli vain mieleen ihan yleisenä esimerkkinä KDE:stä. Minusta se kertoo jotain (myös) suunnittelun heikkoudesta, jos asiaa pitää joka kerta pähkäillä, kun jotain uutta KDE -jakelua kokeilee.
Mutta itsehän siis käytän molempia, ja viime aikoina enemmän KDE:tä, joten mitään erityistä vääntöä en ala tässä harrastamaan.
Tai no, sen verran kuitenkin, että jos suurin osa on sitä mieltä, että Gnome on helpompi, niin kenties siinä on jotain perää.